Vos commentaires sur les voies, nouvelles ouvertures, prises cassées, cotations, répétitions fabuleuses, pitonage, oiseaux & vipères... en Belgique seulement!
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

gebroken greep nuit d'ivresse

Pieterjan 6 3082 3-11-2006 23:50  

Dernière réponse

Pieterjan
le pendule, je ne fais que ça
167 posts

16-10-2006
15:02

 

gebroken greep nuit d'ivresse

Gisteren nuit d'ivresse geprobeerd en tot mijn grote spijt moeten vaststellen dat in het begin een cruciale greep is uitgebroken, namelijk de grote reglet boven de eerste haak die je dmv een verre kruispas met linkerhand gaat halen. Wat rest, is een serieus aflopende reglet waardoor de volgende pas naar twee gaten een pak moeilijker is geworden, te moeilijk voor mij. Is dit al lang zo? In ieder geval is die route volgens mij nu echt wel zwaarder dan 7b...


 

 

Harald Swen
fidèle client
430 posts
Beta male

16-10-2006
23:31

 

Yep, dat is al lang(er) zo. Is er hier werkelijk een greep uitgebroken? Ik kan me niet anders herinneren dan dat het zo [kruispas naar brede afloper -> met twee handen pakken en - allez'op - met rechts naar de bidoigt] was en niet anders.

De pas eenmaal gedaan is de route nogwelzoongeveer 7b. Het probleem zit 'm (voor mij) eerder bovenin... bloody uitklim

----------------

Learn to swim.

 
[last edited on 2006.10.16 23:31:40]

 

 

Pieterjan
le pendule, je ne fais que ça
167 posts

23-10-2006
15:27

 

hmm, als 't zo zit zal ik n's moeten terugkomen bij topcondities. Hopelijk slaag ik er dan wel in om mij op te trekken aan die sloper!

 

 

joverbeeck
est-ce que j'ai droit à une bière ?
32 posts

24-10-2006
10:36

 

ik heb zondag in nuit gehangen, de beginpas is idd het lastigste, maar na enkele pogingen had ik de beste methode beet (voor mij althans, mss het proberen waard).
met het linkerhand kruisen naar de platte reglette en direct zo ver mogelijk rechts op de reglette pakken, daar is een klein randje dat net voldoende is om op door te gaan. Vervolgens met rechterhand boven je andere hand kruisen en de reglette links nemen, waar er nog plaats is voor je hand. Even opblokken en dan kan je met rechts aan de bidoigt. Met mijn 1,72m kan ik net aan de bidoigt. Kleinere personen zullen zich effe moeten lanceren vrees ik
De rest van de route is ook niet zo evident voor de iets kleinere personen onder ons, maar wel te doen. Mooie route!!
succes

 

 

ruthjen
le pendule, je ne fais que ça
51 posts

25-10-2006
10:18

 

Kruisen met linkerhand naar die aflopende reglet is inderdaad dé methode. Maar wat als ge klein zijt en al kruisende niet aan die reglet geraakt? Met rechterhand er naar toe gaan is me nog niet gelukt. Iemand (die klein is) en er al in geslaagd is om die reglet te gaan halen?

 

 

klaasw
le pendule, je ne fais que ça
143 posts

3-11-2006
23:51

 

voeten gewoon al zeer hoog zetten en gaan. ik ben 1,68 en da is toch gelukt
 
[last edited on 2006.11.03 23:51:41]