Seulement sur l'escalade svp
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

Klimschoenen en hygiëne !?

Cypher Lou 42 15704 30-3-2008 15:07  

Dernière réponse

steven_dlr
un verre d'eau svp
17 posts

1-4-2005
12:28

 

als ge't niet erg vindt om "fout" rond te lopen, witte sokken aandoen, hehe

 

 

Ady
un verre d'eau svp
5 posts

29-4-2005
12:07

 

den truk van tante kaat

Geen stinkende schoenen meer?
Zie hier hoe,
Stap 1; vind een lavendelstruik ( tevinden in elk botanisch tuintje of kant en klare lavendel in het kruidvat)

Stap 2; knip de lavendel in korte stukjes

Stap 3; neem een verlore gewaande sok ( zo eentje dat uit een wasmachien komt en zijn tweelingsbroer kwijt is)

Stap 4; vul de sok met de lavendel en bind het geheel toe. knip de overtollige sok weg zodat je een mooi bolletje hebt.

Stap 5; steek een balletje in elke klimschoen (als je ze niet aanhebt) en ik verzeker je dat na een namiddag klimmen, ge voeten nog steeds naar lavendel rieken.

simpel en vreed effectief

als er trouwens iemand zo'n balletje vindt onderaan de rots van Sy, tis van mij

 

 

Ricky
le pendule, je ne fais que ça
157 posts

3-5-2005
19:55

 

Om alle schimels en bacteerien uit u schoenen te krijgen, ze een paar dagen in de diepvries steken, dan zou alles wa er in leeft dood zijn. En u voeten wassen met isobetadine zeep is ook heel goed(bij den apotheeker) Heb ook boreals en mijn voeten zien elke keer knal rood.

 

 

Ludo
fidèle client
366 posts

27-5-2005
23:30

 

Onlangs heb ik een klimmer talk in zijn klimschoentjes zien doen, vooraleer hij ze aantrok om te klimmen. Heeft iemand dit al uitgeprobeerd?

Talk is vocht absorberend, maar geen idee hoe effectief het is.

 

 

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

28-5-2005
09:28

www
 

Als je schimmels kweekt in je schoenen: er bestaat bij de apotheker een Daktarin poeder die in de schoentjes kan gebruikt worden.

----------------
De meeste bergsporters zijn gewoon creditcard-avonturiers(Joe Simpson)
Guido

 
[last edited on 2005.05.28 09:28:07]

 

 

Matti
fidèle client
499 posts

1-6-2005
14:12

www
 

DE OPLOSSING =

met blote voeten klimmen

@~LUDO~ heb eens een tijdje baby-poeder in mijn schoentjes gestoken, maar weet niet meer of dat resultaat had. Ik weet wel nog dat er na een zeker tijd toch wel een viezige smier in mijn schoentjes lag. Waarschijnlijk was dat geen verbetering.
Wat ik wel denk is dat het meeste vuil in de schoentjes komt door niet met propere voeten in de schoentjes te kruipen.
 
----------------
muilepletser met ervaring

 

 

Anneleen
le pendule, je ne fais que ça
69 posts

1-6-2005
15:44

www
 

schoentjes dus niet meer uitdoen tussen twee routes in en de pijnlijke tenen verbijten

 

 

Imaran
ne charme woko alstublief
2066 posts

30-3-2006
14:31

 

@ Guido, ik zou toch een beetje oppassen met die Daktarin. Daktarin is een geneesmiddel met corticosteroiden erin, dat is echt geen spul wat je op je blote huid wilt krijgen als het niet noodzakelijk is.
Dat heb je ook in een creme en als ik dat op mijn werk moet gebruiken draag ik altijd handschoenen omdat het zo'n troep is.
Het dood niet alleen de schimmel in je huid, maar ook de goede huidcellen maakt het stuk. Beetje mee uitkijken met dat spul dus...

 

 

FL
parfois ça m'arrive de grimper
2239 posts

30-3-2006
17:59

 

Is er een apotheker in de zaal?

Ik ben zelf geen apotheker, maar meen toch iets van dat soort dingen te weten. o.a. dat er GEEN corticosteroiden in zitten. Zie ook bijsluiter:


... Publieksbijsluiter Daktarin crème, tinctuur, poeder

Lees deze bijsluiter zorgvuldig vóór u dit geneesmiddel gaat gebruiken. Doe dat ook als u Daktarin al vaker hebt gebruikt; er kan immers belangrijke nieuwe informatie in staan.
Als iets niet duidelijk is, vraag het dan aan uw arts of apotheker.

