Le vrai Café de Belclimb. Tout sur l'escalade...
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

Stijgijzers

Jolien88 4 1418 8-1-2013 21:37  

Dernière réponse

Jolien88
est-ce que j'ai droit à une bière ?
35 posts

7-1-2013
17:38

 

Stijgijzers

Hoi allemaal,

Ik ga volgende zomer een beginnerscursus alpinisme volgen en heb hiervoor dus stijgijzers nodig.

Weet iemand welke ideaal zijn voor beginners, want ik ken hier niets van en zie door het bos de bomen niet meer.

Alvast bedankt

Jolien

 

 

Geza TOTH
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
968 posts
Alpi-Secourist + Wilderness First Responder

8-1-2013
08:48

www
 

Hey Jolien,

Ik zou nu nog niets kopen. Waarschijnlijk is er ook een voorbereidingsmoment (dag of weekend) voorzien, daar zal men dan uitleggen wat je het best aanschaft.
groeten en succes

 

 

Eddy de Ouwe Rakker
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
895 posts

8-1-2013
17:22

 

De raad van Geza volgen ! Dikwijls krijg je ze ter plaatse of kan je ze huren bij de vereniging. Bovendien kan je daar met de opgedane ervaring een verstandige keuze maken in functie van wat je verder wil doen en bovendien zijn ze daar dikwijls goedkoper.
Als voorbeeld op een eenvoudige gletsjer praktisch zonder sneeuw , met nu en dan wat stenen, neem je best zo licht mogelijk en korte pinnen liefst dus een stel versleten oude stijgijzers. In sneeuw en technisch zit de zaak volledig anders en dat soort technische stijgijzers zijn op dat soort gletsjer alleen goed om in je benen te trappen en je voeten om te slaan.
Dus in principe heb je verschillende stijgijzers nodig naargelang de geplande beklimming.

 

 

Jolien88
est-ce que j'ai droit à une bière ?
35 posts

8-1-2013
21:37

 

Oke
Dank je wel, dan wacht ik tot op het voorbereidingsmoment.