Vos commentaires sur les voies, nouvelles ouvertures, prises cassées, cotations, répétitions fabuleuses, pitonage, oiseaux & vipères... en Belgique seulement!
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

Groot rotsblok Dave

cube 14 3991 5-10-2007 12:54  

Dernière réponse

cube
fidèle client
226 posts

26-3-2007
09:12

 

Groot rotsblok Dave

opgepast!!!

In Dave op massief de bivouac zit in de route couloir anna (of variante ben niet zeker )een zeer groot rotsblok los van ik denk wel 50*30*20 cm en nog een kleinere ( nog groot) blok; deze liggen wankel op een rand; zeer gevaarlijk mijn klimmaat had hem bijna "vast".

Het is de route in een schoorsteen waar vanonder een plaatje ANNA hangt; halverwege kom je weer een plaatje ANNA tegen en pijl naar rechts( hier kan je ook naar links traverseren tot aan een relais (variante?)) Als men hier verder klimt liggen de blokken aan een blauwe vlek op de rotsen een 5tal meter rechts onder de zanderige relais..........

Er was juist klimscholing door de bac heb het alsook aan een verantwoordlijke gemeld....



greetz


 

 

Rudi Frankinouille
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
524 posts
Ik heb laagtevrees...

26-3-2007
19:23

www
 

Kan / mag je dit dan niet beter zelf naar beneden keilen? (Op voorwaarde dat je niemand kan raken he...)

 

 

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

26-3-2007
20:41

www
 

Zo'n kanjer blijf je best af, men weet niet waar dat zal neerkomen. Melden is het beste wat je kan. Trouwens er ligt er een los rechts aan de Les Autrichiens, die ligt al jaren los, niemand durft die de fatale stoot geven. Men heeft dat destijds bekeken, men zou en de baan en de spoorweg moeten afsluiten... Dus hopen dat die maar braaf blijft liggen. Maar met rots weet men nooit, zeker na een winter.
 
----------------
De meeste bergsporters zijn gewoon creditcard-avonturiers(Joe Simpson)
Guido

 

 

cube
fidèle client
226 posts

26-3-2007
21:21

 

zelf losmaken;daar begin ik niet aan je ziet daar totaal niet of er iemand beneden is en er was juist een klimscholing van de bac; veel volk dus.....

De blok ligt op bijna +/-50 meter hoogte met een zeer slordige ( 100 kg ????jaja geen zin om te rekenen)stuitert die zeer waarschijnlijk tot op straat...

Er hangt in Dave een ancien uit die nog met claudio barbier geklommen heeft en er routes opende; ne zekere Eddy (Pat??); hij lijkt zowat een peetvader(?) voor dave te zijn en ging eens kijken wat hij kon doen) kent iemand die brave mens trouwens?

Heb gisteren BRT ook effe op de hoogte gebracht...

@ guido: op de autrichiens ligt er ook zo ene ??? waar dan, kwestie om op de hoogte te zijn.
Greetz

v

 

 

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

27-3-2007
08:26

www
 

Op ongeveer 20m hoogte aan de rechterkant bij de parachute (mijn topo is uit de tijd van toen...). Het is een grote blok van ongeveer 1m op een 0,5m die wat uitsteekt en als men er bovenop staat, voelt hij duidelijk los. Nu kan het wel zijn dat ondertussen er modder is tussengelopen en men niet voelt dat hij los in de wand zit. Het is van mij wel minstens 2 jaar geleden dat ik daar geklommen heb. Het is op een piste die gebruikt wordt om met klemblokjes te oefenen. Die blok is duidelijk te zien van beneden af. In ieder geval: ik klim die route niet meer, en als er anderen op zitten blijf ik uit de buurt...
 
----------------
De meeste bergsporters zijn gewoon creditcard-avonturiers(Joe Simpson)
Guido

 

 

cube
fidèle client
226 posts

27-3-2007
10:19

 

stillekes laten liggen inderdaad.

Hij ligt echt wel wankel op een juist groot genoeg plateautje echt hééél gevaarlijk

Hij (eddy) sprak eerder van lintjes te hangen in de eerste haken dan zelf verwijderen...;
ja tis een specialleke en hij legt het nogal graag uit hé... was eigelijk benieuwd of hij echt vroeger zoveel gedaan had als hij beweerd; heeft mij al meerdere malen gevraagd om eens met hem te klimmen........

greetz

v
 

 
[last edited on 2007.03.27 10:19:22]

 

 

cube
fidèle client
226 posts

27-3-2007
12:34

 

hmmm???

