Seulement sur l'escalade svp
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

Golf (of klim) elleboog?

Climber 24 9619 29-4-2010 11:15  

Dernière réponse

Climber
est-ce que j'ai droit à une bière ?
38 posts

3-3-2007
01:49

 

Golf (of klim) elleboog?

Hey beste (ex)geblesseerden,

Ik heb sinds enkele weken last van nen golf (of klim) elleboog!
Ligt niet aan het feit dat ik met ne Golf rijd zeggen zé
Nu heb ik horen zeggen.. 8 tot 24 maanden herstellen, MAAR klimmen zou mogen, maar niet forceren op die elleboog dan..

Mijn vraag heeft iemand hier ervaring mee?
Helpt tapen? Zoja hoe tapen?
Helpt ijs na het klimmen?

Grtz,

 

 

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

10-12-2012
14:29

www
 

Ja, eens links en een rechts, zie:

http://www.belclimb.be/forum_posts.asp?mode=viewTopic&topicID=3262

Je kan daar veel info vinden.

 
----------------
De meeste bergsporters zijn gewoon creditcard-avonturiers(Joe Simpson)
Guido

 

 

scibi
fidèle client
488 posts

3-3-2007
10:45

 

In 'rock and ice' van januari staat een artikel over elleboogproblemen, oefeningen, uitleg over taping(nutteloos , aldus Julian Saunders),stretchen, ed
heeft mij alvast goed geholpen.
succes ,
scibi

 

 

Rudi Frankinouille
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
524 posts
Ik heb laagtevrees...

3-3-2007
12:29

www
 

Ik ben zelf kinesitherapeut en manueel therapeut. Heb bij aanvang van het klimmen 2 tennisellebogen gehad, eigen dikke schuld. Je spieren en pezen moeten deze belasting geleidelijk aan gewoon te worden. Hoe sneller je niveau stijgt, hoe minder je spieren / pezen de kans krijgen aan te passen met alle gevolgen vandien.
Een tenniselleboog (of aan de andere kant, een golferselleboog) is een vervelend iets. Als een kinesitherapeut het niet kan verhelpen binnen de 5 à 10 sessies, leer er mee leven. Het gaat vanzelf, na lange tijd over... Nu, 5 maanden na mijn eerste tenniselleboog ben ik er bijna volledig van verlost. Een golferselleboog heeft een iets gunstigere prognose.
Lees de interessante artikeltjes hier over opwarming, trainingsleer en probeer niet als je begint al onmiddellijk in die overhangen te kruipen...
 
[last edited on 2007.03.03 12:29:11]

 

 

Kris 'xke' Smekens
ultimate chuffer
571 posts
failure never hurt anyone , until now ....!!

4-3-2007
19:53

 

heb er zelf 3 jaar last van gehad -> goede kiné of accupuncturist zoeken . klimmen mag idd , zolang het maar niet de minste pijn veroorzaakt dus niveau voldoende laten zakken , goede opwarming en cooling down en ijs na de inspanning

greetz
 
----------------
failure never hurt anyone , until now ....!!

 

 

131
fidèle client
309 posts

5-3-2007
01:16

 

en wat te doen met een golf-en tenniselleboog in dezelfde elleboog?
 
----------------
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨ mysteries are caused by hysteria

 

 

teaser
le pendule, je ne fais que ça
73 posts

5-3-2007
12:09

 

uw klimmateriaal een half jaar de kast in zwieren,
algemene uithoudingsport beginnen ( ha ja een mens moet toch iets doen hé) , dan terug langzaam krachtopbouwtraining met voldoende aandacht voor de antagonisten,en uiteindelijk terug buiten op rots beginnen te klimmen.
plastiek rukken laat je het beste wat achterwege!

spoedig herstel

de rotsen lopen niet weg

 

 

rods
fidèle client
375 posts

5-3-2007
18:10

www
 


De rotsen lopen niet weg


Neen Maar ze worden wel glad

 

 

scibi
fidèle client
488 posts

5-3-2007
18:23

 

een half jaar niet klimmen.....Teaser, ge hebt uwe naam niet gestolen

 

 

Climber
est-ce que j'ai droit à une bière ?
38 posts

5-3-2007
20:21

 

Hé Thanks voor de tips!!

