Vos commentaires sur les voies, nouvelles ouvertures, prises cassées, cotations, répétitions fabuleuses, pitonage, oiseaux & vipères... en Belgique seulement!
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

Welk massief?

El Brambo 7 3088 21-4-2008 12:55  

Dernière réponse

El Brambo
un verre d'eau svp
9 posts
Als klimmen gemakkelijk was geweest, hadden ze het wel voetbal genoemd

14-4-2008
17:03

 

Welk massief?

Hoi,

Ik heb er net een weekje stage sportklimmen voor beginners van KBF (in Orpierre) opzitten.

En nu beginnen de vingerkes serieus te jeuken. Welk massief raden jullie me aan?

Mijn niveau is ca. 5B-5C.

 

 

bart despiegelaere
parfois ça m'arrive de grimper
1330 posts

16-4-2008
11:36

 

Als je eens wilt gaan klimmen in een rustige omgeving raad ik zeker Durnal aan. Voor jouw niveau is het daar ideaal. Eens je 6-en wil gaan klimmen kan je er zo goed als niks meer gaan doen.

 

 

Koen
est-ce que j'ai droit à une bière ?
37 posts

16-4-2008
13:30

 

Beez en Dave !

Koen

 

 

Kurt D
le pendule, je ne fais que ça
62 posts

16-4-2008
22:37

 

Yvoir zeker niet vergeten! Voldoende lager gequoteerde routes om in op te warmen, heel wat mogelijkheden in jouw niveau en toffe 6-en om in door te groeien als je er klaar voor bent.
Durnal is inderdaad zoals Bart zegt, zeker eens leuk om te doen als je wat 5b en 5c wil klimmen maar hoger vind je er niet (één 6a waar eigenlijk maar één pasje 6a in zit).
Beez biedt ook heel wat mogelijkheden (nog niet in Dave geklommen) maar vraagt in de 5-en soms wat lef van een beginnend voorklimmer omdat de eerste haak soms heel hoog zit en het in het begin wat afgeklommen kan zijn. Maar als het tussen de oren goed zit kan je er leuke routes klimmen.

Kurt

 

 

rods
fidèle client
375 posts

17-4-2008
21:21

www
 

Als beginner zijn Durnal en Yvoir aan te raden. De haken staan er dicht bij elkaar en veel keuze in de 5de graad. Niet heel veel uitdaging maar ideaal om technieken en zelfzekerheid op te bouwen.

 

 

samson
est-ce que j'ai droit à une bière ?
43 posts

19-4-2008
18:24

 

Als je net een stage in Orpierre achter de rug hebt is Durnal zeker NIET aan te raden. Veel te weinig routes die iets leuks hebben.
Mijn favoriete gebiedjes zijn Beez en Mozet.

 

 

El Brambo
un verre d'eau svp
9 posts
Als klimmen gemakkelijk was geweest, hadden ze het wel voetbal genoemd

21-4-2008
12:55

 

Bedankt!!

Keuze genoeg om te beginnen lijkt me. Ik zal ze allemaal eens uitproberen. Dan ben ik al enkele weken zoet. Daarna ben ik hopelijk in staat om zelf een mening te vormen of al een niveautje hoger te klimmen.