Vos commentaires sur les voies, nouvelles ouvertures, prises cassées, cotations, répétitions fabuleuses, pitonage, oiseaux & vipères... en Belgique seulement!
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

Topo Paradou - Yvoir

gr 15 4123 30-10-2007 23:44  

Dernière réponse

gr
le pendule, je ne fais que ça
153 posts
Keep walking

6-9-2007
22:33

www
 

Topo Paradou - Yvoir

Vandaag in de bus: de passage van de vbsf.
Op de achterkant van het papiertje met mijn adres: de vbsf bestelbon.
Eerste regel: NIEUW Topo Paradou voor 9 euro.

Aha; eindelijk!
Hopelijk is ie ook direct beschikbaar.

 
----------------
Keep walking

 

 

Kurt D
le pendule, je ne fais que ça
62 posts

6-9-2007
23:05

 

nog ff wachten...

Op blz 29 staat echter te lezen dat hij pas vanaf 15 oktober kan besteld worden...
We moeten dus nog een beetje geduld hebben...

 

 

gr
le pendule, je ne fais que ça
153 posts
Keep walking

7-9-2007
22:20

www
 

Ik dacht wel zo iets dat het nog wachten was.
Het duurt even voor ne mens tot p 29 gelezen heeft.

Zodus; eventjes wachten nog.
 
----------------
Keep walking

 

 

gr
le pendule, je ne fais que ça
153 posts
Keep walking

10-10-2007
20:06

www
 

Ee voila. Vandaag in de bus; de nieuwe topo.
Blijkbaar al beschikbaar voor de 15e.
 
----------------
Keep walking

 

 

Rudi Frankinouille
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
524 posts
Ik heb laagtevrees...

10-10-2007
21:15

www
 

Ook te koop in verschillende winkels waaronder berghut (Hamme), morgen eens direct om een exemplaar en dan eerst aanduiden wat ik al allemaal gedaan heb

 

 

Bart Dendas
fidèle client
361 posts
if your balls are big enough, they work kinda like a crashpad.
supported by denDAS-committÃe

15-10-2007
09:42

www
 

@ de BCN moderators: er staat een klein massiefje nog niet in jullie databank namelijk het kleine massiefje vlak aan de grote parking met enkel 6c+, 7a+ en 7b+ volgens de nieuwe topo. De zogezegde bouldermogelijkheden zijn vooral ne hoop losse brol dus die zou ik niet vermelden. Ik ben de naam even kwijt, maar kan dit worden toegevoegd? weet iemand trouwens of al die routes al geklommen zijn vermits enkel de 6c+ een naam heeft?

BD
 
----------------
if your balls are big enough, they work kinda like a crashpad.
supported by denDAS-committée

 

 

haspi
fidèle client
382 posts

15-10-2007
11:34

www
 

Het massiefje heet Les Couennes, verder zie ik in de topo geen vermeldingen staan of die routes nog moeten geklommen worden

 

 

climbaholic
le pendule, je ne fais que ça
178 posts

24-10-2007
11:43

 

er staan fouten in

 

 

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

24-10-2007
13:17

www
 

Waar?

Als je er nu nog zou bij vermelden waar, dan weten wij het ook
 
----------------
Ik heb blijkbaar het Forever Young syndroom.
Guido

 

 

Rudi Frankinouille
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
524 posts
Ik heb laagtevrees...

24-10-2007
13:55

www
 

Slechts hier en daar is er een verschil in quotatie tussen belclimb en topo. Dat is een "fout" die ik al gevonden heb, maar quotaties, die zijn steeds een onderwerp van discussie, dus daar val ik niet zo over...
Verder vraag ik me af of op alle massieven nu al geklommen mag worden?
 
[last edited on 2007.10.24 13:55:38]

 

 

Lieven Vlassenroot
Vlaanderns hoop in competitieve tijden
2918 posts

24-10-2007
15:25

 

Best een mailtje sturen naar KBF
 
----------------
"Whatever you can do, or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it."

 

 

climbaholic
le pendule, je ne fais que ça
178 posts

25-10-2007
20:57

 

fout of fouten

wel ik heb de nieuwe topo niet maar heb die eens ingekeken van rusi fr. en wat me meteen opviel was dat de relais van "le grand diedre" L1 niet op de aangegeven plaats staat als nieuwkomer zoek je verkeerd geld ook vvor de travers !!!

voor de rest zou ik eens moeten kijken maar zoals ik zeg ik heb de topo niet!
ik wil daar niet over vallen eh daarom ik het niet vermelde waar! ik heb er geen last van maaar zeg dit onderwerp en wou toch iets laten weten bij deze groetjes

 

 

climbaholic
le pendule, je ne fais que ça
178 posts

25-10-2007
20:58

 

maar voor de rest vind ik heb zeer mooie en geslaagd en mooi exemplaar die mag gezien worden

 

 

Kees Breek
fidèle client
278 posts

10-12-2012
14:45

 

Ik heb de topo vandaag ontvangen. Allereerst ziet het boekje er goed uit. Duidelijke tekeningen. Bijzonder positief vind ik dat de schrijvers de moeite hebben genomen om iets over de flora ter plaatse te schrijven, zodat je nu een aantal zeldzame en kwetsbare soorten kan herkennen en extra voorzichtig kan zijn met deze vegetatie. Ook goed om te weten is dat je deze bijzondere vegetatie helpt door klimop te verwijderen van de rots. Goed initiatief.

Wat ik erg jammer vind is dat er ook een aantal knullige fouten in staan. Allereerst is er een sectortje niet opgenomen in de topo, rechts boven het relais van route 30 op La Dalle Impériale zitten circa drie routes, ik gok viertjes.
De tekening van La Dalle Impériale is niet correct. Dit was ook al zo in de vorige topo en is niet gecorriceerd, jammer. De meest logische hakenlijn van ´Just like a woman´ heeft een viertje als 2 tl. Vanaf het 1ste relais van de route ´La Dalle Imperiale´ start een logische lijn naar de 2 tl. van Just ....
Ook een beetje jammer is dat ze bij de routes LBV 1 & 2 niet vermelden dat een 70m touw te kort is om te laten zakken. En is LBV1 nu een 6b (blz 33) of een 6c (blz 66).
Het commentaar bij La Dalle Rose is ook een beetje suf en gewoon overgenomen uit de vorige uitgave. Citaat: ´De eerste vrije beklimming van de 6c-route moet bij ons weten nog gebeuren.´ Tja, http://www.belclimb.be/route_detail.asp?mode=route&routeID=716
Verder miste ik nog een routebeschrijving naar het nieuwe massief ´Les Couennes´.

´De klimmers, en alle andere bezoekers van de Paradou moeten het ecologische toilet gebruiken....` Dus ook als je geen behoeftes hebt?
 
[last edited on 2007.10.30 22:12:42]

 

 

Bart Dendas
fidèle client
361 posts
if your balls are big enough, they work kinda like a crashpad.
supported by denDAS-committÃe

30-10-2007
23:44

www
 

het massiefje les couennes kan je bereiken door van op de grote parking dicht bij de tunnel 50m omhoog te wandelen tussen de struiken. rechtstreeks van de andere massieven geraak je er dus niet. kan dit massief trouwens is in de routedatabase worden toegevoegd zoals al eerder gevraagd?

BD
 
----------------
if your balls are big enough, they work kinda like a crashpad.
supported by denDAS-committée