Vos commentaires sur les voies, nouvelles ouvertures, prises cassées, cotations, répétitions fabuleuses, pitonage, oiseaux & vipères... en Belgique seulement!
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

Awirs - sector gesloten

Toffee 6 3927 4-6-2008 22:41  

Dernière réponse

Toffee
parfois ça m'arrive de grimper
3933 posts

22-5-2008
23:40

 

Awirs - sector gesloten

Carrière dAigremont ( Carrière des Awirs) : Ingevolge belangrijke steenslag is de sector van de Dalles Superposées routes nr.1.2,8 en 9 (Levidence du péché) tot nader bericht gesloten vanaf 22 mei 2008.
Bedankt om dit verbod ingegeven door veiligheidsoverwegingen stipt na te leven

zie http://www.belalpclub.org/indexnl.php?PRIM_BLOG=12

 

 

Stijn
le pendule, je ne fais que ça
123 posts

24-5-2008
23:31

www
 

toevallig de steenslag van afgelopen zondag (18/05)?

ik stond er 3 meter naast, en ik kan u verzekeren, daar wou ik absoluut niet ondergestaan hebben. zelden zo'n grote brokken zien loskomen, en nog nooit zo veel in een keer. en vooral louche, want op die plaats is de helling van de rots zo groot (of klein?) dat tegen de rots gaan staan niet geholpen zou hebben.
ik hoop dat de persoon die zichzelf daar in veiligheid heeft moeten springen er geen al te ernstige verwondingen aan heeft overgehouden.

 

 

Toffee
parfois ça m'arrive de grimper
3933 posts

25-5-2008
12:28

 


toevallig de steenslag van afgelopen zondag (18/05)?



Ja.



ik hoop dat de persoon die zichzelf daar in veiligheid heeft moeten springen er geen al te ernstige verwondingen aan heeft overgehouden.



Valt best mee.
Ik heb met hem vrijdag een aperitiefke gedronken

 

 

Catsjit
le pendule, je ne fais que ça
106 posts

4-6-2008
08:50

www
 

Ivm de via ferrata, is het enkel de kabel of zijn ook de verankeringen en trapjes buiten gebruik?

 

 

bart despiegelaere
parfois ça m'arrive de grimper
1330 posts

4-6-2008
12:39

 

Zondag was ik daar.
Bij het gebruik van de staalkabel hebben we vastgesteld dat de kabel juist voor het vierde of vijfde vasthechtingspunt voor 99% doorgesneden is, maar nog met enkele geknakte staaldraadjes aan elkaar hangt. Op het moment dat je op dat stuk kabel inpikt is dat niet te zien en geeft dus een gevoel van veiligheid die er NIET is. Je mag dan al ingepikt zijn met een klettersteigset.

Het laatste stuk is volledig doorgesneden en mooi opgerold. Daar stelt zich geen probleem omdat je dan perfect weet waar je aan toe bent.

 

 

Catsjit
le pendule, je ne fais que ça
106 posts

4-6-2008
22:41

www
 

Ok merci! Een tijdje geleden stond ik op het punt eraan te beginnen en van beneden uit riep iemand dat het verboden was. Toen ik vroeg wat de reden was kreeg ik geen antwoord dus voorzichtig gaan zien en bleek dat achteraan de kabel door was. Op zich geen probleem als je voorklimt, enkel de kabel niet vastnemen of op inpikken dus...