Seulement sur l'escalade svp
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

Leenigheid

Roby 15 3533 20-1-2005 17:27  

Dernière réponse

Roby
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
824 posts
May the best of your past, Be the worst of your future.

20-1-2005
11:14

 

Leenigheid

Iemand een idee hoe ik miin zo wel als onbestaande leenigheid snel en efficient kan bijwerken?
 
[last edited on 2005.01.19 19:59:08]

 

 

BCN
red.
28 posts

10-12-2012
14:29

 

off-topic

The off-topic part was moved here...
This thread was split by Joris.

 

 

WL
le pendule, je ne fais que ça
51 posts

20-1-2005
11:14

 

blijven klimmen, en goed stretchen.
is niet echt snel maar het is toffer dan altijd "saaie" lenigheids oef te doen. en tis zeer eficient

 

 

Thierry
fidèle client
248 posts

20-1-2005
11:14

 

Kamasutra maat, de rest volgt...
 
----------------
Today is a good day to climb...

 

 

Greet
le pendule, je ne fais que ça
54 posts
"The roots of education are bitter, but the fruit is sweet" Aristotles

20-1-2005
11:14

 

wat eigenlijk neerkomt op passief rekken( bv iemand tegen uw been laten duwen tot alst nimmer verder kan) en actief rekken( zelf uw been zo ver mogelijk mobiliseren)
@romain, dat is toch wat je bedoelt, ni?
 
----------------
"The roots of education are bitter, but the fruit is sweet" Aristotles

 

 

heidi
funny bunny
2344 posts

20-1-2005
11:14

 

maar actief rekken enkel doen na een goeie opwarming!!!
 
----------------
bunnies have more fun

 

 

hendrik
fidèle client
464 posts

20-1-2005
11:14

www
 

de meningen zijn nog steeds verdeeld: sommigen beweren dat koud stretchen niet zo erg is en effectiever dan warm stretchen, anderen zijn het daar weer mee oneens, maar is dit niet voor het gezondheidsforum?

 

 

joverbeeck
est-ce que j'ai droit à une bière ?
32 posts

20-1-2005
11:14

 

volgens de laatste richtlijnen (want dat durft nogal eens wisselen) zijn er 4 methoden om te stretchen en alle 4 moeten gecombineerd worden (minstens 3x per week) om de lenigheid te vergroten.

1. verend rekken (na jaren anti zijn ze nu terug voor, maar enkel met warme spieren en onder bepaalde voorwaarden (eigenlijk af te raden voor een beginner))

2. statisch rekken (gewoon positie aanhouden en rustig laten zakken)

3. PNF methodes (proprioceptieve neuromusculaire facilitatie voor de liefhebbers)
- CR (contractie relaxatie) tegen weerstand gebruik je de spier die je wil stretchen 7-8 sec, je ontspant en diegene die je weerstand gaf, duwt je nu rustig verder.
- CRAC (contractie relaxatie agonist contractie) contractie tegen weerstand, ontspan (idem als hierboven), contractie van de tegengestelde spier (agonist) en terug ontspan (+duwen van diegene die je weerstand gaf)

vb. om de hamstrings (achterkant been) te rekken
in ruglig, laat iemand je been (gestrekt) naar je schouder brengen (hou je bekken tegen de grond), effe rustig rekken, dan duw je je been 7-8 sec naar beneden (maar je helper houdt je been op zijn plaats, let op je bekken, blijft nog steeds op de grond), je ontspant en je helper duwt je rustig verder gedurende 10 sec, dan trek je zelf je been naar je schouder toe gedurende 7-8 sec met je beenspieren, ontspan en je helper houdt je been waar het gebleven was.

PNF-CRAC is inderdaad de beste manier om te winnen in lenigheid.

Nooit rekken bij pijn, nooit rekken zonder op te warmen.

succes!

 

 

BCN
red.
28 posts

20-1-2005
11:14

 

moved for the sake of all

This thread was moved by Bart Van Gasse

 

 

Roby
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
824 posts
May the best of your past, Be the worst of your future.

20-1-2005
11:50

 

Bedankt voor al deze goeie raad mensen(behalve dat van dat groene boekje meschien een aanrader voor als ik gekwetst ben. je zal je zelf herkennen hehehe), dit is namelijk mijn zwak punt. Ik train 5x per week en compenseer het met kracht en dat is geen oplossing.
Blijven strechen dus!!! al gaat het niet al te snel.

 

 

Roby
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
824 posts
May the best of your past, Be the worst of your future.

20-1-2005
11:54

 

 

 

m.
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
501 posts
vur mich en dzjat kaffei,en dzjee?

20-1-2005
14:21

 

Vijf maal....

@robby

Hoe zwaar train je dan,welk nineau en volume?
Hoe lang klim je al?
Vijf maal per week lijkt mij wel wat veel.


 
----------------
one live..
you got to do what you should.

 

 

Roby
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
824 posts
May the best of your past, Be the worst of your future.

20-1-2005
15:12

 

Ik klim maandag dinsdag donderdag vrijdag en zondag probeer ik naar buiten te gaan? daar kan dan soms nog wel eens een dag bij komen of afvallen.Ik wil me zelf geen verplichtingen opleggen.
Maar echt een schema heb ik niet, hangt een beetje af welk het project of de opjectieven van het moment zijn. (of ik naar het zuiden ga sporen doen voor een tijdje of voor een weekend naar bleau ga). Ik ben beginnen klimmen toen ik 15 was heb 5 jaar geklommen en ben dan voor slechte redes gestopt, vier en half jaar lang. (welke, daar kan ik zelf niet op antwoorden. Ik dee het dol graag en kon aan niks anders denken) ben nu 9 maanden trug bezig en voel me weer helemaal in mijn element. Zou willen stoppen met werken en niks anders doen (grapje) de financien zouden niet volgen. Nu zit ik momenteel in sporen 7a/b apres travialle inside en outside heb ik momenteel nog maar 6c+ a.t. gedaan in frankrijk maar heb ni genoeg tijd gehad om andere dingen te testen.
In het blokken zit ook aan 7a heb er nog maar 3 buiten gedaan. In bleau natuurlijk. ( la rhume folle: bas cuvier, Le toit du cul du chien: cul du chien, Le petit toit: 95.2 deze laatste is volgens mij zijn cotatie niet waard)da zijn meschien abordabelste.
Voor de rest gaat mijn voorkeur toch naar het blokken al is het verschil klein. Maar beiden liefst buiten natuurlijk.
Ik train in rochouse in brussel, daar staat de best blok in brussel en is de sfeer het coolst. Hopelijk is dit een antwoord op je vraag.
 
[last edited on 2005.01.20 15:12:09]

 

 

m.
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
501 posts
vur mich en dzjat kaffei,en dzjee?

20-1-2005
16:26

 

Met die "klimleeftijd" kan je natuurlijk vijf dagen per week klimmen als je het een beetje uitkient!Het leek mij wat veel voor het geval je een beginnende klimmer was..
Roc House lijkt mij inderdaad cool

klim ze

 
----------------
vur mich en dzjat kaffei,en dzjee?