Le vrai Café de Belclimb. Tout sur l'escalade...
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

De invloed van een proteïnedieet op sportklimmers

Rudi Frankinouille 4 1996 2-1-2013 09:36  

Dernière réponse

Rudi Frankinouille
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
524 posts
Ik heb laagtevrees...

26-6-2012
15:28

www
 

De invloed van een proteïnedieet op sportklimmers

Beste klimax-klimmers. In het najaar doe ik een studie over de invloed van het proteïnedieet op sportklimmers.
Ik zal op zoek gaan naar goed-getrainden die voldoende vaak komen klimmen en nog weinig progressie vertonen.
Ik wil de invloed nagaan van het protëinedieet op de klimprestaties (alles eten, maar beperken van koolhydraten) over een periode van enkele weken in 2 groepen:
Groep 1: BMI (Body mass Index) > 25
Groep 2: BMI < 21 of 'scherp staan'

Meer info volgt nog
Alle onderzoeken en opvolging zal gebeuren in klimzaal Klimax.

Rudi Frankinouille
Sportfysioloog UZA-SPORTS

 

 

Rudi Frankinouille
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
524 posts
Ik heb laagtevrees...

26-6-2012
19:34

www
 

Zoveel interesse...

Ik wil nagaan of niet alleen gewichtsreductie een positieve invloed heeft op sportklimmen. Klimmen is een krachtsport waar m.i. niet een overdaad aan koolhydraten nodig is.
Volgens mij is het positieve van het proteïnedieet ook de extra toename in opname van proteïnes waardoor je ook een versneld spierherstel krijgt.
Dat alleen al zou bijvoorbeeld voor wedstrijdklimmers interessant zijn. Langs de andere kant als je even wil pieken gedurende enkele weken overschakelen op dit dieet en je kan er weer een graad bijtellen.
Of het zo snel kan gaan wil ik dus nakijken...
Dus wie geïnteresseerd is om deel te nemen, nog even wachten graag..

 

 

CPU
le pendule, je ne fais que ça
52 posts

27-6-2012
12:25

 

hej,

zal'k de uitkomst verklappen voor de BMI >25 ? progressie!
heb zelf in de periode september-januari 2011 relatief strikt proteinedieet gevolgd, en nadien geleidelijk terug afgebouwd/KH opgebouwd en mooie progressie gemaakt (wel veel geboulderd)

Wil wel meedoen eigenlijk, stuur maar een mailke alst zover is (alsde mijn email nog hebt)

 

 

Rudi Frankinouille
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
524 posts
Ik heb laagtevrees...

2-1-2013
09:36

www
 

Dringend extra mensen gezocht

Dit weekend gebeuren de opmetingen en gaan we van start.
Wie in extremis nog wil deelnemen stuurt me best nog een mail via ([email protected])

Groeten,
Rudi