Benaming
Trademark
Daktarin crème, tinctuur, poeder

Samenstelling
Crème:
20 mg miconazolenitraat (R 14 889) per gram crème.
Andere bestanddelen: PEG-6-(PEG-32) glycolstearaat, macrogolglycerol oleaat, vloeibare paraffine, butylhydroxyanisol, benzoëzuur en water.
Tinctuur:
20 mg miconazole (R 18 134) per ml tinctuur.
Andere bestanddelen: polyacrylaat 525, polyacrylaat 515, propyleenglycol en gedenatureerd ethanol.
Poeder:
20 mg miconazolenitraat (R 14 889) per gram poeder.
Andere bestanddelen: siliciumoxide, zinkoxide en talk.
...

 

 

Chris
parfois ça m'arrive de grimper
1238 posts

30-3-2006
19:14

 

Die met cortisonen is daktacort. Wel van dezelfde club , maar wordt meestal voorgeschreven als 't zootje ook ontstoken is.

 

 

Tijl
moderator, maar dan wel de verslaafde versie
5207 posts
Climbing is the art of finding a possibility in something that is seemingly impossible.

31-3-2006
12:43

www
 

Bericht verwijderd


Commerciële berichten horen niet thuis in de forums

T
 
[last edited on 2006.03.31 12:43:09]

 

 

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

31-3-2006
14:05

www
 

Dopinglijn Vlaamse gemeenschap

Gezien de belangrijkheid van wat mag en verboden is in verband met Daktarin en Daktacor, zie:
http://www.wvc.vlaanderen.be/dopinglijn/lijstgeneesmiddelen/lijst/d.htm

 
----------------
De meeste bergsporters zijn gewoon creditcard-avonturiers(Joe Simpson)
Guido

 

 
[last edited on 2006.03.31 14:05:59]

 

 

Imaran
ne charme woko alstublief
2066 posts

31-3-2006
15:54

 

Hmm, dan heb ik me een beetje vergist met die Daktarin
Maar blijft een feit dat het troep is en dat je het beter niet onnodig op je huid kan laten komen

 

 

Cartman
un verre d'eau svp
7 posts

7-9-2006
15:43

www
 

Ik heb bij Kariboe een tasje gekocht van Eagle Creek (http://www.eaglecreek.com/accessories/packing_cubes/Pack-It-Half-Cube-40151/). De voorkant is bijna volledig gaas met redelijk grote poriën, de schoenen kunnen dus altijd verluchten. Ze passen er wel maar nét in (Boreal Diablo maat 8), mogelijk zijn mensen met grotere voeten minder geholpen met dit kleinood.

 

 

Rine
Bleau-girl
162 posts

7-9-2006
18:01

www
 

Zo een tasje dat is al beter als ne plastieken zak, maar nog onvoldoende voor de meeste.
Wil je de volgende dag met droge schoenen klimmen bestaat er iets dat je in de schoenen steekt en het vocht opslorpt. ( bacteriën en schimmels en dus de bijhorende stank krijgen de kans niet om zich in jou schoenen te nestelen)
Klinkt logisch niet.
Jammer dat ik de naam hier niet mag vermelden.
Voor degene die me kennen kunnen hier altijd achter vragen

 

 

gr
le pendule, je ne fais que ça
153 posts
Keep walking

7-9-2007
22:52

www
 

Heel stomme oplossing gevonden na in corphalie in de gietende regen afgedaald te zijn; touw nat, gordel nat, klimschoenen nat, schoenen nat, rugzak nat,... alles nat dus.
Thuisgekomen mij herinnerd hoe dat je een touw moet wassen; zie ergens op dit forum. Mijn volledige zooi van stinkende klimspullen in het wasmachien gesmeten. 30 graden zonder zeep en zonder zwieren. Enne, mijn klimschoenen stinken niet meer. Voor de wasbeurt, euhh, stonken ze een uur in de wind.
 
----------------
Keep walking

 

 

rods
fidèle client
375 posts

18-10-2007
18:34

www
 

Een vriend van mij had van die mega maandverband achtige dingen die hij in zijn schoenen stak om het vocht en de geur er uit te zuigen en dat bleek te werken. Ik heb ze echter nog nooit gevonden in de winkel.

 

 

Rudi Frankinouille
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
524 posts
Ik heb laagtevrees...

21-10-2007
20:09

www
 

Tjiens, dat is toch volop in voorraad, vraag desnoods eens raad aan een vrouw...

 

 

rods
fidèle client
375 posts

29-10-2007
22:46

www
 

Die mega maandverbanden hebben blijkbaar een naam:
http://www.pro-texx.be

Hopelijk is dit de oplossing voor frisse voetjes de volgende weken.

 

 

Pe
le pendule, je ne fais que ça
91 posts

25-12-2007
12:51

 

wasmachien

ik heb de mijne in de wasmachine gestoken op koud progr gewassen.
RESULTAAT:ze ruiken nu ALPENFRIS hahah
zijn er als nieuw uitgekomen
 
----------------
klimpartner gezocht??...0487/174773(Peter)