Seulement sur l'escalade svp
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

doorgescheurde enkelband

sarah 3 3976 28-9-2007 22:40  

Dernière réponse

sarah
le pendule, je ne fais que ça
87 posts

27-9-2007
14:41

 

doorgescheurde enkelband

Hey

heeft er iemand ervaring met het klimmen met een doorgescheurde gewrichtsband van de buitenenkel?

 

 

Tosse
le pendule, je ne fais que ça
153 posts

28-9-2007
18:57

 

Valt daar mee te klimmen? Kheb in mijn basketverleden mijn gewrichtsbanden te vaak kapot gedaan, en ik heb daar uit geleerd dat da u een paar weken lam legt... Forceer da maar niet al te hard en laat da goed genezen!

 

 

Kurt D
le pendule, je ne fais que ça
62 posts

28-9-2007
22:40

 

rust roest niet altijd...

Als het inderdaad om een gescheurde enkelband gaat en niet om een verstuiking lijkt het me niet onverstandig om een paar weekjes rust in te lassen. Vroeger werd een gescheurde enkelband nogal vlug een paar weken gips toebedeeld zoals Tosse misschien zal kunnen beamen, maar tegenwoordig opteert men eerder voor een brace die flexie van de voet toelaat (en een vlottere revalidatie in de hand werkt). Aangezien zo'n brace moeilijk te combineren is met klimschoentjes zal klimmen sowieso moeilijk zijn.
Zoals ik al zei "rust roest niet altijd" en zal een paar weken rust niet opwegen tegenover een chronisch enkelprobleem. Als het echter gaat om een eerder banale verstuiking kan je misschien toch met ingetapete voet proberen te klimmen maar luister dan vooral naar de taal van je lichaam... m.a.w. te veel pijn betekent dat je er toch best even mee stopt, en bij twijfel... vraag het eens aan je arts. Grtz