Vos commentaires sur les voies, nouvelles ouvertures, prises cassées, cotations, répétitions fabuleuses, pitonage, oiseaux & vipères... en Belgique seulement!
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

Enkele vraagjes over routes in Freyr

rods 6 5087 18-5-2008 21:28  

Dernière réponse

rods
fidèle client
375 posts

11-9-2012
21:28

www
 

Enkele vraagjes over routes in Freyr

Nog een oude thread opgezocht om wat ideetjes op te doen de volgende keer ik in Freyr kom en hier staan wel een paar leuke dingen in:
http://www.belclimb.be/route_detail.asp?routeid=1322

Pull Marine blijkt een aanrader te zijn. Als ik de topo lees dan staat er dat de plaat een luchtig allure heeft. Hoe letterlijk moet ik dat nemen. Want 18 setjes voor een route van ongeveer 35 meter is niet echt luchtig te noemen dat is ongeveer Durnal. Hoe geraak je best aan de route via route 2 l'Allegne of via Fou four?

Nog aanraders 6B/6C niveau liefst met haken op de juiste plaats ?

 

 

Bart Van den dries
est-ce que j'ai droit à une bière ?
43 posts

4-5-2008
22:57

www
 

Pull marine

Ik zou niet durven zeggen dat Pull Marine te vergelijken is met welke route dan ook in Durnal. Een luchtige route hoeft in dit geval niet te maken te hebben met de afzekering maar heeft hier meer te maken met de hoogte en ook de overhang die je over moet het laatste stuk na de plaat. Pull Marine is volgens mij ook langer dan 35 meter. Je kan de route het best combineren met onderaan te beginnen met Love me tender. Een mooie combinatie, onderaan wat dulferen in love me tender, daarna het betere dalwerk in Pull Marine gevolgd door de overhang met daarna een stukje rechte wand. Bijna 100 meter mooi 6a klimmen, echt genieten...

 

 

rods
fidèle client
375 posts

11-9-2012
21:32

www
 
 

 

climbbeast
fidèle client
246 posts
No Pain No Gain

14-5-2008
17:48

 

Captain coure de miel

deze route op de louis philippe is een van de mooiste 6c die ik ken in freyr... echt superroute...

grtz

klim ze!!!!

 

 

Pe
le pendule, je ne fais que ça
91 posts

18-5-2008
11:20

 

haken

als er teveel haken in staan kan je er altijd enkele overslaan he Rods

 

 

rods
fidèle client
375 posts

18-5-2008
21:28

www
 

Ik denk niet dat er teveel haken instaan. Er staat bij luchtig en als je het aantal setjes leest dat je nodig hebt dan staan er vrij veel voor Freyr. Ik wou gewoon zeker zijn zodat ik niet voor verrassingen kom te staan.