Maar ik ga voorlopig toch blijven klimmen zene, ben té hard gebeten door het virus!!
K'zal vooral proberen niet te forceren en k'ga wel nen brace halen da helpt mss ook wel wa, al is het dan maar in't kopke hé.
En idd snel hopen op goe weer om buiten te klimmen want da is toch veel minder belastend voor het gestel!!

Ik hou jullie wel op de hoogte hoe het verder verloopt...

 

 

kiddy the bill
le pendule, je ne fais que ça
70 posts

6-3-2007
09:33

 

Klimmen met een brace lijkt mij niet echt gezond. Gewoon heel goed opwarmen en tussendoor goed de vingers en arm stretchen. Na het klimmen heel goed stretchen. Na het klimmen ijs op de elleboog en je zult zien het zal beter en beter gaan. Succes!!

 

 

fieke
parfois ça m'arrive de grimper
1154 posts

9-3-2007
18:11

 

Waarom zou je een brace gebruiken?
Als het niet zonder gaat, dan klim je beter niet of heel zachtjes aan, gaat het wel zonder, dan zal je arm wel aangeven tot hoe ver je mag gaan.
Het is beter te luisteren naar je lichaam.
Ik snap trouwens niet wat een brace aan zo iets zou kunnen veranderen of bedoel je een steunverband?

Voor de rest veronderstel ik dat je kinésist wel zal aangeven wat je wel of niet mag doen.

En ja, niet klimmen is lastig, maar soms kan eens rusten geen kwaad. Ge gaat er niet aan dood.
Good luck!






 

 


fidèle client
278 posts
'Anything you can climb you can easily watch tumble away'

15-3-2007
10:23

 

Klimmen met een brace is te vergelijken met klimmen met tape rond je vingers: het is goed voor efkes bij acute ontstekingen om zwelling tegen te gaan en spieren en pezen steun te geven maar doe het niet te lang. Als je een spier altijd ondersteunt zal ze niet sterker worden na training en uiteindelijk achterblijven op de rest van je spieren.
En dat wil je natuurlijk niet want het feit dat je een blessure krijgt wil zeggen dat die spier al de zwakste schakel van je lichaam wás.
 
----------------
'Anything you can climb you can easily watch tumble away'

 

 

Climber
est-ce que j'ai droit à une bière ?
38 posts

17-3-2007
20:09

 

Gisteren buiten gaan klimmen... VEEEEEEEEL beter dan binnen !!!!
Totaal geen last van mn elleboog en heb toch wel stevige overhangen geklommen...
Dat het weer maar snel veel beter word !!

Klimmen met brace heeft ni veel geholpen..

grtz, en allen bedankt voor de hulp!

 

 

beton
le pendule, je ne fais que ça
128 posts

21-1-2010
10:36

www
 

argh

Ik hang er ook aan
Sinds vorige vrijdag veel last in m'n elleboog, zelfs bij het aantrekken van m'n jas, of het toetrekken van een deur.
Ik ben momenteel even gestopt met klimmen, maar heel lang zal ik dat niet meer kunnen volhouden.

Zou ik langs de dokter/kinesist gaan?

 

 

Bruno M
fidèle client
215 posts

21-1-2010
15:13

 

Als elleboogontstekingen even volhoudend zijn als knie-ontstekingen, zou ik zeggen ja.

Hoe sneller ge een accurate diagnose hebt, hoe sneller ge kunt beginnen met uw revalidatie

Tot dan, vlakke routes op alleen uw benen klimmen ofzo

 

 

beton
le pendule, je ne fais que ça
128 posts

21-1-2010
16:51

www
 

shizzle

ben net langs de huisarts geweest, .. die zei dat ik best een aantal keer per dag behandelde met ijs, toch gewoon mag doorklimmen, maar op een laag pitje (geen zware routes en niet overdreven lang), en hij heeft toch ook aangeraden (en voorgeschreven) om een paar keer langs de kinesist te gaan, het blijkt dat dat af en toe heel goed helpt voor een tenniselleboog.

 

 

Jeroen vd S
le pendule, je ne fais que ça
133 posts

22-1-2010
19:45

 

Ik heb het zelfde en ik loop er al een jaar mee aan te kloten.

Weet iemand een goede kinesist in regio Leuven??

 

 

Stijn
le pendule, je ne fais que ça
123 posts

23-1-2010
13:57

www
 
 

 

Jeroen vd S
le pendule, je ne fais que ça
133 posts

24-1-2010
19:50

 

thanks