Vos commentaires sur les voies, nouvelles ouvertures, prises cassées, cotations, répétitions fabuleuses, pitonage, oiseaux & vipères... en Belgique seulement!
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

hotton

Robbe 6 2360 4-7-2006 15:03  

Dernière réponse

Robbe
the spam club
2123 posts

3-7-2006
10:39

 

hotton

Gisteren zat ik in Hotton, tijdens m'n zoektocht naar het deelmassief "fre-diame" ben ik 2 routes tegengekomen die niet in de topo staan.
Nadien bleek dat die routes net naast het deelmassief lagen.
Kent iemand de naam van die routes?

Nog het volgende, de routes van fre-diame, eindigen die allemaal op dezelfde plek?

De 2 laatste routes zijn ongeveer van langs onder bereikbaar, de rest niet.
Omdat die 6b's net iets boven ons niveau zijn hebben we ons niet laten zakken om die 5a en 4c te proberen.

Alvast bedankt!

 

 

Wimper
fidèle client
225 posts
Hoe hoger je klimt, hoe dieper je kan vallen !

3-7-2006
19:53

 

Hoe die routes noemen, weet ik niet.

De bedoeling op Fre-Diame is (voor zover ik het begrepen heb) dat je een toprope installeert (of bricoleert) met de haken die je bovenaan het massief vindt en dat je je klimpartner laat zakken. Vervolgens lekker op wrijving naar boven

De 6b's (of wat daarvoor moet doorgaan) zijn best hard voor de kuitjes, maar links (als je met je gezicht naar de wand hangt) op de hoek (niet te laag onder de overhang laten zakken !) is het behoorlijk simpel en ik dacht dat uiterst rechts ook wel behoorlijk doenbaar was.

Ik zou het toch maar ne keer proberen als ik u was, het is best een plezant dalleke.
 
----------------
When you reach the top, you're only half way there !

 

 

Rudi Frankinouille
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
524 posts
Ik heb laagtevrees...

3-7-2006
23:12

www
 

En nog in Hotton,
een bende hollanders luid aankomend en schanderend: " eerste couplet, over een potje met vet, we hebben een potje met vet..."
Daarna, continu toprope zonder dat je zelf die route kon klimmen. Om 12u eten (fornuisje enz) en touwen LATEN HANGEN in toprope. 40' later gedaan met eten en..... touwen weggedaan. KIEKENS!!!
Ook nog: musketon vergeten aan relais enz...

 

 

Robbe
the spam club
2123 posts

4-7-2006
13:33

 

Die meest rechtse route hebben we a vue gedaan (langs onder dus). Om niet in het water te sukkelen is het toch een lastig begin, dan is het al makkelijker.

De routes zijn dus allemaal op dezelfde 'blok'?

Die nederlanders hebben we ook gezien, een 6a voorklimmen terwijl er mensen gelukkige verjaardag zingen is niet zo simpel .

De enige routes die ietwat in de schaduw hangen inpalmen met topropes terwijl er niet geklommen wordt is zéér jammer.
Mag topropen door de ketting trouwens?

 

 

Rudi Frankinouille
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
524 posts
Ik heb laagtevrees...

4-7-2006
14:23

www
 

toprope: musketon in ketting...

 

 

Robbe
the spam club
2123 posts

4-7-2006
15:03

 

Ik bedoelde dat ze dus in fout waren op rechtstreeks door de ketting te tr'en.