Vos commentaires sur les voies, nouvelles ouvertures, prises cassées, cotations, répétitions fabuleuses, pitonage, oiseaux & vipères... en Belgique seulement!
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

Rocher du Warche

Alan 7 4089 19-4-2008 08:55  

Dernière réponse

Alan
un verre d'eau svp
0 posts

16-4-2008
17:05

www
 

Rocher du Warche

Hallo,

Ik ben op zoek naar een klimgebiedje in de buurt van Malmedy waar er geklommen kan worden. Ik heb horen waaien dat de Rocher du Warche verboden terrein is geworden? Misschien zijn er nog andere mogelijkheden?

 

 

Paul Lahaye
le pendule, je ne fais que ça
84 posts

18-4-2008
08:32

 

Helaas

Hey Alan,

Helaas....de Warche-rotsen zijn al lang verleden tijd nadat een outdoor-bedrijf complete busladingen (Nederlandse) landgenoten dropte en de buurtbewoners het al snel spuugzat waren

Vergelijkbaar met de recente situatie in Pepinster!

Groepen en outdoorbedrijven zijn de doodsteek voor kleine gebiedjes!

groeten Paul

 

 

Harald Swen
fidèle client
430 posts
Beta male

18-4-2008
14:26

 

Hi Paul,

Hoezo Peps?

Harald

 

 

Paul Lahaye
le pendule, je ne fais que ça
84 posts

18-4-2008
16:11

 

gerucht

Hoi Harald,

Blijkbaar hadden de buren van Peps overlast van een commercieel outdoorbedrijf (herrie en sanitaire activiteiten) en dit heeft waarschijnlijk ook een rol gespeeld bij de gemeentelijke beslissing om te sluiten. (Dit gerucht gaat rond in de Luikse klimscene)

Triest!!!

zie foto's op www.survivallife.nl

Tja, een Nederlands bedrijf maar ik was afgelopen zaterdag in Sy en daar is een Belgische outdoor organisatie actief die met een gigantische lading deelnemers de Vierge aanvalt...

 

 

Harold Moody
le pendule, je ne fais que ça
147 posts

18-4-2008
18:28

 

Paul,

Met meerdere Luikse klimmers heb ik het over de sluiting van Pépinster gehad. Niemand zei dat het met overlast en de buren te maken had.
Elke 10 jaar vraagt de gemeente een groep geologen om de veiligheid van de grot te inspecteren. Tot nu toe waren het steeds Luikse geologen en werd de veiligheid in orde bevonden. In 2007 zijn voor het eerst franse geologen gevraagd, die voor de gemeente een rapport hebben gemaakt waarin staat dat ze verwachten dat er binnen een paar jaar een blok uit het plafond valt. Het rapport is geheim, dus het niet zeker of er ook (goede) metingen zijn gedaan.
Het zou kunnen zijn dat overlast ook heeft meegespeeld, maar het is niet de hoofdreden voor sluiting.

 

 

Paul Lahaye
le pendule, je ne fais que ça
84 posts

18-4-2008
21:51

 

Inderdaad Harold:


dit heeft waarschijnlijk OOK een rol gespeeld bij de gemeentelijke beslissing om te sluiten

 

 

Harald Swen
fidèle client
430 posts
Beta male

19-4-2008
08:55

 

Aha, het een zal zeker met het ander te maken hebben.