Seulement sur l'escalade svp
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

spierscheruke

sander2 3 3694 10-4-2007 17:08  

Dernière réponse

sander2
est-ce que j'ai droit à une bière ?
48 posts

9-4-2007
10:56

 

spierscheruke

hallo,
na een zware bloksessie afgelopen zaterdag kreeg ik savonds een pijnscheuit aan het begin van mn biceps, vlak bij de elleboog.
gistere zag dit wat blauw en een beetje dik, wss een klein spierscheurtjes dus.
Vandaag is de zwelling bijna verdwenen, nog een klein bobbeltje, de blauwe plek is ook weg.
Nog een beetje pijn bij het strekken, maar na een goei opwarming kank er wel mee klimmen.
Ist in zo'n geval aan te raden om te rusten tot het helelmaal verdwenen is?
Of kan het geen kwaad om na een goede opwarming toch de klimzaal in te vliegen?
Khad namelijk voorzien zoveel mogelijk te gaan klimmen in de paasvakantie, dus ksta te springen om weer te gaan.

doei

 

 

hofie soet
le pendule, je ne fais que ça
185 posts

10-4-2007
12:22

 

De theorie zegt dat als je na je opwarming niets meer voelt (tijdens de opwarming kan je wel soms iets voelen) dan mag je wel wat klimmen. Voel eerst es wat je voelt als je aan je armen hangt. Als die pijn ondraaglijk is, zou ik nog effie wachten...

Maar allé, ik ben helemaal geen doktor, dus ik moet eigenlijk niet veel zeggen. Persoonlijk wacht ik meestal eerst es een weekje als ik ergens wat pijn heb die niet gewoon van een blauwe plek is. Ik vind dat te moeilijk als ik voel dat ik me wat zou moeten inhouden bij 't klimmen.
Maar ben je wel zeker dat het een spierscheur en geen bloeduitstorting is? Heb je een stekende pijn als je drukt?

 

 

sander2
est-ce que j'ai droit à une bière ?
48 posts

10-4-2007
17:09

 

wel, ik zat na het boulderen in de zetel thuis, en bij een of ander beweging (zonder veel kracht)kreegk ene stekende pijn aant begin van mn biceps. (niet de peesaanhechting, op de spier zelf)
de volgende ochtend hed ik nog wat pijn alsk mn arm strekte, of alsk hem helemaal bijtrok.
Ik kan nu ook gaan hangen en optrekken zonder echt pijn te voelen.
Er was ook een kleine blauwe plek en een kleine zwelling, een klein bobbeltje dat ik nu nog heb.
Ik voel wel nog iets alsk strek en buig, maar echt geen pijn. (ook niet als ik de spier helemaal opspan) Er is dus wel nog duidelijk een bobbeltje voelbaar.
Een spierscheur zou ik dus denken, maar kvind het toch wat vreemd dat ik er zo weinig last van heb. Straks ga ik in elk geval klimmen, dan zalk het wel weten.
Tiss miss maarn akkefietje nauwelijks tvemelden waard, maar dat duidelijk voelbaar bobbeltje erop is vrij raar.
 
[last edited on 2007.04.10 17:09:38]