La solution pour ceux qui ne veulent pas travailler ou étudier. Les messages liés à l'escalade ne doivent pas se retrouver ici!
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

zeveren aan de toog

Bender 327 11944 21-8-2009 16:29  

Dernière réponse

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

21-4-2009
17:17

www
 


moet ge u tenminste zo niet bukken om het uit te trekken!

Oud worden is dat

 

 

DJ
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
592 posts

22-4-2009
09:30

 

Bwa, soms noemen ze dat ook gewoon gemakzucht!
Zeer bekend bij IT'ers!

 

 

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

22-4-2009
09:34

www
 

't Zijn de IT'ers die het de wereld gemakkelijker maken.
Als je straks keuze hebt je belastingbrief zelf in te vullen of elektronisch... Enfin ik kies voor de gemakkelijkste weg: elektronisch.

 

 

Jo
parfois ça m'arrive de grimper
1843 posts
Think different!

22-4-2009
09:58

www
 

mmmm, bij gebrek aan rots ga ik tot nader order voor dicht struikgewas met een onderbegroeiing van meiklokjes en klimop enzo. En een zware kalkinjectie uit ne zak van den boerenbond, want dat zou zo ongeveer het enige zijn dat die kattestaarten wat afremt.

 

 

Eddy de Ouwe Rakker
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
895 posts

22-4-2009
13:26

 

tiens ... en sinds wanneer zijn kattestaarten onkruid ... en zijn convalaria majalis (meiklokskes = erg giftig) en Hedera (klimop = kruipt in de bomen naarboven en doet de rotsen kapot springen) de enige getolereerden ... dat is floraal racisme !!! en gaat ge die kattestaarten met de door de conventie van Genève verboden NBC-trukken bestoken ... bovendien met gemalen kalkrotsen !!! en dat in een land waar we elk uur het equivalent van een voetbalplein aan urbanisatie verliezen ... daarom dat ik trouwens tegen de voetbal ben en uit miserie tegen de rotsen naar boven loop ... als ge in de boosheid wil volharden kunt ge van mij vinca minor en vinca major als bodembedekker krijgen ... of geraniums ... niet die "pelargoniums" die aan de pseudo-ecologen voor hun bloembakken als geraniums in de winkels worden verkocht ... ah ja ... ik geloof dat ge met die kattestaarten uw haar kunt wassen ... ge krijgt dan wel "pikkels" en uw haar valt uit, maar daar hebben ze weer iets anders voor, maar ondertussen is dat probleem met die shampoo weer opgelost ...

 

 

Jo
parfois ça m'arrive de grimper
1843 posts
Think different!

22-4-2009
15:03

www
 

- Maagdenpalm? dat heb ik al staan
- die kalk zijn geen gemalen rotsen maar wel zeewier. Fossiele koraalriffen dus?!
- kattestaarten: voor alle duidelijkheid ik heb het over equisetum, nog zoiets prehistorisch, de dinosauriërs aten dat al... maar voor de ezels van nu is het giftig vanwege het kiezelzuur. Natuurlijk als de dinosauriërs hier zich geroepen voelen mogen ze altijd eens komen grazen!
- woekerplanten met woekerplanten bestrijden zeg ik! Klimop, meiklokjes, maagdenpalm, vingerhoedskruid, dwergmispel,..
Divide et impera!
- ben nog steeds op zoek naar een gewone mispelaar trouwens, maar dan niet voor in de voortuin.
- oh en op termijn wil ik den beton van mijnen oprit uitbreken en vervangen door grasdals. Ook al gaat dat inhouden dat ik mijnen oprit ga moeten maaien dan. Maar da zal nog ni voor direct zijn.

 

 

DJ
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
592 posts

22-4-2009
16:45

 


- kattestaarten: voor alle duidelijkheid ik heb het over equisetum


Zwijg me stil van da spul, mijnen hof staat er ook van vol!
Hopelijk ga'k ze nimeer zien nadat mijne gazon is aangelegd.

 

 

Eddy de Ouwe Rakker
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
895 posts

22-4-2009
20:21

 

mispelaars ... ik had er een stuk of drie gestekt ... maar mocht ze uiteindelijk thuis niet planten ... en die twee weken geleden,aan de rudi, die was komen helpen met de prikkeldraad in Dave, gegeven ... eigenlijk omdat ik het zo zielig vond omdat hij de enige was die met zijn familie was komen opdagen nadat ze daar met een hele bende alles waren komen plat trappen ... maar dat is een andere storie ... dus 'k zal proberen tegen de volgende lente terug wat takken te bemachtigen en die proberen te stekken

 

 

Jo
parfois ça m'arrive de grimper
1843 posts
Think different!

