Seulement sur l'escalade svp
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

spierscheur

kristofv 7 9357 5-2-2005 21:44  

Dernière réponse

kristofv
un verre d'eau svp
12 posts

3-2-2005
12:19

 

spierscheur

Een maand geleden (oud op nieuw ) heb ik mijn voet verstuikt. Kon er 2 dagen niet op lopen. Ondertussen ging het weer beter, tot gisteren, bij het klimmen het weer pijn deed. Naar het ziekenhuis en daar stelt men een spierscheur(tje?) in de kuit vast. Veel info kreeg ik er niet bij, zoals: moet ik het nu rustig aan doen, en zo ja, voor hoe lang? Het doet niet echt pijn en de goesting om te klimmen blijft, dus ik wil er weer zo snel mogelijk tegenaan gaan. iemand ervaring/tips ?

 

 

Q.
Le FLEAQ
4612 posts

3-2-2005
13:02

www
 

Eerst en vooral die Avatar is veel te groot man....


Als ge geen uitleg kreeg in het ziekenhuis dan vraag ik mij af naar welke beenhouwerij je geweest bent...
Raadpleeg anders is een andere arts....

Ik zou toch al beginnen met 2 weken rust...
 
----------------
Software is like Sex, its better when its free!!!

 

 

hilde
the real one
1514 posts
walk through life and talk to everyone

3-2-2005
16:37

 

mijn ervaring met spierscheuren is dat die erg snel genezen (enkele dagen); wel langzaam aan met het terug belasten, doe dat geleidelijk!
btw: hoe is't met uwen griep??
 
----------------
walk through life and talk to everyone

 

 

matchscratch
le pendule, je ne fais que ça
123 posts
Because they are there...

3-2-2005
21:41

 

Euhm, ik kan niet over spierscheuren in voeten praten. Maar ik heb er weleens problemen mee gehad in me rug, en dat heeft maanden geduurd. Nu is het zo een 2 jaar geleden, en soms voel ik het nog steeds.....

 

 

Roel 1
fidèle client
339 posts

4-2-2005
00:14

 

Ik heb al een stuk of vijf spierscheuren en enkele spierverrekkingen gehad, telkens in mijn bovenbenen, zowel quadriceps als hamstrings. Mijn ervaring is dat het bij een echte spierscheur minstens 8 weken tot verschillende maanden duurde voor ik weer bezig was. Twee keer heb ik ook een paar weken in de gips gelegen.

Met "bezig zijn" bedoel ik dan wel voetballen. Sinds ik regelmatig klim, en minder voetbal, heb ik gelukkig geen last meer van ernstige blessures (hout vasthouden).

Als ge er niet veel van voelt, betwijfel ik of het echt een scheurtje is, of het moet wel heel minuscuul zijn.

 

 

Mr. Fingers
un verre d'eau svp
4 posts

5-2-2005
16:37

 

Ik zit momenteel met een scheurtje in een pees van een hamstring. Ik heb er geen last van tijdens het wandelen, lopen, ... enkel tijdens het klimmen. Oplossing: kiné. Dagelijks ijs op doen om de onsteking te vermijden en inwrijven met een zalfke. Ben nu al twee weken bezig en helpt echt wel. Gr

 

 

Tijl
moderator, maar dan wel de verslaafde versie
5207 posts
Climbing is the art of finding a possibility in something that is seemingly impossible.

5-2-2005
21:44

www
 

Heel miniscuul moet dat niet zijn hoor. Eigenlijk lopen we als sporters bijna allemaal constant rond met minischeurtjes en zo af en toe al eens met een groter. Het geneest inderdaad redelijk snel en een niet overhhaaste opbouw is aan te raden. Luisteren naar hilde dus
T
 
----------------
The time to start training is when you stop improving - Ben Moon