Seulement sur l'escalade svp
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

Gezocht: klimmer(s) met Compartment Syndrome

MatAff 5 4640 2-4-2008 16:36  

Dernière réponse

MatAff
un verre d'eau svp
1 posts

18-3-2008
17:46

 

Gezocht: klimmer(s) met Compartment Syndrome

Een aantal jaar geleden heb ik op dit forum iets gelezen over een klimmer met compartment syndrome. Nu ben ik opzoek naar deze persoon. Dit omdat ik hier zelf ook last van heb. En ook in verband met een eventuele operatie. Ik benieuwd ben naar zijn/haar ervaringen. De post van toen kan ik helaas niet terugvinden. Als iemand deze persoon kent laat dan aub een reactie achter.

Wat is compartment syndrome: Om je spieren zit een vliesje. Het kan zijn dat dit te strak zit. Waardoor de druk in de spier tijdens inspanning te hoog kan worden. Dit leidt tot problemen waaronder veel pijn. Dit komt vooral voor bij hardlopen, en zelden bij motorcrossers, en heel zelden bij klimmers (blijkbaar).

Met vriendelijke groet,

Mathijs Affourtit.
(Utrecht, Nl)


 

 

Rine
Bleau-girl
162 posts

21-3-2008
13:31

www
 

ik ken die klimmer niet
ik heb er zelf last van in mijn linkeronderarm
maar geeft geen hinder tijdens het klimmen, zolang ik niet teveel in weerstand klim.
kine en acupunctuur geven maar een tijdelijke oplossing.
Vanaf de dag dat ik er blij elke klimsessie last van zou hebben zou ik niet twijfelen voor een operatie.
ik zou dan enkel op zoek gaan naar de juiste chirurg.
Veel succes ermee

 

 

Pe
le pendule, je ne fais que ça
91 posts

22-3-2008
07:00

 

re

mijn schoonbroer had dit aan zijn onderarm ,intussen reeds enkele jaren geopereerd en probleem volledig opgelost.

 

 

MatAff
un verre d'eau svp
1 posts

1-4-2008
14:10

 

Hoi PeterABL,

Heb je misschien het mail adres van je schoon broer? Of zou je hem willen vragen om mij op mathijsaffourtit at gmail.com Ik heb wat vragen. Vooral over zijn ervaring na de operatie.
Bij voorbaat dank. Groet Mathijs.

 

 

Pe
le pendule, je ne fais que ça
91 posts

2-4-2008
16:36

 

re

zal het hem eens vragen ,en zoja stuur ik je zijn mailadres door.