Le vrai Café de Belclimb. Tout sur l'escalade...
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

Klimbewijzen

flexSol 10 2198 26-2-2013 10:03  

Dernière réponse

flexSol
un verre d'eau svp
0 posts

24-2-2013
20:40

 

Klimbewijzen

Hoi ,


Na een 2 jaar aanslepende blessure ben ik sinds kort terug aan het klimmen geslagen. Voorlopig nog een beetje boulder om terug wat in het ritme te komen maar binnen afzienbare tijd terug lengte.
Laatst werd er me in de boulderzaal verteld dat je in meer en meer klimzalen een klimvaardigheidsbewijs nodig hebt.
Ik zou toch wel eens aan de ( lange ) toch willen beginnen van klimvaardigheidsbewijzen omdat m'n einddoel toch buitenklimmen is .

Ik heb al wat op de site van kbf gekeken, alles mooi uitgelegd. Er is me wel 1 ding opgevallen dat er blijkbaar geen ( ik kan natuurlijk fout zijn ) kvb 1/2 wordt aangeboden door de verschillende verenigingen. Als een vereniging dit aanbied is het maar 1 keer op het jaar.

Is er iemand die een vereniging/ zaal/ organisatie/ privé persoon / of iets anders kent die deze cursus/ examen aanbied of alle andere nuttige informatie is meer dan welkom !!!

thanks

Tim

 

 

andy_1984
un verre d'eau svp
6 posts

24-2-2013
21:38

 

Kvb1

Je kan het examen KVB1 toprope in elke klimzaal erkend door het kbf afleggen, je moet 6 klimbeurten doen, daarna krijg je uw examen. KVB3 outdoor voorklimmen gaat een aantal keer per per jaar door, deze vind je terug op de site van het kbf.

 

 

sans niveau
le pendule, je ne fais que ça
151 posts

25-2-2013
03:13

 

ik bewijs dat ik klim..mmmm. Don't forget, NIET VERPLICHT die handel!

 

 

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

25-2-2013
14:09

www
 


NIET VERPLICHT die handel!


Klopt, maar:

Een klimzaal kan men je naar een KVBx vragen om zonder toezicht te mogen klimmen, ik bedoel dat in sommige klimzalen je niet meer de vrijheid hebt van vroeger dat iedereen zomaar kon klimmen.

 

 

teewee
un verre d'eau svp
15 posts

25-2-2013
15:15

 

Wat ik aanraad is een stage. Zelf ook gedaan, klom al 1,5 jaar in zaal en wist nauwelijks iets van buiten klimmen, met n paar maten ingeschreven en voila. Een week int zuiden van frankrijk op klimvakantie, elke dag sochtends 'les' op de camping (heel informeel maar wel veilig en volledig relaiskes maken aan de boom). In de namiddag naar de rotsen. Zalig! De eerste dag is het louche, daarna is het dikke fun. Kvb1 wordt cadeau gedaan (want serieus...) kvb2 ook pretty much als ge niets onverantwoordelijk/dom gedaan hebt, voor kvb3 is er wel effectief een examen op de voorlaatste dag, en dan mag je de laatste 2 dagen multipitchen!
En het pasje zelf boeit mij eigenlijk nauwelijks maar dat hebt ge dan ook weer. Ge hebt een week vakantie gehad en ondertussen zijt ge geinformeerd over veilig sportklimmen en sport multipitchen. Geen idee wat de 'anti-kvb'ers' daar tegen kunnen hebben...

Ze zeggen dat ge dat in sommige klimzalen nodig hebt maar ik heb al vaak genoeg in klimax en entre ciel et terre voorgeklommen en niemand is mij daar iets komen vragen. Als ge daar toekomt met uw eigen touw en materiaal dat er uit ziet dat het al goed gebruikt is...

 

 

Tijl
moderator, maar dan wel de verslaafde versie
5207 posts
Climbing is the art of finding a possibility in something that is seemingly impossible.

25-2-2013
17:49

www
 


Je kan het examen KVB1 toprope in elke klimzaal erkend door het kbf afleggen


Sinds wanneer worden klimzalen erkend door de federatie? En sinds wanneer organiseren die klimzalen dan ook sowieso KVB-cursussen? Laat staan volgens het systeem van 6 lessen + examen... Dat is nergens vastgelegd.

T

 

 

hiker
le pendule, je ne fais que ça
57 posts
never surrender

25-2-2013
18:05

 

in BBH bv. is er het systeem van 6 klimbeurten en erna de mogelijkheid om het 'examen' kvb1 af te leggen.

 

 

Eddy de Ouwe Rakker
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
895 posts

25-2-2013
19:25

 

En als je daarbij een abonnement neemt hoeveel betaalt de mutualiteit dan terug ?

 

 

teaser
le pendule, je ne fais que ça
73 posts

26-2-2013
08:48

 

Rustig.....

Rustig aan hé mannen......nog effe voortdoen en den Rudi is daar !

 

 

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

26-2-2013
10:04

www
 

Lidmaatschap bij een klimclub zal in ieder geval veel voor hebben, zowel in verband met de nodige informatie als mogelijke begeleiding. (maar ik vrees dat de antikaartjes ook anti-lid zijn)
En nu:


En als je daarbij een abonnement neemt hoeveel betaalt de mutualiteit dan terug


Inderdaad, sommige mutualiteiten betalen 30Euro per jaar terug op een lidkaart KBF of een abonnement in een erkend fitness/sport centrum