23-4-2009
09:59

www
 

@DJ: gazon over zetten en regelmatig maaien is naar't schijnt de beste methode om ervan af te geraken.
Ik heb bij het spitten een hoop van die wortels eruit gehaald, maar ik maak mij geen illusies..

@Eddy: ik ben al enkele jaren op zoek naar mispelaar(s), dus ik kan nog wel een jaarke wachten. In elk geval al neig bedankt dat ge dat wilt doen..

Voor de rest geen nieuws uit mijnen hof, ne mens mag 's avonds al eens gaan klimmen ook, he..

 

 

Eddy de Ouwe Rakker
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
895 posts

2-5-2009
11:00

 

Basic ...

Voilà,
Ik heb een paar programma's om van de "tracing" op GPS over te gaan naar "routes" ... enz maar die voldoen niet aan mijn "goesting" omdat de je die niet kunt parametriseren ... de oplossing is natuurlijk "rap" zelf een programmeke te schrijven ... maar in pascal, assembler, fortran, c, cobol enz heb ik niet veel goesting meer om te herbeginnen omdat ik die moet compileren en natuurlijk die programma's niet voor mijn peeceeke heb ... maar in de glorietijd heb ik veel met "technical basic van HP" op de technical desktops bezig geweest ... 't voordeel (en de noodzaak in een meetinstrumenten-omgeving) was dat je via de parser onmiddellijk je syntax-fouten te zien kreeg als je een lijn invoegde en dat je het programma in interpreter-mode kon draaien voordat je de code "onleesbaar" maakte met de compiler ... 't probleem is dat ik van windows niks ken (zoals van het huidig klimmen alé hetgeen daar moet voor doorgaan) en dat ik dus ook nooit met de windows-versies van GW-basic, Quick-basic, enz echt geëxperimenteerd heb (natuurlijk wel met de MS-Dosversies - 'k heb nog juist versie 0.1 teruggevonden - een 4 K versie voor de experimentele intel 8000 ! - maar dat was in assembler ) ... en met de free-versies en hun vier russen voel ik me niet ge-rus-t ... iemand iets Basic-achtig in de schuif ... om een gpx-bestandje te lezen - daar wat aan te veranderen en dat terug in een bestandje weg te schrijven ? Zeggen dat in de tijd op die "oude" computers ... de tijd ik nu gespendeerd heb om dit berichtje te schrijven voldoende was om dat te programeren

 

 

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

2-5-2009
14:51

www
 

Turbo Pascal


maar in pascal

Daar zijn de huidige PC's veel te snel voor, je moet kunstmatig afremmen (vertragen) wil je een Pascal programma laten lopen, natuurlijk kan het zijn dat je nog een heel oude machine heb staan. Ik geloof zelfs dat een trage Pentium II het max is.
En het had dan nog wel de naam van Turbo Pascal...

 

 

Eddy de Ouwe Rakker
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
895 posts

2-5-2009
16:58

 

hey Guido
't probleem met pascal is dat je het moet compileren ... en die compilers werken niet meer ... ik heb nog de originele floppies van 128 K - gevonden voor QuickBasic ... maar als die me tijdens de setup vragen of ik één of twee floppy-drives heb en of de patches voor de MS-DOS link.exe, mouse.com, van MS-dos 2.3 enz moeten gereïnstalleerd worden op drive A lijkt me dat een beetje tricky ... maar ik ga toch nog wat verder zoeken ... in Lotus heb ik nog routines geschreven in GW-Basic ... 't zou me verbazen dat zo iets niet zou lukken voor Exell ... met andere woorden dat er nog Basic-versies op de markt zijn die eventueel in MSDOS-compatibility mode draaien dat blijkbaar in de huidige windows-versie terug redelijk perfect werkt - wat niet het geval was in vorige versies ... In elk geval het editeergedeelte van dat MSDos 2.5 instaleerprogramma draait nog perfect ... en is wel eens een keer plezant om te zien ... maar op een HP-calculator 11C emulatorprogramma dat ik ooit geschreven heb en de klimroutedatabase krijg ik dat die 64 K geformateerde schijf onleesbaar is
Ondertussen RMCOBOL, Commworks, Pascal, Forth geprobeerd ... maar loop vast als ze een bestand moeten openen ... in die MSDos versies waren er nog geen subdirectories ... die zijn pas als ik me goed herinner met MSDOS 3.0 of 3.1 gekomen

 

 

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

2-5-2009
17:24

www
 

Even de oude doos open maken.

