Vos commentaires sur les voies, nouvelles ouvertures, prises cassées, cotations, répétitions fabuleuses, pitonage, oiseaux & vipères... en Belgique seulement!
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

Rotsblok komt los in Profondeville

Bender 4 4320 1-7-2008 23:10  

Dernière réponse

Bender
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
715 posts

21-5-2008
12:42

 

Rotsblok komt los in Profondeville

'k denk dat een helm hier weinig zou geholpen hebben:
http://hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/283811/2008/05/21/Rotsblok-stort-neer-in-Profondeville.dhtml

FTA:

In Profondeville (provincie Namen) is vanochtend een rotsblok van enkele tientallen ton neergestort in de Rue de la Gare. Bij het incident raakte niemand gewond. Dat is vernomen van de lokale politie.

 

 

Eddy de Ouwe Rakker
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
895 posts

25-5-2008
09:57

 

Dit is de rechteroever van de Maas ... rochers de Fresnes ... als je dus van Yvoir richting Dave rijdt moet je voor Lustin de Maas over naar Profondeville ... en tussen Profondeville en Wépion terug de brug over ... de omleiding die ze voorzien hebben via Lustin is alles behalve ideaal ... maar ik moest daarjuist in Profondeville zijn ... en daar zijn werken aan de rioolcollector ... meer dan een uur in de file aan een stel rode lichten ... dus die sector vermijden en op de autobaan E411 blijven tot Durnal of zo iets
Wat de rotsen betreft ... vroeger lang geleden dus in de jaren 60 (toen mocht dat nog) met Francis Bechet die zwarte pijler ernaast geklommen ... Naam van de route "Jean Alzetta" geopend door Dédé Vandemaele en ondanks die maar een meter of veertig lang is hadden ze tijdens het openen daar een hele dag over gedaan ... Daarna de route ernaast geklommen ... onder die naar rechts overhangende plaat naarboven die nu afgebroken is, maar onderaan zaten twee verroeste pitons ... ik ben toen terug moeten afdalen om wat houten blokken beneden te gaan halen (merci mr. de houthakker)om erdoor te geraken ... gezien de twee haken denk ik dus dat ze die ook geklommen of minstens geprobeerd hadden ... maar ik heb er nergens iets over terug gevonden ... in elk geval heb ik geen weet van andere beklimmingen van beide routes. In die TD-routes moest je natuurlijk zelf je haken en zekeringen plaatsen.
edit 22/5 : Baan Lustin afgesloten tot half juni !!! en werken in profondeville waar grote files op de spitsuren. Ik zal editen als de baan vrij komt

 

 

Bender
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
715 posts

21-5-2008
23:27

 

Enkele pics van de plaats van gebeuren

... met dank aan Onze ouwe rakker!

http://i27.tinypic.com/mj1ted.jpg
http://i25.tinypic.com/am5a29.jpg

 

 

Eddy de Ouwe Rakker
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
895 posts

1-7-2008
23:10

 

Baan Lustin-Dave terug vrij

Voilà de baan is terug vrij onder de rotsen ... dus op de rechteroever kan men terug van Lustin naar Dave rijden ... wat trouwens de meest aangewezen weg is ... Want in Profondeville op de linkeroever zijn ze dus nog altijd aan de riool bezig en vermits het bouwverlof begint, enz zullen daar de files nog niet zo snel verdwijnen ... en vermits ze van "werken" verstand hebben zijn er tussen Lustin en de rotsen natuurlijk weer andere werken begonnen met een "rood" licht - soms ook groen ...