Le vrai Café de Belclimb. Tout sur l'escalade...
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

klimschoenen la sportiva mythos

stijn van nunen 6 2095 25-10-2012 12:38  

Dernière réponse

stijn van nunen
est-ce que j'ai droit à une bière ?
43 posts

24-10-2012
12:20

 

klimschoenen la sportiva mythos

hallo ben van plan nieuwe klimschoenen te kopen de la sportiva mythos nu is mijn vraag of er menssen ervaring mee heeft in verbant met uit reken van de schoen en hoeveel te klein kan je ze het best kopen ale info is welkom mvg stijn

 

 

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

24-10-2012
16:03

www
 
 

 

Kurt D
le pendule, je ne fais que ça
62 posts

24-10-2012
19:41

 

Mythos

Klimschoen uit leder, dus voldoende klein kopen want ze zetten zich nog behoorlijk! Je moet er natuurlijk wel jouw voeten in krijgen om ze in te klimmen...
Het is een anatomisch (recht) model dat zich (zelfs als ze krap gekocht werden) uiteindelijk zal zetten tot een comfortabel sloefke.
Omwille van het comfort kan je het zeker een geschikte schoen noemen voor beginners. Ze zitten wel niet echt in de goedkoopste prijsklasse, dus als allereerste schoen misschien wat duur (eerste klimschoenen zijn meestal zeer vlug versleten door het wat minder verfijnde voetenwerk ).
Als ik klimschoenen koop neem ik doorgaans de kleinste maat waar ik mijn voeten kan inwringen... In het begin wat pijnlijk, maar na het zetten heb je meestal het gewenste effect.
En zoals in de link van Guido... leder zet meer uit dan synthetische materialen.

 

 

stijn van nunen
est-ce que j'ai droit à une bière ?
43 posts

25-10-2012
10:37

 

hallo ik heb de la sportiva mythos al ge hat maar zijn va aan de groote kant ik kan er al na 4 mmanden klimen 1/5 vin van achter tussen krijgen dus die reken heel veel uit ik heb van schoen een 44 welk maat zal ik dan best paken zo da het na het reken nog een confotable klimschoen is alle antwoorden zijn welkom

mvg stijn

 

 

jaapi
le pendule, je ne fais que ça
185 posts
Climbing is not about holding on, it's about letting go...

25-10-2012
12:18

 

welke maat heb je nu in die mythos? 1,5 vinger is echt wel veel...
maar ga gewoon passen en kijk waar je in kan. Als ik nieuwe modellen pas, dan probeer ik vooral te kijken hoe mijn hiel in de schoen zit. Is daar nog veel plaats of niet. Als daar veel plaats is, vaak is de schoen dan later te groot...

 

 

stijn van nunen
est-ce que j'ai droit à une bière ?
43 posts

25-10-2012
21:28

 

ik heb er nu een 46 in. ik den dat ik beeter een 44 zal neemmen. weet er iemant een winkel zijn in de buurt van antwerpen want bij basse camp nijlen heben ze ze nie meer