Le vrai Café de Belclimb. Tout sur l'escalade...
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

touw mankeren

stijn van nunen 8 1712 7-11-2012 11:48  

Dernière réponse

stijn van nunen
est-ce que j'ai droit à une bière ?
43 posts

3-11-2012
15:45

 

touw mankeren

hallo ik ben van plan mij mide punt van mijn klimtouw te mankeren met de beal ropemarker nu is mijn vraag of je touw er ni te stijf van wort op da punt. al info is welkom


mvg stijn

 

 

Rudi Frankinouille
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
524 posts
Ik heb laagtevrees...

3-11-2012
17:28

www
 

Je kan dit idd doen

Met de ropemarker van beal

Je touw wordt idd iets stugger op de markeringsplaats, maar dat is zo ook bij een nieuw touw...

 

 

Thiebout
le pendule, je ne fais que ça
55 posts

4-11-2012
11:23

 

Volgens mij markeren daar een paar letters.

 

 

Bruno M
fidèle client
215 posts

4-11-2012
12:54

 

Nee volgens mij mankeer ik nog een touw

 

 

stijn van nunen
est-ce que j'ai droit à une bière ?
43 posts

4-11-2012
23:55

 

doen of niet

Hallo ik heb een artikel gevonden op de site van nkbv over de bael ropemarker : De speciale verf van Beal wordt niet aangeraden, omdat deze zo dun is dat de verf tot in de kern doordringt. Mogelijk kan dit invloed hebben op sterkte en levensduur van het touw.Zullen Julie persoonlijk dit product aan brengen op je klimtouw

mvg stijn

 

 

Thiebout
le pendule, je ne fais que ça
55 posts

5-11-2012
00:56

 

Als je het over dit artikel hebt: http://www.nkbv.nl/Sportklimmen/Veiligheid/6564/__Hoe_zet_je_een_middenmarkering_op_je_touw___.html

==> Daarin wordt aangeraden om Edding 3000 te gebruiken dus daarmee lijkt jouw vraag toch beantwoord.

 

 

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

5-11-2012
10:27

www
 

Het is niet de eerste keer dat dit onderwerp ter sprake komt, via de zoekfunctie op "markeren" kan je die vinden.
Er zijn touwen die door de fabrikant in het midden zijn gemerkt en ook al gezien waar de manteltekening veranderd. (in dat NKBV-artikel wordt dit trouwens vermeld)

 

 

Harald Swen
fidèle client
430 posts
Beta male

7-11-2012
11:48

 

Wat ik op de NKBV-site heb geschreven is nog steeds up-to-date.
Ik quote uit de deze week verschenen BergundSteigen 3/2012: " Und Ja, wer unbedingt möchte, darf auch selber nachpinseln: laut Untersuchungen der DAV-Sicherheitsforschung vorzugsweise mit Edding 3000, Retract 11 und Staedtler Lumocolor."

mvg, Harald