Seulement sur l'escalade svp
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

Steunzolers/sters en klimschoentjes

Guido 7 3834 28-5-2007 09:31  

Dernière réponse

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

28-4-2007
07:57

www
 

Steunzolers/sters en klimschoentjes

Na enkele dagen Fontainebleau heb ik meer problemen door het niet dragen van mijn steunzolen. Oplossing is zo veel mogelijk je (sport)schoenen met steunzolen aan te trekken, maar in Fontainebleau is dat bij het volgen van de circuits niet te doen.
Op rots heb ik daar minder last van, de tijd dat je daar in je schoentjes zit is beperkt en vermoedelijk ook omdat je de voet anders belast bij het rotsklimmen in vergelijk met dat lopen op zand in FB.

Zijn er hier nog die dat probleem kennen? Leer je ermee leven of wat doe jij eraan?

 
----------------
Ik klim nog één jaar.
Guido

 
[last edited on 2007.04.28 07:57:28]

 

 

De Fre
fidèle client
418 posts
The greatest pleasure in life is doing what other people say you cant. Jason Kehl Dosage I

24-5-2007
17:58

www
 

altijd uit en op blote voeten rondhossen....


kweet ni of uw probleem daarmee verholpen is....
 
----------------
Let's go climbing !!! -El muchacho loco...

 

 

DE LODE
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
557 posts
DE LODE (LHFAM)

24-5-2007
19:47

 

Op blote voeten rondhossen is vaak geen oplossing, aangezien de ZOOL van uwe voet STEUN nodig heeft!

Ik draag zelf ook steunzolen, maar heb zelf nog geen last ondervonden.
 
----------------
DE LODE (LHFAM)

 

 

De Fre
fidèle client
418 posts
The greatest pleasure in life is doing what other people say you cant. Jason Kehl Dosage I

24-5-2007
20:57

www
 

allé, van steunzolen weet ik ni zo veel, kheb daar geen last mee, maar in fontainebleau trek ik, omwille van geknelde teentjes, die foltertuigen ('t valt nogal mee) meestal gewoon uit....


ik weet niet hoe goed jouw klimschoentjes aansluiten, maar mss kan je overwegen klimschoentjes met steunzolen uit te rusten...


of gewoon, als je geld te veel hebt en eens wil experimenteren, eens zeer asymmetrische schoentjes kopen, ik heb testarossas en deze bieden door hun kromme vorm een goede ondersteuning aan de brug van mijn voet, een beetje zoals goede zolen...

of je daarmee geholpen bent weet ik absoluut niet, ik ben gewoon effe aant filosoferen over klimvoetjes....




khoop dat je er iets op vind



 
----------------
Let's go climbing !!! -El muchacho loco...

 

 

Jo
parfois ça m'arrive de grimper
1843 posts
Think different!

25-5-2007
13:10

www
 

Met steunzolen heb ik geen ervaring, maar in FBleau hos ik meestal rond op "trail"schoenen, ttz 5.10 Mountain Masters, en het grootste deel van de routes klim ik daar ook gewoon mee. In dergelijke schoenen kan je ook gewoon steunzolen steken veronderstel ik...
 
----------------
Think different!

 

 

fieke
parfois ça m'arrive de grimper
1154 posts

25-5-2007
20:41

 

Ik ken iemand die steunzolen heeft die in haar klimschoentjes 'geplakt' zijn. Maar ik denk niet dat dat voor elk voetprobleem mogelijk is.

 

 

Mr. Swelly
fidèle client
411 posts

28-5-2007
09:31

www
 

Met steunzolen in je klimschoentjes zul je heel wat moeten inboeten wat betreft het "preciesie-gevoel". Je zult eveneens grotere klimschoenen moeten kopen.
Je geeft de oplossing voor een stuk al zelf aan: enkel klimmen met de klimschoentjes en eenmaal er moet gestapt worden veranderen van schoenen...
 
----------------
Keep it cowboy!