Vos commentaires sur les voies, nouvelles ouvertures, prises cassées, cotations, répétitions fabuleuses, pitonage, oiseaux & vipères... en Belgique seulement!
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

Louis Philippe, beta iemand?

joon 5 2766 16-7-2008 13:07  

Dernière réponse

joon
le pendule, je ne fais que ça
55 posts

16-7-2008
11:56

 

Louis Philippe, beta iemand?

Vandaag lastig vastgezeten in een route.
"Deux Chevaux noir", route 22' in Louis Philippe in onze topo, een alternatief op "L'ombre cocotiers". Zeer mooie route, tot ik 2 meter onder de laatste haak onder een soort van dalletje terechtkwam met 1m links van mijn cocotiers en 1m rechts cpt coeur, en daartussen geen enkele goede greep.

Ik heb rechts een goede bak vast, en links een onderhande barst. Vlakbij het setje is een "freyriaanse sloper" maar ik weet dus niet of ik die links of rechts moet nemen, heb beide mss wel 5 keer geprobeerd maar ben er niet door geraakt. weet iemand raad?

Mooie dag trouwens!

 

 

Kees Breek
fidèle client
278 posts

14-7-2008
21:54

 

Het lijkt me om te beginnen geen 6b+, maar eerder 6c+/7a. Kleine randjes en dan links om de hoek pakken als ik het mij goed herinner.

 

 

Harold Moody
le pendule, je ne fais que ça
147 posts

15-7-2008
08:58

 

Klopt, boven rechtdoor is eerder 6c+/7a en bovendien wat morpho.

 

 

joon
le pendule, je ne fais que ça
55 posts

16-7-2008
11:58

 

als het einde min of meer rechtdoor loopt zal 6c+/7a inderdaad iets juister zijn.

Wat bedoel je juist met morpho? (ben niet zo op til met nederlandse klimtermen)

 

 

Mich
le pendule, je ne fais que ça
127 posts

16-7-2008
13:07

 

Morpho, Morphologique, aka 'ni voor kleinmanne',
zou voor u geen probleem mogen zijn, Joon...
Gewoon blijven proberen, u vind wel iets..

"bij elke klimmer is er een hoek af...al hebben sommigen meer weg van een ronde tafel..."