Le vrai Café de Belclimb. Tout sur l'escalade...
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

Initiator muurklimmen

johanb 4 1339 17-12-2012 17:26  

Dernière réponse

johanb
un verre d'eau svp
13 posts

16-12-2012
20:53

 

Initiator muurklimmen

Ik zou graag een cursus volgen om een brevet initiator muurklimmen (indoor) te halen. Dit zou geldig moeten zijn in zowel Vlaanderen als Wallonië (voor Wallonië aangezien ik het daar ga gebruiken maar als ik zoiets doe liefst wel ineens boor heel belgië)

Weet iemand of het volgende geldig is voor heel België? : http://www.klimenbergsportfederatie.be/indoorklimmen/begeleider-worden/initiator-muurklimmen

Zijn er trouwens alternatieven van andere organisaties?

 

 

Rudi Frankinouille
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
524 posts
Ik heb laagtevrees...

16-12-2012
21:37

www
 

Interessante vraag

Te stellen aan

[email protected]

 

 

Eddy de Ouwe Rakker
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
895 posts

17-12-2012
11:34

 

inderdaad interessante en moeilijke vraag. Er zijn bij mijn weten geen akoorden tussen BLOSO en ADEPS. Vermits het bovendien "educatieve" activiteiten betreft zijn er de taalproblemen op het niveau van erkenning. CAB/ADEPS heeft meestal op europees niveau samengewerkt met Frankrijk voor de erkenning. Bepaalde brevetten van CAB/ADEPS worden dus europees erkend. Het probleem is dus uiteindelijk wie de lesgever betaald. Voor een prive-zaal zie ik geen problemen maar als lesgever BLOSO of KBF bij ADEPS zit de zaak duidelijk anders.
Internationaal wordt België, net als Nederland, denk ik, nog altijd beschouwd als een sectie van Oostenrijk, met nog als bijkomend gevolg dat we juridisch nergens staan en de waarde van de papieren een serieus discutiepunt is zonder europese erkenning. Hopelijk heb ik ongelijk en kan Katleen helpen. Maar ik dacht dat Katleen, als ik naar het mailadres kijk, werkt bij het BLOSO en de vraag duidelijk naar het KBF als "Oesterreichischer Alpenverein sektion flandern" gaat .
Arm België !

 

 

johanb
un verre d'eau svp
13 posts

17-12-2012
17:26

 

Ik heb alvast een e-mail gestuurd. Zijn er alternatieve brevetten?