La solution pour ceux qui ne veulent pas travailler ou étudier. Les messages liés à l'escalade ne doivent pas se retrouver ici!
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

opening; Herfstblues met rode wijn, 5a+

CPU 6 2126 17-11-2005 15:06  

Dernière réponse

CPU
le pendule, je ne fais que ça
52 posts

17-11-2005
10:24

 

opening; Herfstblues met rode wijn, 5a+

Drie uur, woensdagnamiddag en de werkweek is weer lang, vervelend. Vanavond de frustratie weg klimmen zit er niet in, geen auto voorhanden vandaag, en een rustdag gepland. Dan nog maar es de dag voorbij mijmeren: ?dit weekend de traphal verder verbouwen? - ?elektriciteit inwerken? ? ?onderkant trap afwerken met gyproc?. Damn, m?n improvisatie dead-hang-houten-balkje moet dan onder het plafond van het tussenverdiep weg. De kelder is te laag, plafond van?t verdiep te hoog voor een nieuw balkje. Een overhang bouldermuur onder de trap van kelder tot slaapkamer zou wel way too cool zijn. Way too... ?Kan dat programma nog af vandaag?? De baas. Yep, moet lukken.

Halfacht, ben ik eindelijk thuis. Tijd voor tv en rode wijn. Gehurkt selecteer ?k een wijntje aan het rek in m'n veel te lage kelder en plots lonkt de stalen ligger in het plafond. Hij blijkt inderdaad te laag voor een deadhang, maar met een toe-hook achter de trapzijkant...

kan ik net doorgrijpen naar de volgende balk. Beetje verder zit het 20cm ronde verluchtingsgat van de kelder, beetje links grijpen, dan kan er wel een voetje bij, een glimlach ondertussen ook. Met wat moeite raakt m?n tweede voet op het randje van de poutrel, en traverseer ik erover tot het eind van de trap. Het gelijkvloers is bereikt, geen trap of vloer gebruikt.

Nu ben ik toch onderweg. Het deadhangbalkje blijkt op de juiste plaats te zitten om de honderdtachtig graden draai te nemen richting hal, de bovenrand van de plint doet dienst als voetsteun. Na een heelhook over de trapleuning naar de eerste verdieping komt die leuning ook binnen bereik voor een kleine jetée, 2 seconden later sta ik er bovenop, rechterhand klemt de plafondbalk, linker haakt de vloer van de eerste verdieping, net genoeg grip om met een voetje tegen de muur op wrijving voor de deur van de slaapkamer te raken.

Heerlijk. Op meer conventionele wijze daal ik af, flesje wijn erbij en nagenieten in de zetel. Morgen indoor klimmen in Bleau, maandag naar Tilff, maar m?n eerste route opening (5a+?) pakt niemand me meer af.

----

raar beestje die klimmicrobe

:cool:

grtz
CPU

 

 

Imaran
ne charme woko alstublief
2066 posts

17-11-2005
11:07

 

En heeft iemand 'm al herhaald en de waardering bevestigd???

 

 

Tijl
moderator, maar dan wel de verslaafde versie
5207 posts
Climbing is the art of finding a possibility in something that is seemingly impossible.

17-11-2005
11:35

www
 

Waarschuwing: Indien ze u ooit een of ander ontwenningscentrum aanraden tracht dan zo snel mogelijk weg te rennen!! Je bent immers op de goede weg.
T
 
----------------
The time to start training is when you stop improving - Ben Moon

 

 

Sven
le pendule, je ne fais que ça
106 posts
Somewhere out there is a place where I belong!

17-11-2005
12:11

 

en lukt u dat ook met een fles wijn in uw handen / mond / tussen uw benen ... ?
 
----------------
Somewhere out there is a place where I belong!

 

 

jan_
le pendule, je ne fais que ça
154 posts

17-11-2005
13:26

 

spijtig dat je zulke zaken niet bij je palmares kan zetten op deze site...

 

 

klimfreak
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
587 posts
I wanna climmmmmmmb!

17-11-2005
15:06

 

Sticky weet weer eens niet wat zeggen. Gunt hij hij andere mensen de klimmersmicrobe niet? Is hij vergeten dat hij zelf ooit op een gelijklopende wijze gestart is? Mogen mensen hun enthousiasme al niet meer openbaar maken?
klimfreak
 
----------------
I wanna climmmmmmmb!