Vos commentaires sur les voies, nouvelles ouvertures, prises cassées, cotations, répétitions fabuleuses, pitonage, oiseaux & vipères... en Belgique seulement!
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

Falaise de la Chamia

Harald Swen 6 2425 19-9-2006 23:07  

Dernière réponse

Harald Swen
fidèle client
430 posts
Beta male

11-9-2012
21:32

 

Falaise de la Chamia

Hierbij even de Falaise de la Chamia pushen.

Ok, het is er een tikje brokkelig, maar er zitten een aantal (ca. 10) hardcore routes. Heeft er wel eens iemand geklommen onlangs - of is dit echt locals only? Ik heb geen idee wat de moeilijkheid is, maar het zal ergens tussen de 7a/b en 8b zijn.

http://www.belclimb.be/massives_detail.asp?cragid=53

Zo in de herfst lijkt het me dat de rots er mooi droog bij ligt.

Als iemand anders ook nog een tip heeft van een ander onbekend massief, wat niet echt opvalt hier in de Belclimb database... laat het me weten.
 
----------------
Learn to swim.

 

 

Harold Moody
le pendule, je ne fais que ça
147 posts

19-9-2006
21:08

 

Rechtsboven op de Aiguilles de Chaleux (Face Lesse) zijn erg mooie routes, vooral Le Chanbiru en La Marie-Thérèse

 

 

Kees Breek
fidèle client
278 posts

11-9-2012
21:32

 

Bij Hastiere ben ik wezen kijken toen het regende. Het is een oude steengroeve, die vanaf de weg slecht te zien is. Er is een duidelijke parking en een smal paadje het bos in. Het is vlak naast de weg maar je moet even over een bult heen. De routes zien er best aantrekkelijk uit voor een steengroeve. Het is min of meer loodrecht. Er komt vermoedelijk nauwelijks zon of wind dus het blijft lang vochtig.

Roche à Frêne http://www.belclimb.be/massives_detail.asp?cragid=14 heeft aanmerkelijk meer routes dan in de database staan, allemaal modern behaakt. Het is conglomeraat dus een helm is zeer nuttig.
 
[last edited on 2006.09.19 21:55:48]

 

 

Harald Swen
fidèle client
430 posts
Beta male

19-9-2006
23:12

 

Wel geweest, nog niet geklommen. De nieuwe rots bij Hastiere is een gat in de grond - vrij vochtig dus. Nu na de zomer zal het wel goed droog zijn. Iets voor komend weekend?

De routes zien er wel vrij vies uit - wat meestal met dergelijke steengroeve's het geval is. De natuur neemt snel weer over.

Volgens mij staat deze rots nog niet in de database... Als gebruiker kun je geen nieuwe massieven/sectoren aanmaken. Wat lastig is als je de boel eens goed op wil schonen/up-daten.

@Geert: Er is nog best wel wat te verbeteren in de db - doublures en fouten genoeg. Misschien valt er iets te bedenken waardoor gemankeerde veelklimmers/route-tikkers de boel kunnen aanvullen/verbeteren.

@Kees: pen en papier mee naar elk klein gebiedje. Intekenen, van links naar rechts nummeren, waarderen en omschrijven wat je kunt en naar mij doormailen...

@@Kees: we moeten ook eens gaan kijken bij sector-topsecret-jeweetwel-geheelonbekend-ennog maagdelijkerots(indebuurtvan...).

D'r is nog zat te ontdekken in Belgie - alleen de informatievoorziening laat vaak te wensen over.


----------------

Learn to swim.


[last edited on 2006.09.19 22:15:09]
 
[last edited on 2006.09.19 23:12:46]

 

 

Harold Moody
le pendule, je ne fais que ça
147 posts

19-9-2006
22:30

 

En wie heeft al ontdekt waar Le Boulet ligt???

 

 

Harald Swen
fidèle client
430 posts
Beta male

19-9-2006
23:07

 

Geen idee - was 't nou kwartsiet ipv kalk? In dat geval oost-Belgie (Malmedy). Of is het nep?

Wel eens bij Burnot wezen kijken? Zo ja, is 't wat?

Misschien moet ik weer eens een week diep, donker Belgie induiken en alle riviertjes volgen. Kees,op naar Lompret...
 
[last edited on 2006.09.19 23:07:52]