La solution pour ceux qui ne veulent pas travailler ou étudier. Les messages liés à l'escalade ne doivent pas se retrouver ici!
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

Digitaal fototoestel geschikt voor bergtochten.

Erwin 2 1822 1-7-2005 09:59  

Dernière réponse

Erwin
un verre d'eau svp
14 posts

30-6-2005
20:35

 

Digitaal fototoestel geschikt voor bergtochten.

Hallo,

Ik zou mij binnenkort een digitaal fototoestel aanschaffen. De meeste van mijn foto's maak ik in de bergen. Er is een zeer ruime keuze in toestellen, en soms moeilijk om door de bomen het bos nog te zien ...
Zijn er mensen die hun goede, of slechte , ervaringen met bepaalde toestellen willen delen.
PS : compacte toestellen, geen reflexcamera's of zware ingewikkelde toestellen.

grtz,
Erwin.

 

 

theboss
BCN founder
4101 posts

1-7-2005
10:01

www
 

Klein en compact, maar dan ook weer niet te klein zodat je het niet met dunne handschoenen kan bedienen. Let er ook op dat je het met één hand kan bedienen. Een optische zoeker naast het LCD scherm hier ook (stabiliteit).

Optische zoom is het belangrijkst, digitale zoom is boerenbedrog.
Let ook op de kwaliteit van de lens, je komt tegenwoordig wat toestellen tegen met een plastic lens en die is niet zo best.
Ook handig is een lens waarop je een zonnekap kan bevestigen, dat kan je wel gebruiken bij hard zijlicht en als het al bestaat, doet een polarisatiefilter wonderen.

Het grote knelpunt zijn natuurlijk de batterijen die je goed moet kunnen warm houden. Kies je toestel daarom best in cominatie met je jas en zorg ervoor dat het in de binnenzak past, ingepakt in een goed isolerend zakje.

Ik neem in de bergen nog altijd mijn reflex mee. Vroeger was dat een loodzware Pentax K1000, nu heb ik een Minolta 505si en die weegt maar 335 gram inclusief 28-80 lens!

G
 
[last edited on 2005.07.01 10:01:41]