Vos commentaires sur les voies, nouvelles ouvertures, prises cassées, cotations, répétitions fabuleuses, pitonage, oiseaux & vipères... en Belgique seulement!
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

Waar boulderen in België?

14 8783 18-9-2006 21:27  

Dernière réponse

simon
fidèle client
203 posts

11-9-2012
21:32

 

Dit zijn alle massieven met boulders in belgie:

http://www.belclimb.be/cragsearch.php?mode=boulder

Veel mogelijkheid heb je niet echt. Meestal heb je een klimmasief met een paar grote blokken die gebruikt worden om te boulderen.

Les Awirs lijkt me wel een aanrader. Daar hebben ze een 25-tal boulders met niveau 5:
http://www.belclimb.be/massives_detail.asp?cragid=41

Voor de echte boulders is het boulderparadijs in Fontaine Bleau (onder Parijs) een sterke aanrader.

[last edited on 2006.08.15 14:51:32]
 
[last edited on 2006.08.15 14:52:59]

 

 

simon
fidèle client
203 posts

15-8-2006
23:23

 

In Belgie heb ik zelf nog nooit geboulderd. In Fontainebleau werken ze met kleuren. Ik geloof dat oragnje rond de 5a ligt, geel rond de 6 en blauw rond de 6b (sla mij niet dood als dit fout is).

Om te boulderen heb je niet echt veel nodig. Klimschoenen en partner zijn noodzakelijk. Zonder partner is het niet echt veilig. Want hij moet je opvangen als je uit de route valt zodanig dat je jezelf niet kunt bezeren bij de val.

Ik weet niet waar je klimt en wat je klimt (boulderen of top-ropen), maar boulderen vergt altijd meer techniek dan gewone routes klimmen.
Als je in zaal een 5a klimt zul je waarschijnlijk een 5 moeten aankunnen buiten. Het is pas op hogere niveaus (6b+;...) dat je een groot verschil zult merken tussen top-ropen en boulderen.

 

 

petje
Master Beta
1381 posts
De mooiste route... is de volgende

16-8-2006
07:57

www
 

Jezus, hoezo troll!
 
----------------
De mooiste route?... is de volgende

 

 

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

16-8-2006
09:07

www
 

Oranje in Gent komt voor mij overeen met geel in FB, Geel in Gent met oranje in FB.
 
----------------
De meeste bergsporters zijn gewoon creditcard-avonturiers(Joe Simpson)
Guido

 

 

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

16-8-2006
15:57

www
 

In FB komt oranje na geel, in Gent komt geel na oranje.
 
----------------
De meeste bergsporters zijn gewoon creditcard-avonturiers(Joe Simpson)
Guido

 

 

simon
fidèle client
203 posts

16-8-2006
17:58

 

Ja, ik had het fout. Sorry.

 

 

Andries
fidèle client
241 posts

16-8-2006
18:45

www
 

SF, terug in het land?
 
----------------
saying that mono's are hard to use is weakness, besides, they give your other fingers a rest" -some guy

 

 

sticky finger
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
627 posts

17-8-2006
10:42

www
 

ja waarom?

 

 


fidèle client
278 posts
'Anything you can climb you can easily watch tumble away'

17-8-2006
11:58

 

Hoe zit dat nu?

Titel van deze thread is wel interessant. Maar de inhoud is weinig to the point.
Dus even serieus: wat zijn de beste gebiedjes in de Ardennen om te boulderen? Les Awirs? Tabir Sarrail?


 
----------------
Voleur de Spits

 

 

petje
Master Beta
1381 posts
De mooiste route... is de volgende

17-8-2006
13:39

www
 

Ik vond renoupré best leuk voor een middag, en voor harde noten in trou margritte. kijk ook eens op http://www.grimpe.be
 
----------------
De mooiste route?... is de volgende

 

 

Lieven Vlassenroot
Vlaanderns hoop in competitieve tijden
2918 posts

17-8-2006
14:12

 

Renoupré in combinatie met Awirs moet goed te doen zijn. Renoupré is wel niet zo makkelijk te vinden, maar met wat info van mensen die er al geweest zijn, lukt het wel.
 
----------------
"Whatever you can do, or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it."

 
[last edited on 2006.08.17 14:12:44]

 

 

Pithpossum
un verre d'eau svp
2 posts

17-8-2006
19:58

 

En vooral ook: waar vind ik dan de nodige info om die boulders te vinden? Kan ik die op deze site vinden of moet ik een boekje kopen, en waar vind je die boekjes?

 

 


fidèle client
278 posts
'Anything you can climb you can easily watch tumble away'

17-8-2006
21:24

 

Naar verluidt is er iemand al een tijdje bezig met zo'n boekske over alle bouldergebiedjes in Belgie...

 
----------------
Voleur de Spits

 

 

Kevin G
est-ce que j'ai droit à une bière ?
27 posts

18-9-2006
21:27

www
 

de topo van de boulders van awirs staan mee in de topo van les awirs. je vind hem in de betere bergsportzaak en rechstreeks bij BAC en BRT als ik mij niet vergis