Le vrai Café de Belclimb. Tout sur l'escalade...
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

Rock Empire Camelots

Kickasss 6 1413 18-1-2013 17:16  

Dernière réponse

Kickasss
un verre d'eau svp
7 posts

17-1-2013
23:12

 

Rock Empire Camelots

Hellow,
heeft er iemand ervaring met de Rock Empire Camelots.

Ik ga binnenkort klimmen in Aiguilles rouges in Chamonix en daar zijn een paar routes waar een stuk of 3 camelots zijn aangeraden. Routes die dus gedeeltelijk zijn geëquipeerd.

Ik ben niet van plan om zware routes te gaan doen op enkel maar camelots, maar ik een setje aan mijn gordel voor het geval dat ik er ergens 1 nodig heb kan zeker geen kwaad. Daarom wil ik er ook geen fortuin aan uitgeven aan bvb Black Diamond.

Wat raden jullie mij aan...

Greetz

Jonathan

 

 

lkristofl
le pendule, je ne fais que ça
56 posts

18-1-2013
10:05

 

De kleinste cams van rock empire doen hun werk (heb ik zelf ook). De grote krijgen niet zo'n goede commentaren op internet. Als je toch naar Chamonix gaat, kan je beter daar de winkels eens afschuimen. Daar kunt ge meestal wel koopjes doen. Black Diamond, Camp, DMM, Wild Country,... Ik heb zelf een aantal verschillende merken, maar als ik in de toekomst friends moet vervangen, kies ik resoluut voor BD. Die zijn hun geld meer dan waard.

Kristof

 

 

Denis Hoste
fidèle client
222 posts

18-1-2013
11:51

www
 

Waarschijnlijk heb je dit wil goed gedaan, maar voor de zekerheid: informeer je goed naar je route en lees er goed de topo op na. Naar mijn ervaring heb je in routes op de Aiguilles Rouges die aangeduid staan als 'gedeeltelijk geëquipeerd' veel meer dan maar 3 friends nodig. Vaak zijn enkel de relais aanwezig, tenzij in dallige routes die behaakt zijn omdat je niets zelf kan steken. Neem voor de zekerheid misschien ook een setje nuts mee (weegt minder dan friends, goedkoper, en van een heel setje zal er altijd wel één passen in tegenstelling tot (als je er weinig hebt) een friend die toevallig net waar je hem wil gebruiken te groot of klein is).

 

 

Kickasss
un verre d'eau svp
7 posts

18-1-2013
12:03

 

Een setje nuts heb ik. Al vind ik het zeker niet gemakkelijk om deze goed te steken. Daar zal ik nog wat op moeten oefenen. Normaal gezien ga ik geen routes doen die maar gedeeltelijk behaakt zijn maar het is eerder als extratje/veiligheid om mee te nemen.

Ik zou enkel de kleine cams kopen en daar lees ik op het internet ook alleen maar goede zaken over. Ze zijn gewoon de helft van de prijs van die van BD.

Merci

 

 

lkristofl
le pendule, je ne fais que ça
56 posts

18-1-2013
12:54

 

Dat was ook voor mij de reden om ze te kopen. Maar door het feit dat ze maar 1 as hebben ipv 2 is het bereik eigenlijk te beperkt. En de gestikte dynemalus die eraan hangt, neemt niet zo gemakkelijk vast als de ring van BD. Maar idd, voor die prijs .

 

 

roy
est-ce que j'ai droit à une bière ?
24 posts

18-1-2013
17:16

 

bij mij is alles BD, ze zien er meestal ook stabieler uit vind ik.

als ik van u was zou ik eerst een paar keer gaan klimmen in
Ettringen, is niet te ver rijden en er liggen heel veel mooie route
die half of helemaal zelf af te zekeren zijn.
je went er ook aan het jammen.

roy