Le vrai Café de Belclimb. Tout sur l'escalade...
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

Meest revolutionaire & grootste klimmuur in Gent

wouter 32 11786 20-11-2012 09:16  

Dernière réponse

wouter
le pendule, je ne fais que ça
179 posts

3-12-2004
13:58

 

Meest revolutionaire & grootste klimmuur in Gent

Stond in de zondagskrant van vorig weekend


Gent droomt van mega-klimmuur
Gisteren ging in Gent de Bleau Open Bouldering Sensation van start. Een buitenkansje voor de liefhebbers van het muurklimmen om tal van toppers aan het werk te zien. Aan het boulderen of blokklimmen komen geen zekeringstechnieken of touwen te pas. Dikke valmatten zorgen voor de veiligheid. "Boulderen is een jonge sporttak die sterk aan populariteit wint" aldus Johan Mus van klimclub Bleau gevestigd aan de Rooigemlaan waar het tornooi ook vandaag nog plaatsvindt. "Onze ruimte wordt stilaan te klein. We willen op termijn de meest revolutionaire en grootste klimmuur van Europa in Gent vestigen"



Da ze der maar snel aan beginnen. I can't wait...

 

 

Q.
Le FLEAQ
4612 posts

3-12-2004
15:02

www
 

Waarom weer in Gent???

 

 

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

3-12-2004
15:22

www
 

Omdat Bleau in Gent zit en er in het Gentse zeker nood is aan een Hoge Klimzaal, het huidige complex is aan de kleine kant en is in huur.
De Ucon en de Coupure zijn geen 12m hoog en de klimmuur is maar een klein deel van het totale bestaande Stadium-groep, het is dank zij een groepje klimmers (die niets met Stadium te maken hebben) dat die muren nog volk trekken.
De enige muur die vlot te bereiken is voor Oost- en West Vlaanderen is Kortrijk en die is op sommige avonden hopeloos te klein.
Het is trouwens niet alleen Bleau die daar van droomt, er zijn nog organisaties die plannen voor Gent hebben. Het moment dat één of twee ervan werkelijk met Bleau gaan samenwerken en het ontbrekende geld op de tafel gooien, dan wordt die droom een mooie werkelijkheid.
 
----------------
Les ailes nous manquent, mais nous avons toujours assez de force pour tomber(Paul Claudel)

Guido

 

 

Q.
Le FLEAQ
4612 posts

3-12-2004
15:57

www
 

Hopelijk komen die twee klimmuren bij ons in 't Stad er ook......

 

 

Robbe
the spam club
2123 posts

3-12-2004
16:54

 

@ guido:
de bleau is toch ook goed bereikbaar, en de paramount (in brugge) ook.

ook Brugge heeft nood aan een hoge klimzaal
jammer dat er in brugge niet zoveel studenten zitten als in gent/kortrijk.

Laat die meest revolutionaire & grootste klimmuur maar komen!

 

 

cube
fidèle client
226 posts

4-12-2004
01:04

 

iemand enig idee wat zou da zo kosten voor een bestaand hoog gebouw om te toveren tot mega klimzaal???
heb me dat al meerdere keren afgevraagd maar kan er me niet veel bij voorstellen


 
----------------
Ké danGrEeTzZzZz!

 

 

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

4-12-2004
08:26

www
 

Wat dat kosten moet hangt af hoe je het doet.
Wil je de zaal ernstig laten keuren (vandaag een noodzaak) dan moeten er stevige constructies gemaakt worden als je overhangen gebruikt.
Welk soort overhangen ga je gebruiken? Welke oppervlakte? Welke hoogte? Wat ga je als basis gebruiken? Welke andere infrastructuur ga je implanteren? Ga je met een club samenwerken (vrijwilligers) of met een selectief clubje werkers (contracten om later gratis te klimmen en andere voordeeltjes). Is er een parking voorzien? (in Gent verplicht of je moet een behoorlijke som op tafel leggen). Is het pand in eigendom of welk soort contract, desnoods moet er een ernstig en stevig contract opgemaakt worden. Heb je het nodige om de noodzakelijke vergunningen te krijgen? (niet te onderschatten!)
Je ziet cube, niet op één, twee, drie gemaakt.
Daarbij komt dat er altijd iets onvoorziens uit de lucht valt, dus je moet een behoorlijk reservekapitaal hebben of je bent failliet voor je kan openen.

