Seulement sur l'escalade svp
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

Pijnlijke handen

david 11 3020 9-8-2004 15:58  

Dernière réponse

david
fidèle client
288 posts

20-6-2004
19:14

 

Pijnlijke handen

Telkens als ik ga blokklimmen doen zo na een uur 'n half men handen ongelooflijk pijn, aan die eeltkussentjes juist onder de vingers. Dat is vooral als ik dan grotere grepen pak.
Kan iemand mij zeggen waardoor dat komt, en wat ik daar kan aan doen?
Heeft er hier misschien nog iemand ook dat probleem?

David

 

 

DE JEROEN
modepopke
1406 posts

10-12-2012
14:29

www
 

iets als dees?
http://www.belclimb.be/forum_posts.asp?mode=viewTopic&topicID=3731

en anders.. meer me u topkes werke é
 
----------------
DE JEROEN

 

 

david
fidèle client
288 posts

20-6-2004
20:56

 

Nee van bleinen heb ik helemaal geen last, en eelt heb ik ook genoeg, zou dus niet weten van wat het wel kan zijn.

 

 

fieke
parfois ça m'arrive de grimper
1154 posts

20-6-2004
21:12

 

Euh... kleinere grepen pakken hé.

Wat je altijd kan doen is dat eelt er een beetje afvijlen. Voor de rest: precies proberen klimmen.
Niet zomaar naar nen bak smijten, maar die gecontroleerd vastpakken. Kan veel uitmaken.

 
----------------
Anyone who thinks the sky is the limit has limited imagination.

 

 

DE JEROEN
modepopke
1406 posts

20-6-2004
22:19

www
 

awel ja want ik denk dat het hetzelfde is als bleinen, maar dan nog niet 'volgroeid' en dat het daarom al zeer doet, want het is toch aan u vel zelf hé? En idd uzelf ni naar nen bak gooie maar die rustig pakke en desnoods ni me heel u hand maar alleen u vingers.

Ik heb daar ook efkes last van gehad maar dat ging vanzelf weer weg (t was ook wel vlak na dak nen tijd ni veel ging klimme)

DE JEROEN
 
----------------
DE JEROEN

 
[last edited on 2004.06.20 22:19:38]

 

 

david
fidèle client
288 posts

21-6-2004
12:13

 

Mercikes, ik zal t zo rap mogelijk eens uitproberen zie!

salodder,

David

 

 

Cabron
fidèle client
228 posts

14-7-2004
15:50

www
 

Hmm, niet kwalijk nemen, maar ik kan dat ook wel eens hebben als ik een hele tijd niet heb geklommen. Dan krijgt je vel de tijd om eelt te kweken. Daarvoor durf ik wel eens stukken eelt losbijten (niet door vertellen ) en dan verder los te scheuren. Ik heb daar nu nooit meer last van. Maar ik klim nu dan ook regelmatiger misschien...

 

 

Exploration #5
est-ce que j'ai droit à une bière ?
30 posts

22-7-2004
01:19

 

Ik heb dat ook vaak, maar in mijn geval komt dit door een aangeboren medische aandoening waardoor ik kurkdroge handen heb en ontzettend dik en ietskes geler vel. Ik kan dus bijvoorbeeld mijn vinger nogal lang in een kaars houden
Nadeel bij klimmen is dus wel dat magnesium handjes nog meer uitdroogt en dat ik bijgevolg soms het gevoel krijg dat mijn vel te klein is voor mijn hand...

Maar ja, de kans is klein dat het dat is natuurlijk want dan zou je dat al heel je leven hebben. Ik wou het toch maar even vermelden en terwijl eens vragen of er nog mensen zijn met dit probleem...

 

 

uitgeschreven
un verre d'eau svp
0 posts

31-7-2004
23:22

 

een stuk schuurpapier (P100) dubbelvouwen (vouw niet breken!) en schuren maar, voordat ge gaat boulderen

 

 

Exploration #5
est-ce que j'ai droit à une bière ?
30 posts

1-8-2004
15:24

 

Ja dan houd ik geen vel meer over vrees ik...

 

 

Esteban
fidèle client
462 posts
wie't kleine ni deert,
is't groote ni weert

9-8-2004
15:58

 

of gewoon ne het klimmen ne douche nemen, zoda u eelt enorm los komt, en dan kunde da der na een beetje oefene gewoon afpeuteren. Wel zien da ge ni te dynamisch die eeltvellen eraf trekt, want dan kan der al is iets te veel loskomen ->wondjes