Le vrai Café de Belclimb. Tout sur l'escalade...
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

el chorro

hiker 5 1672 22-9-2013 10:26  

Dernière réponse

hiker
le pendule, je ne fais que ça
57 posts
never surrender

6-9-2013
18:43

 

el chorro

tis beslist, we gaan in november naar el chorro. Mensen die hier al geklommen hebben? Aanraders qua sectoren? camping?
(mijn niveau is max 6b lead, die van mijne partner max 6a)

 

 

Thiebout
le pendule, je ne fais que ça
55 posts

11-9-2013
23:36

 
 

 

hiker
le pendule, je ne fais que ça
57 posts
never surrender

14-9-2013
09:15

 

ja, uiteraard heb ik al google doorspit. Maar ik had graag eens ervaringen gehoord van mensen die er al geweest zijn, mag het?

 

 

Kurt D
le pendule, je ne fais que ça
62 posts

14-9-2013
10:05

 

Hoi Hiker,

In BBH eens vragen aan Christophe C. Die is er al geweest als ik me niet vergis.
Gaan jullie met auto of vliegtuig? Ik moet ook nog enkele weken vakantie opnemen maar dan moet ik eerst een klimpartner vinden die mee kan

Groeten, Kurt

 

 

XyzAll
est-ce que j'ai droit à une bière ?
27 posts

22-9-2013
10:26

 

Ik ben in februari 2013 naar El Chorro geweest.

We zijn voornamelijk gegaan voor de Camino Del Rey en het achterliggende klimgebied (een prachtige afgesloten vallei!!!), maar niet echt om intensief te klimmen.

De Gorge zelf heeft een heleboel (vrij harde) routes die vertrekken vanop de Camino. Veel van de haken zijn echter in bedenkelijke toestand en soms nog zelf gefabriceerd door de bouwers volgens mij. Maar als het avontuur je niet afschrikt is dit een supergebied!

Los Cotos (in de vallei zelf) is een leuke sector voor plaatklimmen met veel toegankelijke routes en goed afgezekerd.
El Polvorin (in de vallei) is een prachtige muur, met wat luchtige behaking. Ik heb er niet op geklommen, maar als ik ooit terugkeer zal het zijn voor die wand!
El Chorro is voornamelijk een sportklimgebied. In de sectoren Frontales en Escalera Arabe is er keuze te over, met graden variërend van 4+ tot 8C.
Ik had het gevoel dat de graden in El Chorro ietsje moeilijker waren dan de belgische gradering, maar dat kan ook gelegen hebben aan mijn extreem slechte conditie op dat moment.
De gebieden die verder verwijderd liggen van El Chorro heb ik niet bezocht.

In mijn bibliotheek heb ik de topo van Rockfax El Chorro staan. Als je die zou willen, kan ik je die wel doorverkopen. Hij is nog in zeer goeie conditie.
(Ik had eerst de topo gekocht die door de locals was gamengesteld (kwestie van hen te steunen), maar dat is een erg chaotisch boek. (En de beschrijvingen van de routes worden beter, naar gelang de moeilijkheidsgraad van de route stijgt, maw: een 5e graads is amper beschreven, 8e graads tot in het kleinste detail! )

Hopelijk heb je hier wat aan!
Groeten