Le vrai Café de Belclimb. Tout sur l'escalade...
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

Thesis en klimsport

papillon 6 1173 25-8-2005 19:45  

Dernière réponse

papillon
un verre d'eau svp
10 posts

21-8-2005
21:01

 

Thesis en klimsport

Hallo, ben hier helemaal nieuw op de site en hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik klim nu al een jaarke, studeer komend jaar af en zou in mijn thesis de klimsport willen verwerken. Ik studeer nu management en denk wel dat er op dat vlak wat te combineren valt met de klimsport.

Mijn logische vraag is nu: weten jullie soms enkele goede onderwerpen of zijn jullie op de hoogte van bepaalde aspecten die onderzocht zouden kunnen worden?

Alvast bedankt.

 

 

Geza TOTH
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
968 posts
Alpi-Secourist + Wilderness First Responder

21-8-2005
21:37

www
 

neem misschien eens contact op met een van de secretariaten van de bergsportfederaties (VBSF, BAC, CAB...) die zullen u misschien goed op weg kunnen helpen, en er misschien ook hun voordeel uit kunnen halen.
 
[last edited on 2005.08.21 21:37:12]

 

 

Jo loubin
le pendule, je ne fais que ça
125 posts

23-8-2005
13:40

www
 

Een denkpiste misschien

Ik ben zelf lesgever industriële touwtechnieken. Dit is een manier om werkzaamheden via touw en klimmen uit te voeren. Voor een firma is het soms goedkoper om via deze manier dingen te laten gebeuren dan bvb een dure stelling. Voorbeeld hiervan is de huidige restauratie van het Atomium.

Een denkpiste misschien, heb wel wat info en contacten indien nodig.
Zoek via google naar rope acces voor meerdere voorbeelden

 
----------------
..."and so from the mountains we return refreshed in body, in mind and in spirit, to grapple anew with life's problems" F.S. Smythe

 

 

papillon
un verre d'eau svp
10 posts

23-8-2005
19:56

 

@ Geza TOTH: Mailtjes zijn onderweg, maar ik was zoiszo al van plan om mijn contacten daar eens aan te spreken.

@ Jo Loubin: jouw denkpiste mag ik niet bewandelen. Het gaat werkelijk over sport en niet over industrie zoals hoogtewerken. Een thesis voor bv Béal of five ten zou dan wel weer mogelijk zijn omdat deze merken bezig zijn met productie voor sport.

Aan alle anderen: geef gerust nog tips. Ik zal ze kunnen gebruiken

 

 

Maarten Van den Eynde
[email protected]
posts

24-8-2005
11:24

 

ik ken er niet veel van expedities, maar waarom niet het management van expedities onderzoeken? onafhankelijke variabelen opstellen uit de voorbereiding en dan kijken naar je afhankelijke variabele zoals effecten op succes (behalen doel), op de groepsdynamieken tijdens expeditie, etc. Je moet afwegen of je verschillende expedities neemt naar het zelfde doel, verschillende expedities uit het zelfde land/regio (ik veronderstel dat een Russische expeditie op een andere manier gemaneged zal worden dan een Belgische, zelfde type (everest expeditie of Noordpoolavontuur van Dancercour?)
je zou op die manier een comparatieve analyse kunnen doen, met aanbevelingen voor expeditieleiders. Schrijf ze in het Engels en wie willen the Mountaineersbooks.org je werk wel publiceren.
Maarten Van den Eynde

 

 

papillon
un verre d'eau svp
10 posts

25-8-2005
19:45

 

@ Maarten: Alvast heel erg bedankt. Jouw idee heeft me wat verder aan het denken gezet en met dank aan nog iemand uit de klimwereld is er een volgens mij bruikbaar onderwerp uitgekomen dat evenwel breder is dan alleen expedities. Hetgene dat jij hier voorstelde zal voor ongeveer 25% geïntegreerd kunnen worden als het zover komt.

Voor iedereen die nog zo'n idee heeft, laat maar komen. Eigenlijk geldt de regel hoe zotter hoe beter (zolang het maar ergens met sportmanagement te maken heeft). Het is vaak uit de gekste voorstellen dat de beste onderwerpen komen (na grondige overdenking en herformulering natuurlijk).