Vos commentaires sur les voies, nouvelles ouvertures, prises cassées, cotations, répétitions fabuleuses, pitonage, oiseaux & vipères... en Belgique seulement!
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

Soyons ridicule...

theboss 6 2622 21-8-2006 13:14  

Dernière réponse

theboss
BCN founder
4101 posts

10-12-2012
14:45

www
 

Soyons ridicule...

Kijk eens bij:
http://www.belclimb.be/route_detail.asp?mode=sector&crag=115§or=316
Onderaan bij de boulders.
(Peps)

ik ga volgende week naar Freyr om alle eerste passen van de routes te gaan doen, dat zijn er maar een paar honderd.
Mag ik die dan toevoegen aan de DB?

shoot!

G
 
[last edited on 2006.08.20 23:53:43]

 

 

hendrik
fidèle client
464 posts

21-8-2006
08:54

www
 

Mag ik mee Geert?: ik ga de eerste passen van de merinos boulderen volgende week

 

 

Harold Moody
le pendule, je ne fais que ça
147 posts

21-8-2006
10:05

 

Nou en?

Als je alle onlogische routes, niet meer bestaande routes, combinaties en éliminantes weghaalt, valt zeker een kwart van de DB weg.
Een klimgebied blijft alleen "leven" als er nieuwe routes bijkomen. En bijna alle mooie en logische routes zijn wel geopend (??)
Het is in België niet als in Spanje of de Frankenjura waar elk jaar weer nieuwe rotsen worden ontdekt.

 

 

theboss
BCN founder
4101 posts

21-8-2006
11:24

www
 

Harold,

Combinés, tot daar aan toe, daar zit nog een beetje originaliteit in.
Maar om een stuk van een reeds bestaande route te gaan knippen (er zullen er nog wel zijn...), dat gaat me toch wat te ver.

G

 

 

BZ
bleaubabe owner
4816 posts

21-8-2006
11:41

 

Ik dacht trouwens te menen dat dit fenomeen al bestond. De boulders(?) in Trou margritte zijn ook van die aard

Sinds een tijdje ben ik van mening dat een boulder een rotsblok (liefst hoger dan 3 meter) mét uitklim is.

De vertaling van het engels is toch duidelijk dacht ik: rotsblok...

Maar evengoed: spelen moet kunnen

 

 

Harold Moody
le pendule, je ne fais que ça
147 posts

21-8-2006
13:14

 

Zo kun je in ieder geval zien dat je leuk kunt boulderen in Peps, op de Trou Margritte, de Vierge (Sy).