Seulement sur l'escalade svp
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

polspijn

indra 14 10493 9-2-2009 18:11  

Dernière réponse

indra
un verre d'eau svp
2 posts

22-11-2006
19:08

 

polspijn

Een week geleden word ik wakker met wat pijn in mijn pols, vooral als ik mijn hand omhoog beweeg of daarop steun. De dag daarvoor deed ik alleen wat krachttraining; ik was nooit daarop gevallen en nooit met klimmen last daarvan gehad.
Bij de fysiotherapuit werd ik verteld dat ik misschien door overbelasting een klein botje in een andere positie bracht. Een vuist kan ik zonder pijn doen...

Heeft iemand anders zoiets gehad of over zoiets gehoord?

Op dit moment rust ik en ik hoop dat ik snel kan gaan klimmen...

 

 

De Fre
fidèle client
418 posts
The greatest pleasure in life is doing what other people say you cant. Jason Kehl Dosage I

22-11-2006
22:22

www
 

'kheb mijn pols al 2 keer op dezelfde plaats gebroken, 2 redelijk complexe breuken zelfs, eentje werd zelfs met anesthesie gezet, ik heb er nog steeds last van als ik die extreem drukbelast... het gebeurt wel eens dat die overbelast raakt ( een fles cola krijg ik dan zelfs nimeer open..), dan houd ik die voor een dag of twee lekker rustig en dan is ie weer als nieuw...


Gewoon een dagje of twee ontspannen die pols, misschien heel lichte stretch oefeninge doen als het in de spieren zit, anders gewoon stil houden...

 
----------------
"Wil je bij Marcel in de berghut logeren, breng dan zeker uw eigen WC-papier mee !!"

 

 

Rine
Bleau-girl
162 posts

23-11-2006
12:43

www
 

bij mij heeft de manuele therapeut dat botje in de pols weer op zijn plaats gezet.
had ook pijn in pols zonder erop te vallen ofzo.

 

 

indra
un verre d'eau svp
2 posts

24-11-2006
09:49

 

Bedankt voor jullie reacties.

Dat is bij mij ook gedaan of ten minste geprobeerd. Het is veel beter maar toch niet 100% goed.

Heb je daarna een tijdje tape gebruikt met klimmen?

 

 

Rine
Bleau-girl
162 posts

24-11-2006
14:55

www
 

na 2 dagen rusten(nadat het botje weer op zijn plek zat) was mijn pols weer 100%
dus tape was niet nodig
veel succes nog

 

 

hilde
the real one
1514 posts
walk through life and talk to everyone

12-1-2009
10:33

 

polspijn

Al zoekend naar "polspijn" in de forums is wat indra beschrijft wat ik voel: pijn in de pols bij steunen (mantle moves bv.) + ik heb ingeboet aan flexie van de pols: ik kan momenteel geen handenstand uitvoeren of pompen...
Zou het iets anders kunnen zijn dan een verschoven botje?
Of als het dit is, welk soort arts/therapeut consulteer je dan best?

 

 

stef schuermans
le pendule, je ne fais que ça
85 posts

12-1-2009
11:16

 

zelfde hier denk ik maar ook veel pijn aan pink. Was dat bij jullie ook?

 

 

Rudi Frankinouille
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
524 posts
Ik heb laagtevrees...

12-1-2009
15:09

www
 

polsbeentjes

De mechanica van de polsbeentjes kan al eens verstoord worden door het klimmen.
@ Hilde, best eens een manueel therapeut raadplegen. Die hebben de meeste ervaring hiermee.
Succes!

 

 

josquin
est-ce que j'ai droit à une bière ?
41 posts

13-1-2009
20:37

 

Hilde, ik wil niet lastig doen, maar volgens mij had je beperking van de *extensie* van de pols, niet de flexie?

 

 

hilde
the real one
1514 posts
walk through life and talk to everyone

14-1-2009
21:03

 

ja natuurlijk moet dat extensie zijn

 

 

hilde
the real one
1514 posts
walk through life and talk to everyone

17-1-2009
09:21

 

antwoord van Eric Hörst

Ik legde Eric Hörst mijn probleem voor. Hierbij zijn visie:

"Hello Hilde,
Sorry to hear about your wrists....it's probably just a ligament sprain, which should improve rather quickly. I suggest taking a week off of climbing...then start again and do only things that don't hurt (as you mention). If you don't improve in two weeks, then you might want to see a doctor. Good luck! Eric" www.NICROS.com

Ben gisteren na 5 dagen rust terug gaan klimmen, heb zoveel mogelijk alle duwbewegingen gemeden. De polspijn is in elk geval niet verslechterd. Hopelijk heeft Hörst gelijk en is het enkel een sprain!

 

 

Capri
un verre d'eau svp
9 posts

4-2-2009
21:50

 

Om je pols te versterken kan je altijd een powerball kopen, nog goed voor de onderarmspieren ook...

 

 

hilde
the real one
1514 posts
walk through life and talk to everyone

6-2-2009
21:04

 

Een powerball heb ik ergens wel liggen, misschien moet ik deze weer bovenhalen
In elk geval: de polspijn is weg, ik belast mijn pols stilaan weer normaal. Uiteindelijk vermoed ik dat ik mijn antagonisten beter moet trainen: reverse wrist curls, maar ipv met een handhalters zal ik mijn 2kg gewicht aan een touwtje op een bezemstokje weer wat meer oprollen (handpalmen naar beneden, juist!) en tegen de weerstand van het bredense zand in mijn vingers hyperextensief openen en terug sluiten. Ik hoop zo de spieren aan de bovenkant van mijn voorarmen te versterken, zodat mijn polsgewricht beter in balans komt. Voilà, mijn voorzichtige diagnose en remediëring. Misschien dat het van pas komt als iemand anders ooit sukkelt met hetzelfde - ik hoop voor jullie van niet

 

 

stef schuermans
le pendule, je ne fais que ça
85 posts

9-2-2009
18:11

 

Ik ben vorige week langs kinesist geweest...

Maximaal 1 keer per week klimmen een maand (en nee niet 24 op 24 7 op 7 spijtig genoeg) en ook beginnen trainen met de powerball ...

Iemand die goedkoop zo'n ding verpatst?