Seulement sur l'escalade svp
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

Magnesiumcarbonaat en gezondheid

Guido 7 6155 1-12-2006 13:31  

Dernière réponse

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

30-11-2006
17:35

www
 

Magnesiumcarbonaat en gezondheid

Gezien het aantal problemen, zie:
http://www.cdc.gov/niosh/ipcsndut/ndut0969.html

 
----------------
De meeste bergsporters zijn gewoon creditcard-avonturiers(Joe Simpson)
Guido

 

 

De Fre
fidèle client
418 posts
The greatest pleasure in life is doing what other people say you cant. Jason Kehl Dosage I

30-11-2006
17:39

www
 

Zoiets kan je van elke chemische stof vinden...

zo zul ja zien dat zelfs suikerklontjes explosief zijn....


 
----------------
"Wil je bij Marcel in de berghut logeren, breng dan zeker uw eigen WC-papier mee !!"

 

 

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

30-11-2006
18:25

www
 

@De Fré !: Gemalen suiker kan goed gebruikt worden als vuurwerk (met een zuurstofafgevend produkt bij opwarmen), dus hierin heb je gelijk maar het gaat om inademen en hier blijkt magnesiumcarbonaat niet zo ongevaarlijk te zijn.
In alle gevaarlijsten wordt er trouwens een onderscheid gemaakt tussen inademen en innemen.
 
----------------
De meeste bergsporters zijn gewoon creditcard-avonturiers(Joe Simpson)
Guido

 

 

De Fre
fidèle client
418 posts
The greatest pleasure in life is doing what other people say you cant. Jason Kehl Dosage I

30-11-2006
19:11

www
 

Das helemaal waar, maar volgens mij kan zo ongeveer elk "stof" gevaarlijk zijn bij inademing, als zoiets in je longen komt komt dat er nimeer uit...

het is wel waar enzo wat erop die site staat, maar elk gezond persoon met meer dan 2 hersencellen weet dat pof-snuiven ongezond is...

Peace out...


 
----------------
"Wil je bij Marcel in de berghut logeren, breng dan zeker uw eigen WC-papier mee !!"

 

 

rods
fidèle client
375 posts

30-11-2006
22:09

www
 

Gevaar voor de huid



Beschermende handschoenen.




Zoveel mogelijk beperken, vloeibaar gebruiken indien mogelijk en niet de 2 handen overdadig bedekken en dan je handen met een wolkje proper blazen.

 

 

jochenA.
fidèle client
217 posts

30-11-2006
23:31

 

ik werk dagelijks met zulke stoffen...ben dan ook maar een Industrieel Fabriekant van Onderhoudsproducten... zie hier uw oplossing e stof kan effecten hebben op de longen indien magnesiet meer dan 1% kristallijne silica bevat...bij klim magnesium is dit zeker onder de 0.5% denk ik alles boven die 1% is gewoon krijt

ps: ben niet verantwoordelijk voor mijn uitspraak

 

 

Jo
parfois ça m'arrive de grimper
1843 posts
Think different!

1-12-2006
13:31

www
 

Mij verbaast dit geenszins!
En van de redenen dat ik indertijd ben gestopt als wedstrijdcoördinator bij de BCCC, is dat ik de dagen nadien steeds keelproblemen had van de overdadige hoeveelheden magnesiumbicarbonaat die er in de lucht geblazen worden.
Ook nu nog durf ik soms last hebben na indoorklimsessies. En dat komt zeker niet door mijn eigen (zo goed als tot 0 herleid) magnesiumgebruik!
 
----------------
Think different!