Le vrai Café de Belclimb. Tout sur l'escalade...
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

Eerste keer buitenklimmen met kinderen

DannyC 2 1555 7-7-2013 09:23  

Dernière réponse

DannyC
un verre d'eau svp
0 posts

5-7-2013
17:28

 

Eerste keer buitenklimmen met kinderen

Ik heb 2 kinderen van 7 & 12. Wij klimmen altijd indoor. Wij zouden graag deze zomer eens buitenklimmen én onze vakantie daarop afstemmen. Ik ben op zoek naar kind-vriendelijke locaties waar wij onze eerste klimstappen op rots kunnen zetten. Liefst mét begeleiding én of initiatie. Wie kan ons linkjes én of toffe plaatsen leren kennen. Dat mag in België maar ook Frankrijk of Oostenrijk ofzo zijn ...

 

 

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

7-7-2013
09:25

www
 

Moeilijke vraag, om te beginnen zou ik ze leren boulderen bvb in Fontainebleau. Er zijn daar eenvoudige witte routes waar ze echt kunnen op spelen, ook nu en dan een wat hogere zelfs tot een kleine 10 meter (al is het geen wand dan maar een opeenstapeling of helling van ca 45°) Daar kan je als volwassen ze bijna altijd helpen en zeker goed spotten.
Je zegt ze gaan regelmatig zaalklimmen, is er geen jeugdklimmen in die klimzaal? Die richten regelmatig aangepaste activiteiten in voor kids.
In Frankrijk bestaan er veel klimkampen voor jeugdigen, vermoedelijk ben je daar te laat voor.
Voor de jongste heb ik mijn twijfels over lengteklimmen op rots, tenzij jijzelf meeklimt.
Zoek voor volgend jaar een klimclub die jeugdklimmen in haar programma heeft.
Nog iets belangrijk: zaalklimmen verschilt zeer sterk met rotsklimmen en dat inzake beveiliging en de daarbij komende technieken.
Klim jij of je partner? (ik bedoel dan ook rotsklimmen)