Le vrai Café de Belclimb. Tout sur l'escalade...
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

ijsklimmen in de Ardennen - la "cascade" de glace aux Ardennes ?

wim 19 3274 17-1-2016 09:42  

Dernière réponse

wim
fidèle client
309 posts

10-12-2002
10:08

 

ijsklimmen in de Ardennen - la "cascade" de glace aux Ardennes ?

Est-ce que vous ne pensez pas qu'on peut trouver de la glace "grimpable" ce week-end aux Ardennes?
Quelqu'un qui a une idée où?

Zou er dit weekend geen ijs te vinden zijn in de Ardennen dat "beklimbaar" is? Waar?

Zou het al genoeg gevroren hebben (cfr. vorig jaar, waren de "condities" toen vergelijkbaar met het weer nu?

Wim

 

 

theboss
BCN founder
4101 posts

10-12-2002
10:17

www
 

Vorig jaar had het al ruim 2 weken ferm gevroren. Nog even wachten dus, we zijn nog maar aan de eerste week vrieskou begonnen.

Blijven hopen!

G

 

 

David Stroobants
[email protected]
posts

10-12-2002
11:11

 

nog even geduld !!

Zelfs in Chamonix waren ze dit weekend nog niet (helemaal) gevormd. Dus in de Ardennen, vergeet het maar !

 

 

Steven
inox'en Victor
83 posts
Duinenklimmer

10-12-2002
11:43

 

ijscondities

Weet iemand de voorwaarden (meteorologisch)voor een goeie cuvee 'cascade grimpable' ?
Alleszins vriezen, da wist ik al en veel regen in de herfst... maar zijn er nog zo van die voorwaarden...

En zijn er misschien ergens van die grote fonteinen in één of ander stadspark die kunnen dienen als cascade ?

Steven
 
----------------
Duinenklimmer

 
[edited by Steven on 2002.12.10 11:43:25]

 

 

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

10-12-2002
12:38

www
 

De temperatuur in Chamonix

Het was gisteren in Chamonix warmer dan hier.
Hoe ik dat weet? Efkens naar daar op de websites gezeten via een van de links van Belclimb.

 

 

david
[email protected]
posts

10-12-2002
16:55

 

warmer in Chamonix ?

Ik ben juist terug van Chamonix, ik kan u zeggen dat op 1500-2200 meter waar de meeste cascades zich bevinden het zeker niet warmer was als hier! Zeker 's nachts .

 

 

pvdb
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
626 posts

10-12-2002
18:46

www
 

Ook niet in Cogne.

Ook in Cogne is er nog geen ijs.Het begint er op te gelijken en vandaag was het overdag -10.Nog een dag of 2 deze temperatuur en We kunnen er aan beginnen.Juist op tijd een verlengd weekend genomen.

Peter

 

 

Danny Geerinck
un verre d'eau svp
10 posts

13-1-2004
14:46

 

cogne?

Een verlengd WE om te gaan ijsklimmen te Cogne? Waar ligt dat ergens en zijn daar veel mogelijkheden?
Tussen kerst en nieuwjaar zoeken mijn vriendin en ik ook nog iets voor enkele dagen want verder richting Alpen is het nog moeilijk om iets te vinden qua overnachting!

 

 

pvdb
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
626 posts

11-12-2002
12:32

www
 

cogne

Cogne ligt in de val d'Aosta

http://www.climbonthe.net/ghiaccio.htm
Aub, een greep uit wat er te beklimmen valt.
Ik logeer altijd in Albergo Belvedere in Gimillan.
http://www.albergobelvedere.net/

Mvg
Peter

 

 

crossy
[email protected]
posts

11-12-2002
20:24

 

ijsklimmen in de ardennen

Als ge perse in de ardennen wilt gaan ijsklimmen, kunt ge altijd water vanuit da maas op de rotsen pompen, na een paar dagen kunt ge der dan wel op gaan klimmen.

try it

 

 

theboss
BCN founder
4101 posts

11-12-2002
23:24

www
 

BRrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Komend weekend beetje natter on ook nog heel koud... JOEPIE !!!!!!!!!

Ik ga dit weekend een toertje maken in de Ardennen, ik hou jullie op de hoogte!

G

 

 

theboss
BCN founder
4101 posts

16-12-2002
22:48

www
 

Weeral wachten...

Ik vrees dat het de laatste dagen niet koud genoeg is om ook maar iets te laten vormen in de Ardennen. Volgend weekend maak ik een ritje langs de plaatsjes die ik ken, en ik zal jullie zeker op de hoogte houden.

G

 

 

wim
fidèle client
309 posts

9-1-2003
16:23

 

en ... zou er van't weekend geen beklimbaar ijs te vinden zijn in de Ardennen?

 

 

theboss
BCN founder
4101 posts

9-1-2003
16:40

www
 

Misschien volgend jaar

Na 1 week vriezen zal het al moeten lukken, je kan eens gaan kijken, maar volgens het weerbericht wordt het vanaf morgen minder koud.

Eergisteren heb ik in de Ardennen al wat mooie ijspegels gezien, maar qua hoogte en dikte enkel interessant om met playmobil-mannetjes op te klimmen.

G
 
[edited by theboss on 2003.01.09 16:40:43]

 

 

Jo
parfois ça m'arrive de grimper
1843 posts
Think different!

9-1-2003
19:48

www
 

Als er iemand van't weekend gaat zien...

laat mij iets weten!

 

 

Tijl
moderator, maar dan wel de verslaafde versie
5207 posts
Climbing is the art of finding a possibility in something that is seemingly impossible.

9-1-2003
20:50

www
 

andere optie

Andere mogelijkheid: klimzaal hungaria was vandaag gesloten wegens waterschade. Aan de buitenmuren van de winkel ernaast kwamen al mooie ijspegels naar beneden hangen...spijtig dat de hoofdkraan al wel dichtgedraaid zal zijn.
T
 
----------------
May the force be with all the students!!

 

 

Luc Swaenen
le pendule, je ne fais que ça
57 posts
There are no problems, there is only mind

9-1-2003
21:09

 

mooie 5 a 6 m hoge ijspegels maar ...

Klimmen niet toegelaten !!
Mooie formaties allerhande, prachtige "ijsgrot" waar zelfs ne traverse mogelijk is.
Kom er dagdagelijks en toch mag/kan het niet. (ook ni na men uren ) Frustreeeeeeeeeerend.

Locatie : op een Antwerps petrochemisch bedrijf.
 
----------------
Fire in the sky

 

 

hendrik
fidèle client
464 posts

10-1-2003
09:01

www
 

ijswaterval homemade

ik heb al gedacht om bij mij thuis een ijswaterval te maken:

ik leg een tuinslang vanuit het bovenste raam aan de achterkant van het huis. Natuurlijk moet je die slang wel verwarmen maar vanuit het labo kan ik zo een verwarmingselement met isolatie meebrengen zodat het stuk buiten niet bevriest.

Na een paar dagen zal er wel iets gevormd zijn en dan in top rope vanuit het raam: zal toch zo'n 15-20 meter zijn...

heeft er iemand een idee hoeveel het je kost als je de kraan 7 dagen laat lopen??

en nu maar hopen dat mijn moeder dat oke vindt...