Die QuickBasic en GW-Basic zijn naar mijn mening (en ervaring) uitvindsels van meettoestelfabrikanten (zoals HP) in het begin van het computertijdperk om meetapparatuur op een eenvoudige manier te gebruiken met de opkomende eenvoudige en toen betaalbare computers - later de PC. Na enkele maanden was dit in mijn ogen al sterk verouderd en ging men over naar andere systemen (multi task en real time). Maar in één ding waren die basicafgietsels gelijk dus eenvoudig: nml de taal: BASIC..., je schreef een lijntje en wist dadelijk wat het gevolg was.
Toen de PC opkwam en Windows de plaats van DOS innam, was het vlug gedaan met die op Basic gerichte programma's.
Na een tussenperiode met o.m. Pascal en nog een poging met Fortran kwam de C taal en voor zover ik weet wordt die nog altijd met al zijn varianten gebruikt.(php is een soort C afgietsel)
Ik vermoed dat het Basic-brouwsel dat jij gebruikt van een meettoestelfabrikant komt die geschreven is op de computer die ze erbij leverden, dus één uit de tijd van 2 floppy's...

 

 

Eddy de Ouwe Rakker
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
895 posts

3-5-2009
10:00

 

Hey Guido goed geraden ik heb 25 jaar bij HP gewerkt

Oorspronkelijk had je de mainframes, maar het woord multitasking is slecht gekozen want daarvoor heb je verschillend processoren nodig die elk hun task draaien. Multiprogramming zou beter gekozen zijn omdat de programms in stukjes gesneden worden waarvan de prioriteit van uitvoering op de één of andere mannier georganizeerd wordt via een tabel (een beetje zoals bij de spoorwegen) waarbij batch een zeer lage prioriteit heeft - met hoofdzakelijk Cobol als taal. Voorbeeld : de grotere IBMs, HP3000 enz
Daarnaast had je de technische computers met RTE als operating system (real time environment)en Fortran als taal die onmiddellijk reageren op de inkomende informatie. HP1000, enz ... die vond je in de raket-industrie, de deltawerken, bij colruyt (ik denk het eerste bedrijf met rechtstreekse computer-input aan de kassa's), enz. Je kan je moeilijk een atoomcentrale inbeelden waar men moet wachten om een kraan dicht te draaien omdat Marietje met haar tekstverwerker bezig is.
En dan had je de meetinstrumenten die elk hun electronisch gedeelte hadden. Het is de HP-IB bus die heeft toegelaten het meetgedeelte af te zonderen van het verwerkingsgedeelte. Men kon dan typisch 16 x 4 instrumenten aansluiten op één technical desktop. Dat was een pak goedkoper en bovendien kon het outputgedeelte van de meetinstrumenten dan gezamelijk verwerkt worden. Zo'n desktop had de omvang van een grote schrijfmachine en bevatte een printer een tapedrive een scherm enz 16 K actief geheugen uitbreidbaar naar 32 K en standaard BASIC in ROM. De HP-processoren waren bovendien nibble-oriënted zodat alle berekeningen gebeurden zoals op papier en men perfect de foutentheoriën kon toepassen op de resultaten. Het is ook daar dat men Visicalc begonnen is ... een verre voorloper van MBA, Multiplan, Lotus, Exell om een paar van de spreadsheetprogramma's op te noemen die vooral de if then else simulatis toelieten ... een ongeloofelijke vooruitgang in de wetenschap !!!
Daar waar HP en Digital (ondertussen via Compaq is dat ook allemaal HP) de technische markt beheersten hebben een paar van hun "dissidente" ingenieurs een ander "bedrijfje" opgericht voor de didactische markt Apple !!! en had je de klene boekhoudprogrammas via Tandy ... en dan is IBM met zijn PC begonnen om Apple en Tandy te beconcurrenceren in deze KMO-markt ...
Waarom dit hele verhaal ... niet omdat Wosniack een klimmer was of, omdat ik nog ooit met Paul Allen aan de klap ben geweest en een paar andere "onbekenden" ... we zijn 1980 !!! en ik had voor de planning en uitvoering van de Dhaulagiri-expeditie zo'n HP85 in gebruik gekregen om een aantal metingen in het kader van de acclimatisatie, simulaties op het niveau van het nodige material in de kampen en de boekhouding uit te voeren ... en dat werd natuurlijk allemaal geprogrammeerd in ... BASIC ...
En met al mijn gerommel heb ik zelfs een exemplaar van l'ordinateur individuel 1983 nr 46 en nr 48 teruggevonden met een "cahier Belge" met artikels over de Sinclair ZX-81, PC-1500, Apple 2e, HP 75 C en natuurlijk "l'Abominable O.I. des neiges" ! een tof verhaal over "onze" computer die tot aan de 5000-meter grens is meegereisd tijdens die eerste Belgische Himalay-expeditie ... een record in die tijd en natuurlijk heb ik daar nog een paar dias van, een 16 mm film met de Franse versie ondertussen op DVD, kan ik dat artikel inscannen ,enz