 

 

kobe
le pendule, je ne fais que ça
146 posts

27-3-2007
19:34

www
 

BRT

Het Belgian Rebolting Team zal kortelings eens
gaan kijken wat we eraan kunnen doen. Ambetante situatie want we hebben net enkele weken geleden ook al een blok, na een gelijkaardige opmerking, naar beneden doen tuimelen in dezelfde route 'Anna'. De relais zijn trouwens ook vernieuwd. Maar we zullen opnieuw eens gaan kijken en hopelijk voor de laatste keer.
Zo'n blok kan je beter niet zomaar als klimmer laten vallen. Vraagt toch wat ervaring. Onze local 'Bibiche' deed dit vroeger met knalpatronen ook gebruikt in speleo. Zo verbrijzel je het grote blok in kleine stukjes.

Recent zijn er nog trouwens nog enkele routes in Dave herbehaakt. Update: http://www.rebolting.be

Kobe

 

 

Pieter dp
fidèle client
223 posts
if you let go you will not fall, you will fly

28-3-2007
12:42

 

Nice Work

 

 

dirk v o
fidèle client
243 posts

29-3-2007
16:50

 

'k peis dat'k dien Eddy ken, 'k zal em eens uithoren zondag en als't den dien is weet hij waarover hij spreekt!

 

 

dirk v o
fidèle client
243 posts

1-4-2007
19:22

 

en het is hem, wees gerust, een stevig palmares!

 

 

Eddy de Ouwe Rakker
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
895 posts

7-8-2007
08:43

 

-------------
 
[last edited on 2007.08.07 08:43:00]

 

 

grauwegans
un verre d'eau svp
1 posts

10-9-2007
00:21

 

het blok ligt er nog steeds, en het is inderdaad levensgevaarlijk. Vandaag trapte ik het bijna omlaag, terwijl er een paar mensen onderaan de Anna stonden. Het had heel slecht kunnen aflopen. Ik hoop dat er nu toch eindelijk iets aan gedaan wordt.

 

 

Eddy de Ouwe Rakker
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
895 posts

25-10-2007
21:00

 

Ik heb dit bericht geëditeerd 14 sept 2007 om te vermijden dat het weer in de ?hit-parade? komt ? 16 berichten is niet slecht ? maar deze steen is ondertussen zo populair dat het spijtig was hem roemloos naar beneden te brengen ... nu wel opletten dat ge er nu niet over struikelt ... alleen weet ik niet of het ?uw? steen is ... want eigenlijk kunt ge daar een steengroeve openen. Het blijft er wel ?zanderig?...
Voor de rest blijven de gebruikelijke "aanmerkingen" geldig ... dit soort routes uitklimmen om onder andere de risicos van rappels uit sluiten ... daaronder niet zitten picnikken of staan zeuren ... We klimmen in een "natuurlijk" milieu en dit soort "problemen" maken daar deel van uit. Ondanks het feit dat die stenen tot de plaatselijke folklore behoren mag je ze in uw rugzak steken en naar beneden brengen ??? Voor de rest gebruik "gezond klimverstand"
[last edited on 2007.09.14 13:43:39]

PS : Volgend bericht gekregen 20-10-2007 van een BCN'er ... dans la fissure Anna il y a un bloc très instable ...c'est la prise la plus "tentante"...
25-10-2007 : We hebben onderaan een sticker gehangen en "weer" een ton stenen weggehaald ... hopelijk deze keer ook de "wereldberoemde" (maar blijkbaar onbekend in Dave)... verder mag IEDEREEN in de klimroutes doornstruiken, klimop, gras en andere rotzooi verwijderen (geen beschermde planten)vooral in de klimlengtes bovenaan zodat degenen die daar beneden rondhangen, eens tot boven geraken ...

PS 20-10-2007 : Dag Walter ... wat die Pater Van de Auwera betreft. Het is naar zijn eigen zeggen de "held" die daar vroeger overal OAV enz is gaan kladderen ... persoon waar ik dus niet mee geassocieerd wil worden ... die bovendien in een massief dat in alle richtingen vertikaal en horizontaal beklommen was - in het beste geval misschien een paar fleskes bier "geopend" heeft, maar dit is dan waarschijnlijk zijn belangrijkste wapenfeit geweest ... enz ... dus alles behalve mijn ideeëngoed ...

 
[last edited on 2007.10.25 21:00:37]