Seulement sur l'escalade svp
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

pols gebroken

rockmaster 8 6315 27-6-2006 16:10  

Dernière réponse

rockmaster
le pendule, je ne fais que ça
54 posts
we just love climbing, and everthing arround it

28-9-2005
18:53

 

pols gebroken

heb onlangs mijn pols gebroken. heb er soms wel nog wat last van, maar zou het niet helpen moest ik nu een polsverband dragen bij het zwaar belasten?
mijn pa zegt van nie omdat dat de spieren weer doet verslappen, maar nu wil ik ook eens jullie mening horen
 
----------------
climbing is my starecase to heaven

 

 

Willem
fidèle client
294 posts

30-9-2005
10:18

 

al eens aan de dokter gevraagd??

 

 

theboss
BCN founder
4101 posts

3-10-2005
21:22

www
 

Van te lang stil te zitten, verslapt je pols ook. Probeer misschien al rustig opnieuw te gaan klimmen, zonder risico's te nemen met je pols.
Vraag het natuurlijk eerst aan je arts.

G

 

 

Raes Keevy
le pendule, je ne fais que ça
74 posts

3-10-2005
22:51

 

Gewoon klimmen het zal wel nog wat pijn doen maar je doet er niets verkeert mee. Bepaalde grepen zal je nog niet kunnen houden maar dat is omdat je spieren verzwakt zijn. Ik spreek van ondervinding ik heb hem ook gebroken een paar jaar geleden. Veel oefeningen doen helpt wel zeer goed om de pols weer soepel te krijgen je kan daarvoor naar de kinni gaan.

 

 

rockmaster
le pendule, je ne fais que ça
54 posts
we just love climbing, and everthing arround it

4-10-2005
18:20

 

zeg zou het ook niet goed zijn om een beetje t trainen met mijn powerball? maar ben bang dat ik hem dan zal overbelasten.
 
----------------
climbing is my starecase to heaven

 

 

Raes Keevy
le pendule, je ne fais que ça
74 posts

4-10-2005
19:35

 

Niet te intensief trainen met lichte belasting en zeker goed opwarmen.

 

 

Fleur
fidèle client
231 posts
When I'm good, I'm very good, but when I'm bad, I'm better
I'm no angel (Mae West)

6-11-2005
13:22

 

Ik heb zelf ook een zware polsblessure niet echt te vergelijken met een polsbreuk maar mijn ondervinding is dat een polsbrace/verband alleen iets doet aan de stabiliteit en je zelfzekerheid.
Die instabiliteit kan je verbeteren door je voorarmspieren te trainen en dan heb je geen brace nodig. Toen ik net terugkwam na 6 maanden gips heeft mijn kine me aangeraden om vaak te klimmen omdat dit heel goed is om terug voorarmspieren te krijgen, en op een leuke manier. Ik zou dus zeggen.. klimmen maar met mate. Je moet nier direkt in een 7a gaan kruipen hé.
Let wel een polsbrace bij klimmen is allesbehalve ideaal, verzuring treedt veel sneller op doordat de doorbloeding niet optimaal is.
Dus als je het kan vermijden, zou ik er niet mee beginnen en vooral veel, kleine, makkelijke routes klimmen. Je zal snel verbetering zien!

veel beterschap

 

 

sarah
le pendule, je ne fais que ça
87 posts

27-6-2006
16:10

 

ik heb zelf een polsblesure gehad.En ik had veel last tijdens het klimmen, ben dus naar de kine geweest en moest in het begin elke dag oefeningen doen om men polsspieren te versterken.Nu draag ik alleen nog een brace als hij fel pijn begint te doen,zodat ik hem wat laat rusten. Maar zomaar een brace aandoen zou ik afraden het gaat juist je spieren nog meer verslappen.