Seulement sur l'escalade svp
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

Verokken triceps

Bender 3 4998 17-11-2007 22:38  

Dernière réponse

Bender
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
715 posts

12-11-2007
09:46

 

Verokken triceps

Hoi allemaal,

Ik heb sinds vorige week maandag last van een verekking aan de binnenste lob van mijn rechter-tricpes. Heeft iemand ervaring hiermee? Ik ben vooral benieuwd naar de tijd rust die nodig was om hiervan af te geraken, want het is al weer aan het kriebelen om wat gemakkelijke wandjes te doen.
De eerste dagen heb ik serieus last gehad, maar na een 2-tal dagen en langs geweest te zijn bij de dokter die met Voltaren Emulgel heeft voorgeschreven is het serieus verbeterd. Nu, na een week voel ik wel dat het nog niet 100 % is (die gel verdoofd ook precies), maar ik stel mij de vraag of (als de pijn volledig weg is natuurlijk) tegen de vrijdag terug kan beginnen.
Als iemand nog goede tips heeft over hoe rustig terug te starten en die spier te testen, laat maar komen ...

 

 

FL
parfois ça m'arrive de grimper
2239 posts

16-11-2007
16:48

 

Geen tips, maar wel een vraagske.

Hoe doet ge dat een triceps verekken?

In alle geval beterschap gewenst.

 

 

Bender
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
715 posts

17-11-2007
22:38

 

Bedankt voor de reactie. Wat betreft uw vraag, ik weet het ook nie precies. Ik was goed opgewarmd en had wat lichte boulders gedaan om los te komen.Ik heb echter de laatste jaren mijn lichaam niet echt goed verzorgd en toen ik probeerde mijn grenzen wat te verleggen naar een niveauke waar mijn spieren klaarblijkelijk niet op getraind waren kreeg ik de eerste pijnscheut.
1 grote blok linkshandig met goede grip en ene met 3 vingers rechts, en nadien zag ik dat je best eerst een voet kunt bijtrekken, maar voor mensen met weinig ervaring (zoals ik), is dit niet voor de hand liggend. De kracht die je op die drie vingers uitoefent straalt blijkbaar door naar de triceps.
Afijn, voor het goede nieuws nu: ben vrijdag gaan testen en alles OK. Dus het was gelukkig de spier en niet de pees, anders lag ik nog in de lappenmand.

Moraal van het verhaal:
NIE FORCEREN boven je normaal niveau &
Een lichte spierverekking neemt blijkbaar ca. anderhalve week rust om te genezen.

Grts