Le vrai Café de Belclimb. Tout sur l'escalade...
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

Aankoop D-schoenen

Jolien88 3 1241 11-4-2013 16:20  

Dernière réponse

Jolien88
est-ce que j'ai droit à une bière ?
35 posts

11-4-2013
12:34

 

Aankoop D-schoenen

Hoi allemaal,

Ik ga in de zomer op cursus bergbeklimmen en heb hiervoor heel wat materiaal nodig. Ik ga zoveel mogelijk huren en lenen, maar in schoenen ga ik wel investeren. (Heb al behoorlijk wat negatieve ervaringen gehoord over gehuurde schoenen, blaren na 1 uur enzo...)

Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een D-schoen? Is dit hetzelfde als bij gewone wandel/bergschoenen (B schoenen bv.) of niet?

Hopelijk kan iemand me helpen.
Alvast bedankt

Jolien

 

 

Bart Vaganee
le pendule, je ne fais que ça
57 posts

11-4-2013
15:35

www
 

Bij de aankoop van D-schoenen moet je rekening houden met dezelfde zaken als bij B-schoenen, m.a.w. de schoen moet comfortabel zitten.

Verder probeer ik bij de aankoop van mijn D-schoenen ook uit te testen of de schoenen comfortabel zitten als ik met mijn tippen ergens op ga staan. Dit is belangrijk omdat je met D-schoenen comfortabel rotspassages moet kunnen klimmen en als je op de voorste punten van je stijgijzers gaat staan, mag je hiel niet loskomen van de zool.

Je moet er ook voor zorgen dat de schoenen nergens klemmen, aangezien dat de bloedsomloop belemmert. Het gevolg hiervan is dat je koude voeten- en in extreme omstandigheden vrieswonden krijgt.

Ik zou voorstellen om je D-schoenen in een speciaalzaak te komen en niet in een winkel zoals Decathlon, aangezien het personeel van speciaalzaken u meer kunnen helpen bij het kiezen van een goed passende D-schoen.

 

 

Jolien88
est-ce que j'ai droit à une bière ?
35 posts

11-4-2013
16:20

 

Oke, dank je wel..
Ik was van plan om in een speciaalzaak te gaan, maar heb gemerkt (bij de aankoop van mijn klimschoenen) dat je vaak (wil niet veralgemenen) beter en professioneler geholpen wordt als je zelf al wat op de hoogte bent..