Seulement sur l'escalade svp
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

WANTED: trainings- en voedingsschema

jolien 7 3016 18-8-2004 10:28  

Dernière réponse

jolien
kzal r int vervolg op lette
462 posts
Ook al zit je in een stampvol cafÃ, alleen zijn kan je overal

17-8-2004
09:56

 

WANTED: trainings- en voedingsschema

he ik zoek een trainings- en/of voedingsschema of tips ook welkom voor de ontwikkeling en behouding van een topconditie.
Moet wel te combineren zijn met studies
alvast bedankt

Jolien
-xxx-
 
----------------
Een klimmuur zonder grepen is als een school zonder leerkrachten

 

 

DE LODE
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
557 posts
DE LODE (LHFAM)

17-8-2004
10:47

 

Hmm, ben je niet nog maar een paar maand bezig met klimmen?
K denk dat je best gewoon veel klimt en als je dan op een echt hoog niveau zit pas met zo'n schema begint.
Er zijn veel klimmers die al heel lang klimmen en ook 8a klimmen (en meer) en geen schema hanteren, maar gewoon veel klimmen.

K denk als je met een schema begint de fun van het klimmen er een beetje wegvalt.

Maar het is je keuze

K zal maar zeggen wat ik persoonlijk doe:
Geen speciale voeding, geen vast trainingsschema. Wel krachttraining met gewichten (15min) +/- elke avond om de spieren in form te houden, maar niet overhellen naar bodybuilding
 
----------------
DE LODE (LHFAM)

 

 

jolien
kzal r int vervolg op lette
462 posts
Ook al zit je in een stampvol cafÃ, alleen zijn kan je overal

17-8-2004
10:50

 

het is niet specifiek voor het klimmen ook wel maar niet alleen heb pas de helft van de Tour du Mont Blanc gedaan en heb een voorstel gekregen om de tweede helft te doen en dan te gaan ijsklimmen. Daarom wil ik mijn conditie wat aanscherpen en heb ook wat kilos teveel daarmee..
toch alvast zeer bedankt
 
----------------
Een klimmuur zonder grepen is als een school zonder leerkrachten

 

 

DE LODE
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
557 posts
DE LODE (LHFAM)

17-8-2004
12:15

 

Een beetje lopen is dan misschien niet zo slecht.

Heb da een paar weken gedaan (1x per week), maar nu komt er niks meer van in huis Als ge met een paar vrienden gaat, is het wel leuk.
 
----------------
DE LODE (LHFAM)

 

 

High&Dry
le pendule, je ne fais que ça
158 posts
Hoog in de bomen, weg van 't licht...

17-8-2004
16:09

 

Jolien,

Ga eens kijken naar http://www.myasics.be
Daar kan je zelf een trainingsschema laten samenstellen! Gratis!
 
----------------
Hoog in de bomen, weg van 't licht...

 
[last edited on 2004.08.17 16:09:37]

 

 

Herre
fidèle client
396 posts

17-8-2004
21:28

www
 

Voedingsschema?

Jolien,

Vele voedingstips kan je vinden in het luik Voeding op Runnersweb.nl:
http://www.runnersweb.nl/runnersweb/show/id=432

Wat ik persoonlijk doe is: ik eet veel pasta in de aanloop naar de (in mijn geval loop)-wedstrijd, een dag ervoor eet ik een goeie steak en drink ik minimaal 4 liter water. Tijdens de trainingsperiode, meestal een periode van 3 maand, drink ik elke dag veel (minstens 3 liter water, daarbij komt nog de drank bij m'n eten). De wedstrijddag zelf eet ik ten laatste 3u voor de start nog een kleinigheid (licht verteerbaar, liefst een boterham met kaas, omdat kaas redelijk zenuwkalmerend is, allez, vind ik) en drink ik relatief veel tot max 1 u voor de start (daarna zeker niet meer). Ik eet elke dag minstens een appel en een banaan en eet smorgens een goeie kom muesli.

1 ding wil ik je echter aanraden: eet enkel dingen die je lekker vindt. Ik eet zowiso graag pasta en muesli bijvoorbeeld, het is voor mij dus geen opoffering. Als het een opoffering wordt en je dingen moet laten die je lekker vindt, dan zal de lol er rap af zijn, geloof me. Het is pas als je een topsportstatuut hebt en je echt serieus moet presteren (zeker in duursporten) dat je echt een voedingsschema zal nodig hebben, en dan is de kans ook groot dat je trainer dat voor jou wel maakt (mijn loopschema's maak ik ook niet zelf hoor, ik laat dat over aan mensen die er veel meer verstand van hebben).

Over het onthouden van alcohol en frieten, wel, ik drink soms zelfs na een hele zware training (bijvoorbeeld 2u interval op de piste) een goeie Leffe of een Duvel en kwaad doet dat zeker niet. Zolang het bij eentje blijft tenminste (omdat ik redelijk weinig alcohol drink is eentje toch al genoeg).

Hopelijk ben je hier iets mee...

Herman.
 
[last edited on 2004.08.17 21:28:41]

 

 

jolien
kzal r int vervolg op lette
462 posts
Ook al zit je in een stampvol cafÃ, alleen zijn kan je overal

18-8-2004
10:28

 

Bedankt allemaal voor de supertips !!!!
 
----------------
Een klimmuur zonder grepen is als een school zonder leerkrachten