Le vrai Café de Belclimb. Tout sur l'escalade...
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

1ste klimmassief Cambodia behaken

monivong 8 2509 31-5-2013 10:43  

Dernière réponse

SW
un verre d'eau svp
16 posts

27-3-2013
13:39

 

http://www.rockclimbingincambodia.com

Eertse gebied in Cambodia ?
Lijkt me anders wel interesant, hebje al een idee welke regio ?

Grts Sander

 

 

monivong
un verre d'eau svp
5 posts

28-3-2013
14:46

 

Uhm, natuurlijk.
Het klimmassief is de binnen- en buitenkant van een prachtige grot met grote gaten aan de bovenkant. De temperatuur is altijd koel, de hoogte is 25 meter, het is adembenemend mooi. Ik was op slag verliefd.
De grot valt onder het bewind van de lokale department of Culture en de onderhandelingen zijn al bezig.
Het massief ligt in het zuiden van Cambodja, op 5 kilometer van een prachtig vrij toeristisch stadje en op 5 kilometer van de zee. Als je op de top van de heuvel staat zie je de zee.

Als ge enkele foto's wilt kan ik die doorsturen. Die zullen je wel overtuigen.

De concrete plaats hang ik voorlopig aan niemands neus. Kwestie dat niemand mijn droomproject kaapt. Er is trouwens geen info beschikbaar op het net. Die grot 'bestaat' zogezegd nog niet. Het is een klimpareltje in de maak die Cambodja op de klimkaart van de wereld zal plaatsen. Zonder overdrijven.

 

 

monivong
un verre d'eau svp
5 posts

28-3-2013
14:53

 

En wat die topo betreft, ik heb die gekocht in Phnom Penh.
Concreet zijn er 2 behaakte routes in gans het land, in Kompong Cham. Dit kun je nauwelijks een massief noemen. Eerder het restantje van enkele enthousiaste klimmers.
Voor de rest staan in die topo enkel suggesties waar traditioneel klimmen mogelijk is.
15 dollar weggegooid noem ik dat. Een boekske maken en enkel vertellen waar ge eventueel met friends en nuts kunt klimmen, tja, da's ook een topo zeker?
Geloof me, ik ken Cambodja door en door, heb er al menig jaar gewoond. Er is geen klimmassief in Cambodja. Nog niet!

 

 

Tijl
moderator, maar dan wel de verslaafde versie
5207 posts
Climbing is the art of finding a possibility in something that is seemingly impossible.

28-3-2013
18:45

www
 

Hallo,

Ik wens je veel succes met het equiperen van zo'n veelbelovend gebied. Maak er een mooi werkstuk van waar klimmers trots op kunnen zijn - lees, niet tailleren, niet overbehaken, de natuurlijke lijnen volgend,... -

Groeten,
Tijl

 

 

monivong
un verre d'eau svp
5 posts

28-3-2013
19:30

 

Zal niet mankeren. Merci
Als ge mensen kent die bereid zijn klimmateriaal over te brengen naar daar omdat ze toch in de buurt op reis gaan, moogt ge dat altijd melden.

Anders wordt het verschepen.
In ieder geval, meer dan welkom om te komen klimmen volgend jaar.

 

 

sans niveau
le pendule, je ne fais que ça
151 posts

31-3-2013
15:08

 

Zelf zit ik een jaar in Laos, voor de job. wel wat te klimmen hier, ben benieuwd what's coming up in Cambodja Keep up the good job mate!

 

 

monivong
un verre d'eau svp
5 posts

19-4-2013
15:56

 

Ondertussen heb ik hulp gevonden.
Maar er blijft een logistiek probleem.
Als jij of iemand die je kent na september naar Cambodja reist en nog plaats heeft in zijn/haar bagage en bereid is klimmateriaal van Belgie naar Cambodja mee te nemen, gelieve dan contact op te nemen met mij.

[email protected]

 

 

Doc86
est-ce que j'ai droit à une bière ?
22 posts

31-5-2013
10:43

 

Mooi project - en er is plaats voor iedereen zijn droom.

Maar wat is de motivatie achter heel deze opzet van het equiperen in zo'n gebieden?

Hoe ver wordt hier eigenlijk nagedacht over de impact op de omgeving en het nut van het equiperen?