 
----------------
Les ailes nous manquent, mais nous avons toujours assez de force pour tomber(Paul Claudel)

Guido

 

 

Greet
le pendule, je ne fais que ça
54 posts
"The roots of education are bitter, but the fruit is sweet" Aristotles

4-12-2004
16:02

 

@Q, der zijn in brusselse genoeg klimzalen,nu is het eens iets voor de oostvlamingen e

 

 

Robbe
the spam club
2123 posts

4-12-2004
18:56

 

of westvlamingen, zolang het niet te ver is van een grote stad (of erin) en er een busverbinding dicht bij is (bleau is ideaal, er net voor) zou dat goed zijn.

@ bz: het zou inderdaad een doodsteek kunnen zijn, maar die lengte zalen leven niet alleen van die klimmuur enkel hé, maar het zou ook positief kunnen werken: ze zullen de moeite doen om concurrent te kunnen blijven. En kunnen nog altijd leven van scholen e.d.

 

 

Pieter Heyvaert
le pendule, je ne fais que ça
80 posts

5-12-2004
14:25

 

Verborgen klimzaal???

Naar het schijnt staat er bij de watersportbaan nog een ongebruikte klimmuur van de universiteit Gent! Een mooie muur die niet in gebruik zou zijn omdat er niet de nodige goedkeuringen voor zijn gegeven...
What a shame! weet iemand hier soms nog iets meer over? Is het een schone muur? Zal de muur ooit nog beklommen worden?

 

 

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

5-12-2004
18:20

www
 

Of die muur nog bestaat weet ik niet, wel wat het oorspronkelijk was: een vlakke muur, een kleine 10 meter hoog en een breedte van 8m dacht ik. (ik ga af op mijn geheugen). In ieder geval was het destijds niet de moeite om daar te klimmen.
Matti weet jij meer?


----------------
Les ailes nous manquent, mais nous avons toujours assez de force pour tomber(Paul Claudel)

Guido

 
[last edited on 2004.12.05 18:20:58]

 

 

Khumbu
le pendule, je ne fais que ça
98 posts
"Those who say it can't be done should get out of the way of those who are doing it."

5-12-2004
19:21

www
 

muur stelde niet veel voor ze in het gusb....klein dakje....voor zover ik weet zijn de grepen tot een 3-tal meter er afgevezen. De coupure is groter dan daar
 
----------------
"Those who say it can't be done should get out of the way of those who are doing it."

 

 

Robbe
the spam club
2123 posts

5-12-2004
22:19

 

sprong start

 

 

wouter
le pendule, je ne fais que ça
179 posts

5-12-2004
22:25

 

Moet wel lukken vanaf het sportrek langs de zijkant

 

 

Pieter Heyvaert
le pendule, je ne fais que ça
80 posts

7-12-2004
19:39

 

Ongebruikte muur

ok
mijn bron was dus wel duidelijk wat optimistisch...

Ze kunnen misschien wat muur verkopen, wou altijd al een muurke in de logeerkamer

 

 

Matti
fidèle client
499 posts

8-12-2004
11:23

www
 

we wijken eventjes af...

Heb geen enkel probleem met een nieuwe klimzaal, laat ze maar komen.
Ook al gaan de oude kleinere zalen dan dicht (met toch een beetje pijn in het hart)!

Maar eerst moet er gezorgd worden DAT ze er komt zonder te vergaloperen.

Alvast mijn ervoor

 

 

Pieter Heyvaert
le pendule, je ne fais que ça
80 posts

8-12-2004
17:57

 

well-said my friend!

Ik zie je vanavond in ons "oud klein klimzaalke"
tot sffs

 

 

heidi
funny bunny
2344 posts

5-1-2005
08:19

 

hopelijk kun je in die nieuwe revolutionaire klimzaal dan wel voorklimmen
 
----------------
bunnies have more fun

 

 

Renaat
parfois ça m'arrive de grimper
1178 posts

5-1-2005
17:18

www
 

@heidi: na de kerstvakantie zullen in de ucon gratis indoor-drytool-bijlen beschikbaar zijn op een vaste avond... Met dank aan (censuur)
 
----------------
"It's better to be pissed off, than to be pissed on"

 

 

BeNnYmAn
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
638 posts
Momenteel nog even buiten strijd

5-1-2005
17:20

www
 


hopelijk kun je in die nieuwe revolutionaire klimzaal dan wel voorklimmen


Normaal kan dat toch, in de grote zalen zeker... Dus zal dit in de Meest revolutionaire & grootste klimmuur in Gent ook wel het geval zijn
 
----------------
BeNnYmAn