Quelque chose à vendre? Tu cherches du matos? Les demandes d'info trouvent leur place dans le Café!
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

Gezocht: Mort d'un Guide

kst 4 1776 3-1-2013 23:12  

Dernière réponse

kst
un verre d'eau svp
4 posts

30-12-2012
00:00

 

Gezocht: Mort d'un Guide

Wie kan mij aan een kopie helpen van de TV-film "Mort d'un Guide" van Jacques Ertaud uit 1975? (DVD/VHS)

[email protected]

 

 

Eddy de Ouwe Rakker
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
895 posts

30-12-2012
23:08

 

Hey die film interresseert me ook - nog meegewerkt aan een paar stunts onder de refuge van de Cosmiques. Het probleem is dat de oorspronkelijke filmversie - dus de filmspoelen- ik denk 1974 bijna onvindbaar zijn en waarschijnlijk nooit overgezet naar video. Een aantal stukken van de film zijn wel ooit op TV in Frankrijjk vertoond en dus door een paar slimmerikken opgenomen op video en daarna overgezet naar DVD. In België had men toen alleen Rijsel via een speciale antenne ! Oorspronkelijk is het dus geen TV-film maar een film die in de zalen werd vertoond !
Het is wel belangrijk de stories, literatuur en opvoeding van in die tijd te kennen. De film is inderdaad de verzameling van al de onnozeleteiten en stoere verhalen uit de schoolboekskes. In die zin is het de meest komische alpinistenfilm die ik ken en gerealiseerd als een parodie van het gidsenmilieu. Het probleem is dat er nog personen rondlopen die deze "educatieve" principes huldigen en die de commerciële belangen en het sportief karakter onderkennen. Zoals de meeste franse films is het grootste deel opgenomen rond de Cosmiques, de zuidwand van de aiguille du midi en aan het eindstation aan de grands montets, maar er zijn gelukkig ook prachtige beelden van de Drus waar zich het verhaal afspeeld. Nu een deel van die wand naar beneden is gedonderd zijn aan de spectaculaire authentieke klimpassages ook een hele boel herrineringen verbonden.
Na nieuwjaar ga ik hier in Naninne bij het ADEPS navraag doen. Misschien ligt daar nog een 16mm versie.

 

 

DJ
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
592 posts

3-1-2013
12:33

 
 

 

Eddy de Ouwe Rakker
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
895 posts

3-1-2013
23:12

 

Is waarschijnlijk de televisieversie.