Maar ja dat zal wel zijn zoals met de evolutie van het klimmen, alleen nog bruikbaar in een "zaal"

 

 

Bender
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
715 posts

4-5-2009
01:15

 


Mannen,


Das echt wel gezever aan de toog. In plaats van daar mee bezig te zijn had ge beter eens afgekomen naar Freyr.

0en en 1en kunnen tof zijn, maar als professionele informaticus vind ik klimmen toch 1000 keer leuker. Zelfs gewoon MTB of wandelen!!!

Eddy, soigneert u een bekke, en zorgt da ge binnenkort terug in form staat! En doet de madam de groeten van mij.

Cheers en take care!

 

 

Eddy de Ouwe Rakker
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
895 posts

4-5-2009
08:47

 

Freyr ??? in Dave ... stralend weer ... 3 klimmers vrijdag ... 4 zaterdag ... en zondag 7 ... maar ik heb nog altijd niks gevonden voor mijn gpx-files te programeren buiten de kornshell onder een unix-simulatie of een spreadsheetprogramma ... en ik heb geen goesting nog in een pakket te investeren ... misschien heeft mijn zoon nog wel in zijn "muzeum" een van mijn oude portables liggen de 71C of zo maar dan ga ik weer eindeloos foefelen met seriele kabels ... en met die GPX files doet madam haar wandelingen (alé geforceerde marchen) en dan kan ik ondertussen gaan klimmen ... maar vandaag zal het weer achter het grasmachien zijn ... tiens 'k ga dat eens tracen ... dan weet ik hoeveel km dat is

 

 

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

4-5-2009
09:10

www
 


het grasmachien

Laat het gras maar groeien

 

 

Jo
parfois ça m'arrive de grimper
1843 posts
Think different!

4-5-2009
10:01

www
 

mercie voor de archeologische bijdrage, mannen.
Vandaag de dag doen we het meestal objectgeöriënteerd wegens de betere onderhoudbaarheid en afschermbaarheid van de code. C/C++ voor de esoteren, maar Java maakt nogal opmars omdat het zeer platformonafhankelijk is en in vgl met C/C++ veel simpeler qua geheugenbeheer.
Java is bovendien gratis. Meer nog, er zijn prima gratis ontwikkelomgevingen voor te vinden, ik denk in het bijzonder aan Eclipse.
Ik kan mij voorstellen dat den Eddy OO-development gaat afdoen als inefficiënt, overhead, en weet ik wat nog allemaal, en op dat punt zou hij zelfs gelijk hebben, maar zuinig zijn op geheugen en instructies is vandaag in veel gebieden maar van secundair belang meer.
Deze all-in ontwikkeltools bevatten ook de nodige libraries om bestanden in te lezen en te parsen, met fancy dialoogvensterkes en al, maar ge kunt ook wel iets fabriceren dat ge command line kunt runnen met wat pipes in en out, ook op windhoos.

Maar da lijkt mij toch iets meer voor in de winter te doen, met dees weer weet ik wel leukere dingen om mij mee bezig te houden...


 

 

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

4-5-2009
10:41

www
 


mercie voor de archeologische bijdrage, mannen.

Wij zijn niet voor niets oude rakkers...
En van Java weet ik alleen nog dat er goede koffie was in de lessenreeks

 

 

Jo
parfois ça m'arrive de grimper
1843 posts
Think different!

4-5-2009
10:51

www
 

lessenreeks?
zelfstudie heet dat hier... en de koffie was the same bucht as ever uit het machien. Ben nu nr. 56 aan het slurpen, en nog steeds op zoek achter de geheime code om Irish Coffee eruit te laten komen...