Seulement sur l'escalade svp
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

opwarmen van de lies?

Ady 8 6750 25-4-2005 18:35  

Dernière réponse

Ady
un verre d'eau svp
5 posts

22-4-2005
13:08

 

opwarmen van de lies?

Ik heb een scheurtje in mijn lies opgelopen een paar jaar geleden en zoals dat gaat met die dingen is het altijd opletten geblazen. Gisteren in de Zweedse (koude) buitenlucht tijdens een boulderpartijtje heb ik weer flink last gekregen van die oude blessure. Slecht opgewarmd maar bij 0 graden in den sneeuw is het moeilijk om opgewarmd te blijven. Heeft iemand tips om de lies goed op te warmen of ze te versterken. Ik zal waarschijnlijk toch even out zijn dus heb ik tijd om alle tips eens te testen.

Adriaan

 

 

Els
Duvel in de rugzak
205 posts

22-4-2005
17:38

 

't is geen opwarmtip maar het versterkt wel de spieren van de binnenkant van uw bovenbenen langs uw lies ( of hoe iets moeilijk uit te leggen is als ge niks van anatomie kent )
Ge staat door één been gebogen en het andere been gestrekt naast u. Ge hangt redelijk laag boven de grond eigenlijk. Dan traag uw gewicht van het ene naar het andere been overbrengen. Ge zult snel voelen op welke spieren dat werkt
Hoe trager, hoe zwaarder. Ge kunt met uw handen steunen oo de grond of als het vlot gaat zonder handen. Ik hoop dat het niet als complete wartaal klinkt.

 

 

Alex D.
fidèle client
202 posts

23-4-2005
00:28

 

Heb zelf iets gelijkaardigs gehad en vind dat hoewel opwarmen HEEEEEL belangrijk is, ook het rekken veel helpt. Zelf ga ik elke avond voor k ga slapen even (ONTSPANNEN, eventueel met relaxerend muziekje als k een stress-dag achter de rug heb)in split op mijn bed liggen, 12 tellen houden en dan zachtjes eruit rollen, dat doe k ongeveer 5 keer. Het zorgt ervoor dat je lies gewend raakt aan helemaal uitgerokken te zijn in 'onopgewarmde' toestand. DOE DIT ZEKER NIET IPV OP TE WARMEN, het is gewoon iets dat ikzelf behulpzaam vind omdat ik dan weet wat de grens van mijn lichaam is. Deze oefening combineer ik ook met spierversterkende oefeningen dus die zeker ook doen!
P.S.: Er zijn ook alternatieven als je niet in split geraakt. Sta naast een stoel, leg je slechte been gestrekt naast je op de stoel, kantel je bekken rustig tot deze weer horizontaal is. Let erop dat je je rug niet uitholt!

 

 

hilde
the real one
1514 posts
walk through life and talk to everyone

24-4-2005
20:10

 

veel lopers gebruiken tegen de vrieskou een stick die de spieren warm houdt - ik ben de naam vergeten, maar bij de apotheker hebben ze maar één soort, het is deze die ik bedoel - ik heb er kennis mee gemaakt na mijn laatste spierscheur en ik kan je verzekeren: het maakt warm en houdt vooral erg lang warm; let wel, ik zou zo'n stick nooit je opwarming laten vervangen, maar om warm te blijven, zoals daar in zweden, zal dit zeker helpen!
 
----------------
walk through life and talk to everyone

 

 

Sven
le pendule, je ne fais que ça
106 posts
Somewhere out there is a place where I belong!

25-4-2005
08:29

 


stick die de spieren warm houdt

rado-salil. 'k heb die zelf ook, werkt héél goed. opletten dat je er niet te veel van opsmeert, want dan heeft het een brandend effect!

 

 

hilde
the real one
1514 posts
walk through life and talk to everyone

25-4-2005
09:40

 


rado-salil



dat is 'm!
 
----------------
walk through life and talk to everyone

 

 

Ady
un verre d'eau svp
5 posts

25-4-2005
11:12

 

merci voor de tips

mercikes voor de tips. nu nog alleen die stick vinden hier in het hoge noorden en we kunnen weer in minieme cracks en op idioot afgeronde graniete blokjes gaan spelen.

Gegroet, Adriaan

 

 

Els
Duvel in de rugzak
205 posts

25-4-2005
18:35

 

ha ja, in die categorie bestaat er ook nog altijd de goeie ouwe tijgerbalsem, ook met mate te gebruiken