Seulement sur l'escalade svp
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

Gezocht: voeten- en bottinnen-advies

bartman 5 2759 15-6-2004 16:54  

Dernière réponse

bartman
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
753 posts

31-5-2004
13:33

 

Gezocht: voeten- en bottinnen-advies

Gegroet allen,

Momenteel ben ik aan het uitkijken naar nieuwe stevige stappers (B/C-categorie), maar zit toch met wat twijfels en onzekerheid mbt. een nieuwe aankoop. De relatie tussen mijn voeten en vorige twee modellen van bottinnen was immers niet geheel probleemloos.

Ik heb inmiddels het vermoeden dat het met de vorm van mijn hiel te maken zou kunnen hebben. Zolang het gaat om stapschoenen van A of B-categorie, meestal met een nogal 'zachte' hielkant, dan is er hoegenaamd geen probleem. Maar van zodra het zwaarder materiaal betreft, de binnenkant van de schoen in leer is en het terrein minder vlak tot steil wordt, dan beginnen de problemen. Steevast loop ik mijn hielen kapot en op voorhand afplakken, gebruik van compeed, enz. helpen weinig of niet. (En neen, ik heb ze echt geen maat te groot gekocht).

Mijn vraag is hier niet wat jullie de beste stapschoenen vinden (want dan krijg ik 4.327 verschillende opinies, die elk op zich zeker waardevol zullen zijn), maar of jullie weet hebben van bepaalde merken die sterk op het 'orthopedische aspect' letten, of je ervaring hebt met bepaalde buitensportwinkels die, naast de gebruikelijke (en soms wel nuttige) verkoopstalk, ook verstand hebben van de ergonomische kant, etc.?

Inmiddels blijf ik ook verder zoeken, in winkels en op het net, maar jullie tips zijn zeker welkom!

bedankt,

bart

(moderatoren, indien jullie van oordeel zijn dat deze post toch in een ander forum thuishoort, go ahead)


 
----------------
"The dogs of war are nothing compared to the cats" - Panther Warriors (MTG).

 

 

BCN
red.
28 posts

31-5-2004
13:33

 

moved for the sake of all

This thread was moved by Tijl

 

 

Scuba Climber
fidèle client
277 posts
kill 'em all,
let God sort 'm out!

31-5-2004
14:20

 

Hey!

Ik ken van de meeste buitensport- en klimwinkels maar enen waar ik ECHT advies, deskundig en al, gekregen heb.

Een van de verkopers daar is nml. naar 't schijnt nog top-trainer geweest van atleten, en is daarenboven zelf een bedreven alpinist.

Diene vent weet dus alles van voeten en aangelanden. geen verkooppraat, doch wetenschappelijk- en praktijkgericht advies.

Het gaat om Yves de Koen, werkzaam in de Berghut in Hamme.

Dit is niet bedoeld als reclame hé... Je vroeg er nml. zelf achter
 
----------------
kill 'em all,
let God sort 'm out!

 

 

heidi
funny bunny
2344 posts

31-5-2004
19:53

 

ga eens naar een podoloog of orthopedist, zij kunnen je mischien een zool op maat met correctie aanmeten waardoor je probleem kan opgelost worden
 
----------------
bunnies have more fun

 

 

Werner
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
509 posts

15-6-2004
16:54

 

Ja, op 't forum zit hier een podologe ... Rine genaamd. Je kan haar via dit medium opsnorren.

Greetinz
Werner
 
----------------
"De mens die het meest geleefd heeft is niet hij, die de meeste jaren telt,
doch hij, die het 't diepst ervaren heeft." (J.J. Rousseau)