Le vrai Café de Belclimb. Tout sur l'escalade...
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

stijgklem

stijn van nunen 6 1240 27-1-2013 19:19  

Dernière réponse

stijn van nunen
est-ce que j'ai droit à une bière ?
43 posts

26-1-2013
19:49

 

stijgklem

hallo allemaal kan het soms kwaad om op een simi statich touw met een stijgklemt te klimmen
is voornamelijk voor klim routes hartgebreken voor nieuwe routes te zetten? ale info is welkom

mvg stijn

 

 

Rudi Frankinouille
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
524 posts
Ik heb laagtevrees...

26-1-2013
20:05

www
 

hartgebreken?

Met stijgklim op statisch touw: vlot stijgen
op semi-statisch, iets meer rek, maar dat gaat ook... Het duurt alleen wat langer

 

 

lkristofl
le pendule, je ne fais que ça
56 posts

26-1-2013
23:57

 

Meestal zet men nieuwe routes met een grigri op dynamisch touw. Dan kunt ge zonder problemen ook vallen als ge uw passen test. Eer ge met uw stijgklem beneden zijt, is de klimzaal gesloten...

 

 

Rudi Frankinouille
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
524 posts
Ik heb laagtevrees...

27-1-2013
09:32

www
 

ok, nu snap ik het.
Idd, routes bouwen en afbreken met grigri, gaat veel beter.
Opgelet bij nieuwe touwen: kunnen glad zijn en slippen > knoop leggen onderweg. Dan lig je niet op de grond...

 

 

stijn van nunen
est-ce que j'ai droit à une bière ?
43 posts

27-1-2013
14:17

 

was ijglijk de bedoeling op met en simi statich klimtouw met behulp van grgri en stijgklem zoo ommoog te klimmen den dan met de grigri naar beneden komen en zoo de klimroutes er uit te halen ?

 

 

Rudi Frankinouille
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
524 posts
Ik heb laagtevrees...

27-1-2013
19:19

www
 

1 kant van touw ergens beneden vastmaken, op grigri opklimmen op het andere eid en geregeld eens het touw erdoor trekken. We gaan toch niet beginnen seuten he Waarom zou je een stijgklem gebruiken als je gewoon naar boven kan klimmen? Alleen als het veel te zwaar is kan je even een stijgklem gebruiken om door een moeilijke pas te geraken.