Le vrai Café de Belclimb. Tout sur l'escalade...
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

lange routes voor beginners

Stan E 10 2244 4-11-2013 21:38  

Dernière réponse

Stan E
un verre d'eau svp
4 posts

22-10-2013
10:47

 

lange routes voor beginners

Hoi, ik ben op zoek naar interessante lange routes om met mijn vrouw en/of petekind (10 jaar) te klimmen. Moeilijkheidsgraad tegen de 4+, max 5-
Wil een tocht uitstippelen van hier naar de alpen en terug, waarbij we elke dag een leuke route kunnen klimmen. bvb graadbeklimming naar kerkje of kruis van 5 tot 10 touwlengtes.
Iemand ideetjes om in de buurt van vogezen, noordalpen of dergelijke iets leuks te doen?
thx
Stan

 

 

--
est-ce que j'ai droit à une bière ?
26 posts

22-10-2013
12:08

 

Heb je ervaring met buiten klimmen? Je gradering klinkt een beetje als die van een klimzaal, wat enorm verschilt met een echte rots (ook simpelere) en je zou dus misschien toch iets te enthousiast kunnen zijn.

 

 

teewee
un verre d'eau svp
15 posts

24-10-2013
22:39

 

LOL

on topic: in de vogezen kan er wel wat geklommen worden maar bij mijn weten niets te 5-10 lengtes. In de vooralpen daarentegen wel maar das grotendeels kalk dus 4kes zullen glad als de pest zijn. Alst petekindje goed slaapt in de auto zou ik meteen doornkallen naar de alpen en een boek genre schweiz plaizir aanschaffen/meenemen en goed behaakt, dallig graniet opzoeken.

 

 

Stan E
un verre d'eau svp
4 posts

26-10-2013
13:10

 

allereerst thx voor reactie,
qua klimervaring zit het wel snor
en Sweiz plaisir ken ik wel, heb er al een deel routes van gedaan, maar daar durf ik haar niet mee in te nemen. Plus staan in deze boekjes de mooiste routes van verschillende massieven, terwijl in dezelfde massieven soms iets gemakkelijkere routes liggen, maar niet in het boekje vermeld

 

 

Kurt D
le pendule, je ne fais que ça
62 posts

26-10-2013
13:33

 

Ponte Brolla (Zwitserland)...
Ben er ooit geweest en ik herinner me dat er daar in bepaalde sectoren gemakkelijke 4° en 5°-graadsroutes van +/- 5 touwlengtes te vinden waren. Ik denk dat er daarover wel iets te vinden is in Schweiz Plaisir Sud (heb zelf deze versie niet)

 

 

Roel 1
fidèle client
339 posts

27-10-2013
15:52

 

Op de Jegihorn (Saas Grund) heb ik ooit de zuidgraat (14 TL, 5a max) en Alpendurst (13 TL, 4c max) gedaan. Vooral die laatste vond ik een heel mooie beklimming. Op de Zuidgraat konden we telkens een relais overslaan met 60 m touw als ik me niet vergis.

http://www.camptocamp.org/routes/57683/fr/jegihorn-arete-s-suedkante
http://www.camptocamp.org/routes/57011/fr/jegihorn-alpendurst

 

 

Stan E
un verre d'eau svp
4 posts

29-10-2013
19:57

 

thx Roel,
dat zijn de dingen die me op weg brengen
hartelijk bedankt

 

 

MatthiV
est-ce que j'ai droit à une bière ?
41 posts

31-10-2013
13:44

 

http://www.wiwanni.ch/

Vlak boven Visp. Korte aanloop.

Nog echte, authentieke kleine hut. Bivakmogelijkheid.

Klimroutes van alle niveaus en types.

Aanrader...

 

 

Merlijn Meens
un verre d'eau svp
6 posts

2-11-2013
18:44

 
 

 

SW
un verre d'eau svp
16 posts

4-11-2013
21:38