Seulement sur l'escalade svp
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

frist aid kit

rockmaster 8 2537 8-1-2005 19:31  

Dernière réponse

rockmaster
le pendule, je ne fais que ça
54 posts
we just love climbing, and everthing arround it

4-1-2005
20:12

 

frist aid kit

hallo iedereen
ik ben een klimmer en zou zo eens graag weten wat er allemaal in een frist aid kit zou moetten zitten.
alvast bedankt
 
----------------
calk is ma dope

 

 

heidi
funny bunny
2344 posts

4-1-2005
21:15

 

bij mij zit daar eigenlijk vrij veel in. Maar de basics: verbanden, plakkers, steriele gaas, ontsmettings en reinigingsmiddelen, helende zalf, een reddingsdeken.
Voor de rest (vooral voor op trekkings) zit er bij mij dingen in als antidiarheticum, een maagkalmeringsmiddel, touristil, aspirines, breedspectrumantibioticum, antihistaminicum, oogzalf, oogdruppels (ik ben lensdrager) neusdruppels, hoespastilles, keelpastilles, tekentang, kalmeringsmiddel na insectenbeten en lichte brandwonden, voltaren, second skin of compeed, en wat naaigerief

first aid kit hangt voornamelijk af van wat je gaat doen, voor gewoon een dagje klimmen zijn de basics genoeg. Voor reizen ga je beter effe langs bij de apotheker en die zal je vertellen wat je nodig hebt voor het land waar je naartoe gaat
 
----------------
bunnies have more fun

 

 

Q.
Le FLEAQ
4612 posts

4-1-2005
21:37

www
 

Voor een dagje klimmen heb ik steeds bij:

1 Brancardierschaar
1 Rolletje Tape
1 Reanimatie masker

De rest is improviseren......

 
----------------
www.freaq.tk

 

 

BeNnYmAn
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
638 posts
Momenteel nog even buiten strijd

4-1-2005
22:02

www
 

Ik heb een basiskitje gekocht in de berghut voor de kleine verwondingen en dat ik altijd mee heb. Ik pas dit wel aan of neem nog een extra kit mee voor bepaalde activiteiten. Het beste is er zelf eentje maken naargelang wat je allemaal doet(indoor, rots, alpine, ...)
 
----------------
BeNnYmAn

 

 

Esteban
fidèle client
462 posts
wie't kleine ni deert,
is't groote ni weert

6-1-2005
20:09

 

@ heidi: ANTIBIOTICUM !!??!!

naar mijn weten kunt ge da alleen op doctervoorschrift krijgen...

 
----------------
Live life,
taste death

 

 

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

6-1-2005
20:35

www
 


ANTIBIOTICUM !!??!!


Bij meerdere dagentochten, of bij verblijf in door god verlaten streken is het beschikbaar hebben van een breedspectrumantibioticum zeker een must. Inderdaad je hebt een voorschrift nodig, maar als je aan je huisarts zegt dat je voor een lange periode bvb een bergtocht doet zal hij in de meeste gevallen geen problemen maken om dit voor te schrijven. Het gebruik van vele door Heidi opgenoemde produkten vraagt wat kennis maar dit is in wezen zo voor alle EHBO-produkten. Het is dus ook een must om naast die EHBO-kit ook een goede kennis van EHBO te hebben.
 
----------------
Les ailes nous manquent, mais nous avons toujours assez de force pour tomber(Paul Claudel)
Guido

 

 

heidi
funny bunny
2344 posts

6-1-2005
23:11

 

idd, voor dat breedspectrumantibioticum is zeker een doktersvoorschrift vereist (je zult het niet zomaar meekrijgen) maar het wordt zeker aangeraden om mee te hebben op verre reizen, naar afgelegen plaatsen. Let wel: de bijwerkingen van zo'n straf antibiticum kunnen erger zijn dan de kwaal zelf. Enige kennis is wel nodig zoals Guido zegt

 
----------------
bunnies have more fun

 

 

Esteban
fidèle client
462 posts
wie't kleine ni deert,
is't groote ni weert

8-1-2005
19:31

 

en ik die dacht dat een EHBO cursus voldoende was...
bijstuderen dus maar weer.
 
----------------
Live life,
taste death